Vugge vs tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. april 2013

Smukkert

Hejsa,
Da jeg fødte min søn havde jeg en tremmeseng, hvilket han kunne bruge i længe, så det var meget praktisk, men vil gerne høre jeres erfaringer med hvor længe barnet kan bruge en vugge?
Samt hvad i ville foretrække, vugge eller tremmeseng?
Maiken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

StudPsyk

Smukkert skriver:

Hejsa,
Da jeg fødte min søn havde jeg en tremmeseng, hvilket han kunne bruge i længe, så det var meget praktisk, men vil gerne høre jeres erfaringer med hvor længe barnet kan bruge en vugge?
Maiken

Jeg gad ikke bruge penge på en vugge, så ville jeg hellere bruge dem på noget andet. Rose sov i liften indtil hun kom i tremmesengen, og det samme gør vi denne gang. Så kan ikke rigtig se hvad vi skulle bruge en vugge til

Anmeld

5. april 2013

optimistmor

jeg brugte vugge, fandt en billig og har været rigtig glad for den det ca halve år der gik inden min søn tog lidt fat og måtte i tremmer. den var rigtig behagelig når han skulle op i sengen om natten for at ammes og man kunne lulle ham i søvne hvis han pev en smule

regner stærkt med den også skal i brug når nr 2 skal til

Anmeld

5. april 2013

Clisolka

Janne T. skriver:

Jeg gad ikke bruge penge på en vugge, så ville jeg hellere bruge dem på noget andet. Rose sov i liften indtil hun kom i tremmesengen, og det samme gør vi denne gang. Så kan ikke rigtig se hvad vi skulle bruge en vugge til

Det var det samme her  Vuggen bruger de i så kort tid i forhold til tremmesengen - og med pladsmangel så købte jeg kun tremmesengen 

Anmeld

5. april 2013

StudPsyk

Babymor2010 skriver:

Det var det samme her  Vuggen bruger de i så kort tid i forhold til tremmesengen - og med pladsmangel så købte jeg kun tremmesengen 

Vi samsov desuden det meste af tiden, det var også nemmest ift amning, så en vugge havde klart været overflødig

Anmeld

5. april 2013

Clisolka

Janne T. skriver:

Vi samsov desuden det meste af tiden, det var også nemmest ift amning, så en vugge havde klart været overflødig

Det gjorde vi også i starten pga. mit kejsersnit - der havde jeg lidt svært ved at rejse mig op 

Anmeld

5. april 2013

lycly

Janne T. skriver:

Fuldstændig det samme her

Vi havde dog en vugge men kun fordi det var en der ligesom gik i arv. Men hun sov ikke i den en eneste gang, hun sov i liften da jeg gerne ville have hende liggende lige ved siden af mig. Og inden vi fik set os om var hun for stor til en vugge. Så i mine øjne er det spild af penge

Anmeld

5. april 2013

EnSødMor

Smukkert skriver:

Hejsa,
Maiken

Jeg ville vælge en tremmeseng, vi har både brugt vugge og tremmeseng, vuggen lånte vi dog.. Havde vi ikke lånt den havde vi brugt tremmeseng i stedet....  

vores vugge er ikke særlig stor, så hun kom i tremmeseng ca da hun var 3 mdr. 

Anmeld

6. april 2013

Nessie

Vi købte en "mini"- tremmeseng, som kan åbnes i den ene side, og stå helt op ad sengen.
Den var vi SÅ glade for, og skal helt klart også i brug igen denne gang.

Han lå i den til han var ca. 9 mdr., så kom han i alm. tremmeseng i hans værelse

Anmeld

6. april 2013

modesty

Hejsa,
Maiken

Jeg købte en Leandervugge på dba.dk som vi aldrig brugte og solgte den igen for det samme som jeg havde købt den for.

Jeg vil skyde på at vi kunne have brugt den i et halvt års tid.

Jeg har desuden snakket med flere som har haft et hyr med at vænne deres børn til at de ikke bliver vugget i søvn.

Det eneste tidspunkt jeg har hørt at folk har været meget glade for dem, er slyngevugger ved kolikbørn eller børn der har meget svært ved at falde i søvn. Men jeg ville vente til jeg så hvilket barn jeg fik og hvis det så blev kritisk, investere i en slyngevugge. Men det bliver sandsynligvis ikke nødvendigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.