Undskyld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. april 2013

Anonym trådstarter

Vi allesamen begår fejl vedr. børneopdragelse og andet.

Er du god til tilgive dig selv og komme videre,

sige undskyld.

Laver du de samme slags fejl, som dine forældre gjørde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Vi allesamen begår fejl vedr. børneopdragelse og andet.

Er du god til tilgive dig selv og komme videre,

sige undskyld.

Laver du de samme slags fejl, som dine forældre gjørde?

Spændende tråd 

Jeg vil nok mene, jeg er bedre til at sige undskyld til andre end til mig selv . Jeg tilgiver andre, men kan være streng over for mig selv. 

Jeg synes dog, at jeg er blevet bedre med årene. Og ved at få barn nr. 2, - så lærer man, at der ikke er tid til at sidde og pille sig selv i navlen over noget, der måske ikke lige gik, som man drømte om. - Så er det bare om at se fremad og tage de positive briller på, så man kan nyde udsigten mens livet ruller derudaf.

Jeg laver indimellem den samme fejl som min mor: Jeg bliver pirrelig, INDEN jeg opdager, at det er MIG og ikke omgivelserne, der er problemet. Fx når jeg er træt/småstresset. - Dét er en dårlig vane!

Og som min far kommer jeg ofte til at ofre lidt for meget af mig selv for resten af familien i den daglige husførelse. Jeg kommer til at lave det hele, fordi jeg elsker at varte op... - Og så kan jeg nogle gange godt ende med at føle mig lidt rigeligt brugt! Men jeg elsker at give omsorg, så det er egentlig ok..

Hvad med dig selv, TS?

Anmeld

4. april 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Spændende tråd 

Jeg vil nok mene, jeg er bedre til at sige undskyld til andre end til mig selv . Jeg tilgiver andre, men kan være streng over for mig selv. 

Jeg synes dog, at jeg er blevet bedre med årene. Og ved at få barn nr. 2, - så lærer man, at der ikke er tid til at sidde og pille sig selv i navlen over noget, der måske ikke lige gik, som man drømte om. - Så er det bare om at se fremad og tage de positive briller på, så man kan nyde udsigten mens livet ruller derudaf.

Jeg laver indimellem den samme fejl som min mor: Jeg bliver pirrelig, INDEN jeg opdager, at det er MIG og ikke omgivelserne, der er problemet. Fx når jeg er træt/småstresset. - Dét er en dårlig vane!

Og som min far kommer jeg ofte til at ofre lidt for meget af mig selv for resten af familien i den daglige husførelse. Jeg kommer til at lave det hele, fordi jeg elsker at varte op... - Og så kan jeg nogle gange godt ende med at føle mig lidt rigeligt brugt! Men jeg elsker at give omsorg, så det er egentlig ok..

Hvad med dig selv, TS?

Jeg kunne godt tænke mig at rejse tilbage i tiden og ændre nogle ting, men det kan jeg ikke.

Var tæt på at få en depression, fordi dårlig samvitighed plejede mig virkelig meget.

Jeg tilgav mig selv nu.

Er opmærksom...

Min mor viste sin kærlighed til mig ved at kokkeriere og var dårlig til snakke om følelser - ligesom jeg var tidligere

Jer er særlig sensitiv og det er hun også tror jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.