Bertrams fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

FrkDitte

Tulle83 skriver:

Åh hvor godt at høre

Jeg glæder mig til at høre hvordan det går (håber du updater hen ad vejen )

Det gør jeg! 

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

Tulle83

M (: skriver:

Njah, Hjalte er begyndt at døje en del med gylp og uro i maven, så vi har grædeture af ca. en times varighed x 2/3 dagligt, så det er lidt hårdt. Heldigvis har det (7, 9, 13) kun været i dagtimerne indtil videre..

Går det godt med lille Bertram?

Åh det må være frustrende! Bertram havde også en del mavekneb da vi var indlagt, og det var hjerteskærende at høre ham græde hele tiden :/ Jeg håber at Hjalte snart får det bedre!

Herhjemme går det rigtig fint. Han spiser godt, og sover derefter også rigtig godt, så det er dejligt. Vi har lige været igennem e periode hvor han ville ammes hver havle time, så jeg var rimelig øm og træt til sidst. Heldigvis er der ved at komme lidt mere ro på, og det er nu hver 2. eller 3. time han vil ammes.

Anmeld

6. april 2013

banana3

Tulle83 skriver:

Vores lille bertram kom til verden tirdag d. 26 marts ved planlagt kejsersnit.

Vi skulle møde kl. 9 på Hillerød hospital, og vi var 3. i rækken til kejsersnit. Vi ventede spændt og kl. 12 blev det endelig vores tur. Vi gik selv ind til operationsstuen, og blev mødt af læger, sygeplejersker og jordemoder. Der var mange på stuen, men alle havde deres funktion, og der var god og rolig stemning på stuen, hvilket dulmede mine nerver lidt Klargørelsen tog længst tid og jeg følte at jeg havde ledninger over det hele. De var alle så søde, og forklarede mig hele tiden hvad de gjorde ved mig, og hvad der videre skulle ske.

Jeg var så nervøs for at få lagt rygmarvsbedøvelsen, så nervøs, at jeg slet ikke opdagede hun stak mig og pludselig snurrede det i benene. Derfra gik det stærkt, og jeg skulle ligge ordenligt inden bedøvelsen slog til. Kl. 13.15 hørte jeg vores lille Bertram skrige på livet løs I det øjeblik kunne alt andet være ligemeget. Vi var nu blevet forældre til den skønneste bassemand på hele 4 kg. og 54 cm. (fik kejsersnit 11 dage før termin)

Sune, min kæreste, sad med Bertram ved siden af mig, så jeg kunne kysse og nusse ham imens jeg blev syet sammen. Efterfølgende lå bertram hos mig på mit bryst da vi kom op på opvågningen, en helt fantastisk følelse! Han var dog lidt forkvalmet af fostervand i lungerne, og ville derfor ikke ammes til at starte med. Heldigvis fik han smag for det om natten

Hele forløbet har været en fantastisk oplevelse, som jeg gerne gør igen! Vi fik en rigtig god behandling hele vejen igennem, og torsdag formiddag var jeg frisk nok til at komme hjem.

Stort tillykke med lille Bertram Dejligt med så god en oplevelse

Anmeld

6. april 2013

Tulle83

banana3 skriver:

Stort tillykke med lille Bertram Dejligt med så god en oplevelse

Mange tak

Anmeld

6. april 2013

M (:

Tulle83 skriver:

Åh det må være frustrende! Bertram havde også en del mavekneb da vi var indlagt, og det var hjerteskærende at høre ham græde hele tiden :/ Jeg håber at Hjalte snart får det bedre!

Herhjemme går det rigtig fint. Han spiser godt, og sover derefter også rigtig godt, så det er dejligt. Vi har lige været igennem e periode hvor han ville ammes hver havle time, så jeg var rimelig øm og træt til sidst. Heldigvis er der ved at komme lidt mere ro på, og det er nu hver 2. eller 3. time han vil ammes.

Ja, heldigvis er det begyndt at blive lidt bedre, tror måske det er fordi hans afføringsmønster er ved at ændre sig, så det bliver færre gange dagligt, og det skal maven nok lige vænne sig til.. Men nu får vi besøg af SP på mandag, så må vi høre, hvad hun mener, og ellers er der 5 ugers undersøgelse d. 16.. 

Dejligt, at det går godt.. Og ja, det er død hårdt, når de bare vil hænge i dutterne konstant - godt det er ved at blive bedre.. 

Anmeld

6. april 2013

Tulle83

M (: skriver:

Ja, heldigvis er det begyndt at blive lidt bedre, tror måske det er fordi hans afføringsmønster er ved at ændre sig, så det bliver færre gange dagligt, og det skal maven nok lige vænne sig til.. Men nu får vi besøg af SP på mandag, så må vi høre, hvad hun mener, og ellers er der 5 ugers undersøgelse d. 16.. 

Dejligt, at det går godt.. Og ja, det er død hårdt, når de bare vil hænge i dutterne konstant - godt det er ved at blive bedre.. 

Ja, det er der jo ikke noget at sige til. De små tarme skal lige følge med og i gang

Er det en sød SP i har fået? V havde vores på besøg i onsdags, og hun kommer igen på onsdag. Hun er rigtig sød og kommer med gode tips.

Hvor længe havde i egentlig Hjalte i badekar første gang? Tror snart det er på tide at Bertram skal prøve det

Anmeld

6. april 2013

M (:

Tulle83 skriver:

Ja, det er der jo ikke noget at sige til. De små tarme skal lige følge med og i gang

Er det en sød SP i har fået? V havde vores på besøg i onsdags, og hun kommer igen på onsdag. Hun er rigtig sød og kommer med gode tips.

Hvor længe havde i egentlig Hjalte i badekar første gang? Tror snart det er på tide at Bertram skal prøve det

Ja, og de er nok lidt længere om det, når han lige er lidt for tidligt på den.. De siger jo, at vi skal korrigere ham med en lille måned - og hvis det passer, så er han jo kun 1 uge i stedet for 1 måned imorgen.. 

Hm, hun er sød nok, jeg er ikke sådan ellevild med hende, men tror nok det skal fungere (: Skønt, når de kommer med tips. Vi har også fået en del, og det er rart nok at have nogle ting man kan prøve af, inden det hele spidser til..

Hm, jeg ved faktisk ikke, hvor længe det var, men tror det var et kvarters tid.. Det var indtil jeg kunne mærke at vandet begyndte at "blive koldt" - det var nok faldet fra ca. 37 til 30 grader eller lignende..

God fornøjelse, det er sååå hyggeligt, men hav et (radiator) lunt håndklæde klart, det er smadder koldt for den lille mand at komme op af vandet, så han kan blive ret sur, hvis ikke han hurtigt bliver svøbt! (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.