Graviditet og kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

251 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. april 2013

Putte8283

Kunne godt tænke mig at høre hvad i gør under jeres graviditet med kost?

SElv undgår jeg råt/rødt kåd og upasteuriseret mejeriprodukter, ellers er jeg forholdsvis altædende

Men hvad gør i andre?

Og er det rigtig slik er "farligt" under graviditet, er fuldstændig manisk med slik efter jeg er blevet gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

emsaroto

Jeg spier lige det jeg har lyst til..

At jeg så er den type der spiser mere "rigtig" mad end alt det søde det er jo bare heldigt for mig .

Jeg har bare dannet mig vaner fra jeg var helt lille af, og derfor drikker jeg ikke sodavand. Jeg spiser sjældent slik, chips og kager ..
Men spiser meget grønt og frugt .. og hjemmelavet knækbrød

Jeg spiser også rå og rødt kød.

Anmeld

3. april 2013

Clisolka

Putte8283 skriver:

Kunne godt tænke mig at høre hvad i gør under jeres graviditet med kost?

SElv undgår jeg råt/rødt kåd og upasteuriseret mejeriprodukter, ellers er jeg forholdsvis altædende

Men hvad gør i andre?

Og er det rigtig slik er "farligt" under graviditet, er fuldstændig manisk med slik efter jeg er blevet gravid.

Hmm jeg skal tænke lidt mere over hvor meget der kommer indenbords fordi jeg har diabetes, så jeg undgår alt det usunde - selvom det nogle gange kan være svært  Men generelt plejer at jeg at spise hvad jeg plejer 

Anmeld

3. april 2013

Victoria2013

Jeg er ligeså "altædende" som jeg altid har været... man behøver ikke ændre kosten bare fordi man er gravid jo

Det eneste jeg holder mig fra er skimmeloste og koldrøget laks, som jeg har læst man helst ikke skal spise. Holdt mig også i starten fra leverpostej, men det er jeg kommet mig over - det er jo ikke fordi jeg æder rå mængder af det alligevel. Rødt kød har jeg også indtaget, så længe kødet ellers er tilberedt ordentligt burde der ikke være nogen fare

Jeg drikker så en del mere mælk end jeg plejer, for jeg tager jo allerede en gravid-vitaminpille om dagen samt jerntabletter og gider ikke også tage kalk-tabletter. Så sørger jeg for at drikke en halv liter mælk om dagen i stedet for, helst økologisk - men mest fordi det er det jeg bedst kan lide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.