Prévention ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.073 visninger
12 svar
11 synes godt om
4. april 2013

baby012

Nu har vi jo lige fået en lille søn, og der er kun 13 måneder imellem vores børn, hvordan sikre vi os imod at nr 3 kommer om ni måneders tid ??  

jeg ammer så må vel ikke tage P-piller.. 

Hvilke muligheder har vi ?? 

(Kondom er ikke en mulighed, da jeg synes det gør ondt) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Majeha

Hvis du ikke har problemer med at huske dem, vil jeg klart anbefale minipiller eller hormonspiral. Jeg tog dem imens jeg ammede. Det eneste minus er bare, at man skal huske at tage dem på samme tid hver dag. Tog dem indtil jeg fik hormonspiral, hvilket for øvrigt også var mens jeg ammede.

Plusset ved begge dele er ingen eller minimal mens Og så er det vist de mest sikre former for prævention foruden gummi

Anmeld

4. april 2013

De3Guldklumper

baby012 skriver:

Nu har vi jo lige fået en lille søn, og der er kun 13 måneder imellem vores børn, hvordan sikre vi os imod at nr 3 kommer om ni måneders tid ??  

jeg ammer så må vel ikke tage P-piller.. 

Hvilke muligheder har vi ?? 

(Kondom er ikke en mulighed, da jeg synes det gør ondt) 

Man må gerne tage P-piller. De kan dog nedsætte mælke produktionen lidt.

Anmeld

4. april 2013

LilleChelle

Pylle3 skriver:

Man må gerne tage P-piller. De kan dog nedsætte mælke produktionen lidt.

De fraråder p-piller pga. Hormonerne der går i mælken. 

Anmeld

4. april 2013

-Sigrid-

Jeg ammede min datter i seks mdr med hormonspiral. Det er nu 13 mdr siden jeg fik den, og jeg er ikke gravid endnu!

Anmeld

4. april 2013

nathja

hormonspiral.. er 2 gange blevet gravid mens jeg ammede og fik mini-piller, det holder bare ikke for det er bare skide svært at huske på de små åndede piller når man også har ammehjerne.. så vil helt klart sige hormonspiral, er SÅ glad for min..

Anmeld

5. april 2013

baby012

nathja skriver:

hormonspiral.. er 2 gange blevet gravid mens jeg ammede og fik mini-piller, det holder bare ikke for det er bare skide svært at huske på de små åndede piller når man også har ammehjerne.. så vil helt klart sige hormonspiral, er SÅ glad for min..

Men gør det ikke ondt at få sådan en sat op ? 

Har fået a vide at det er vildt ubehageligt, både når den skal op og lang tid bagefter  

Anmeld

5. april 2013

FruK

Jeg har fået minipiller begge gange.

De ligger sammen med min tandbørste, så er det ikke noget problem at huske dem, når jeg går i seng om aftenen. 

Anmeld

5. april 2013

Camillos

baby012 skriver:

Har fået a vide at det er vildt ubehageligt, både når den skal op og lang tid bagefter  

Jeg har fået lagt en kobber spiral den virker i 5 år til 300 kr.. indtil videre har jeg været glad for den. Jeg synes altså ikk det gjorde ondt at få den lagt. Jeg tog 2 ipten 1 time før jeg skulle til lægen :-) og jeg ammer stadig..

Anmeld

5. april 2013

nathja

baby012 skriver:

Lidbbubuvbuve

Lidt niven og masen men direkte ondt nej, kan man fode et barn er en spiral smating ved siden af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.