nielsen80 skriver:
Har lige et spørgsmål til jer med lidt ældre børn.
Min søster kæmper lidt med at få pasningen til at hænge sammen, hvis lockout forsætter indtil næste uge. Da jeg går hjemme på barsel, har jeg derfor tilbud at passe min 8årige nevø. Nu sidder jeg så og planlægger, hvad vi kan lave sammen med min 7 mdr pige....og så tænkte jeg, at en tur i svømmehalen ville være perfekt. MEN hvad med omklædning - hvad gør man lige der? Jeg tænker lidt, han er for gammel til at komme med ind i pigernes omklædningsrum, men for lille til at klare de hele selv. Hvad gør I når i tager i svømmehalen selv uden manden med jeres drengebørn?
Min søsters mand har altid drengene med, og han vurderer ikke, at han ville kunne klare det selv, specielt fordi det jo er i en fremmed by/sted og derfor anderledes end normalt.
Er man virkelig bare nødt til at droppe svømmehalen i nogle år, indtil børnene er gamle nok til at klare det selv, hvis man er mor til drengebørn? Personligt ville jeg intet have imod, at mødre havde deres 8 årige børn med i omklædningen, men tror ikke man må det?
Jeg tænker umiddelbart, at den eneste, der sidder med svaret på dit spørgsmål, er din nevø.
Grunden til at man nogle gange laver et skel ved netop 6 er, at på det tidspunkt er barnet så modent, at det kan blive forlegent ved andres nøgenhed. Og ved sin egen - måske særligt over for det modsatte køn.
Så jeg ville nok mest tænke på, om drengen ville være ok med det, når nu han er 8?
Jeg tror, jeg ville være frygteligt pinligt berørt over at komme med i herrernes omklædning som 8-årig, men vi er jo alle forskellige..
Kan ikke se, at man som voksen skulle kunne have så meget imod en 8-årigs tilstedeværelse...
Håber, I finder på noget.

Anmeld