Dreng/pige omklædning i svømmehalen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2013

nielsen80

TweenStar.dk skriver:

Min søn er lige blevet 7 år, og han har i det sidste års tid selv klaret omklædningen i den svømmehal vi kender. Her i vores by er der en regel der siger at fra 7 år skal de selv klare omklædningen, og det synes jeg faktisk er en passende alder. Jeg ville også være ligeglad med at en 8-årig dreng skulle klæde om sammen med mig, men jeg kan garanterer dig for at min 12-årig datter bestemt ikke ville synes det var behageligt at skulle klæde om sammen med en 8-årig dreng.

Vi har ikke været i svømmehaller udenfor vores egen by i noget tid, men når vi skal igen, så skal min søn helt sikkert selv klare omklædningen, og det er jeg fkatisk også ret sikker på at han sagtens kan.

Fedt din søn er så god til det selv! Det er jo svært at vurdere andres børn, så må stole på, når hans forældre siger, at han ikke ville bryde sig/kunne klare omklædningen selv et fremmed sted, jamen så skal han ikke klæde om selv.

Kan sagtens se, at der måske kunne være nogle yngre piger, som ikke ville bryde sig om det. Det er selvfølgelig også en vinkel man må tage med.

Jeg tror, som der er forslået, at jeg ringer til svømmehallen og høre om en ansat der kan hjælpe ham, ellers finder vi da bare på noget andet.

Tak for input!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

Team Putte

nielsen80 skriver:

Årh ja, det var da måske en god ide....det må prøves.

Tak for input!

Ja det ville være super ærgeligt ikke tage afsted hvis det kan løses så nemt håber i får en god tur

Anmeld

2. april 2013

Frk. Himmelblå

nielsen80 skriver:

Har lige et spørgsmål til jer med lidt ældre børn.

Min søster kæmper lidt med at få pasningen til at hænge sammen, hvis lockout forsætter indtil næste uge. Da jeg går hjemme på barsel, har jeg derfor tilbud at passe min 8årige nevø. Nu sidder jeg så og planlægger, hvad vi kan lave sammen med min 7 mdr pige....og så tænkte jeg, at en tur i svømmehalen ville være perfekt. MEN hvad med omklædning - hvad gør man lige der? Jeg tænker lidt, han er for gammel til at komme med ind i pigernes omklædningsrum, men for lille til at klare de hele selv. Hvad gør I når i tager i svømmehalen selv uden manden med jeres drengebørn?
Min søsters mand har altid drengene med, og han vurderer ikke, at han ville kunne klare det selv, specielt fordi det jo er i en fremmed by/sted og derfor anderledes end normalt.

Er man virkelig bare nødt til at droppe svømmehalen i nogle år, indtil børnene er gamle nok til at klare det selv, hvis man er mor til drengebørn? Personligt ville jeg intet have imod, at mødre havde deres 8 årige børn med i omklædningen, men tror ikke man må det?

Jeg tænker umiddelbart, at den eneste, der sidder med svaret på dit spørgsmål, er din nevø.

Grunden til at man nogle gange laver et skel ved netop 6 er, at på det tidspunkt er barnet så modent, at det kan blive forlegent ved andres nøgenhed. Og ved sin egen - måske særligt over for det modsatte køn. 

Så jeg ville nok mest tænke på, om drengen ville være ok med det, når nu han er 8?

Jeg tror, jeg ville være frygteligt pinligt berørt over at komme med i herrernes omklædning som 8-årig, men vi er jo alle forskellige..

Kan ikke se, at man som voksen skulle kunne have så meget imod en 8-årigs tilstedeværelse...

Håber, I finder på noget.

Anmeld

2. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved i vores svømmehal hedder grænsen 7 år, men personlig er jeg nok ligeglad med om drengen var 8 år, for min skyld måtte han gerne komme med ind til pigerne! Vh stine

Anmeld

2. april 2013

nielsen80

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg tænker umiddelbart, at den eneste, der sidder med svaret på dit spørgsmål, er din nevø.

Grunden til at man nogle gange laver et skel ved netop 6 er, at på det tidspunkt er barnet så modent, at det kan blive forlegent ved andres nøgenhed. Og ved sin egen - måske særligt over for det modsatte køn. 

Så jeg ville nok mest tænke på, om drengen ville være ok med det, når nu han er 8?

Jeg tror, jeg ville være frygteligt pinligt berørt over at komme med i herrernes omklædning som 8-årig, men vi er jo alle forskellige..

Kan ikke se, at man som voksen skulle kunne have så meget imod en 8-årigs tilstedeværelse...

Super input faktisk! Tusind tak! Det er da godt, der går nogle år inden min pige bliver så gammel- har vist en del jeg skal lære.

Jeg hører om det er muligt at få en ansat til at hjælpe, også får jeg min søster til at snakke med ham om, hvorvidt han ville være ok med det. Er der nogen tvivl, så finder jeg på noget andet. Lur mig om mit næste indlæg, får titlen " ting man kan lave med en 7mdr baby og 8årig dreng i trekantsområdet"

Anmeld

2. april 2013

Frk. Himmelblå

nielsen80 skriver:

Super input faktisk! Tusind tak! Det er da godt, der går nogle år inden min pige bliver så gammel- har vist en del jeg skal lære.

Jeg hører om det er muligt at få en ansat til at hjælpe, også får jeg min søster til at snakke med ham om, hvorvidt han ville være ok med det. Er der nogen tvivl, så finder jeg på noget andet. Lur mig om mit næste indlæg, får titlen " ting man kan lave med en 7mdr baby og 8årig dreng i trekantsområdet"

Jeg vil se frem til dit indlæg!

Selvom jeg tænker, at jeg næppe kommer til at stå i den situation på noget tidspunkt! Men fedt for den person, der en dag i fortvivlelse googler "hvad skal jeg lave med min baby og min 8årige nevø, når det skal foregå i trekantsområdet" og vupti: It's your lucky day! - Så er der - voila! et svar til den fortvivlede..

Anmeld

2. april 2013

ekebiv

Frk. Himmelblå skriver:

Det tror jeg du har ret i. Vores datter på 6 er så småt begyndt at være forlegen når hun er med far i omklædningsrummet, da lillebror blev født begyndte hun at komme med far og det har ikke været noget problem men nu har hun har givet udtryk for at hun ikke bryder sig om det mere så nu kommer hun med mig :-)

Anmeld

3. april 2013

Frk. Himmelblå

ekebiv skriver:

Det tror jeg du har ret i. Vores datter på 6 er så småt begyndt at være forlegen når hun er med far i omklædningsrummet, da lillebror blev født begyndte hun at komme med far og det har ikke været noget problem men nu har hun har givet udtryk for at hun ikke bryder sig om det mere så nu kommer hun med mig :-)

Ja, det skal man være opmærksom på. Så man ikke bare kommer til at sige "det er da ligemeget, lille skat". Man må respektere deres ret til (også) at være forlegne og til tider forfængelige.

Men det er da lidt af en milepæl, når den barnlige ligegyldighed over for nøgenhed, går af dem... Det vender jo ikke tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.