Hvornår og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

Sofia24

Ja her er jeg så, lykkelig gravid i 6. uge  Skal til lægen næste torsdag...

Vi er begyndt at tænke på hvornår vi skal dele nyheden med vores familier - vi har begge lyst til at sige det tidligt, men har ikke gjort det endnu!

Jeg er lidt nervøs/spændt på min egen mors reaktion. Jeg er efternøler med 12 og 13 år op til mine søskende, som har fået 2 børn hver. Min søster var 31 da hun fik den første og fik da også gjort sit jura-studie færdigt inden.
Min mor er af den gamle skole, og jeg er sikker på hun helst ser mig gøre min uddannelse færdig før jeg får børn (jeg er halvt igennem læge-studiet). Så jeg er en smule nervøs for hendes reaktion...

Ved godt det fuldt ud er vores egen beslutning hvornår vi vil have børn, men min mors tanker, holdninger og reaktioner betyder bare meget for mig - og især nu hvor jeg selv skal være mor for første gang!

Jeg bliver 25 inden fødslen og det synes jeg er en dejlig alder at få barn i. Det kan vel være ligemeget hvilken rækkefølge man gør tingene i... om det er uddannelse og så børn, eller omvendt, eller vores løsning hvor vi får barn midt i uddannelsen

Det blev jo langt det indlæg her! Nogle gode råd til overbringelsen af vores (endnu) hemmelighed

Knus Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

H+S Skjolgborg.

Hej første mega tillykke...

Jeg tro helt sikkert din mor blever glad..Som du også selv skriver er der langt melle dig og din søsken så mon ikke hun et sted i sig hjerte ønske du for børn hun kan nå af se vokse op..

Så længe du får din udd færdig derefter...

Jeg nået selv lige af bleve 25 år i nov 2000 og føde min søn i jan 2001..

Min mor blev mega glad og især da det var en dreng hun har selv kun fået 5 piger... og min rigitigt far 4 piger(ser ham dog ikke rigtigt)..

Jeg syntes i skal tag det rolig med af sig nået selvom det er mega svært..
et sted syntes jeg det er rart familie ens mor og svigerforældre hved det tidligt.. inden nakkefold...

så jeg ville da nok selv sige det nu her..

Alt muligt held og lykke..

Mvh Henriette 14+0

Anmeld

25. juni 2009

Sofia24

Henriette Skjoldborg Jørgensen skriver:

Hej første mega tillykke...

Jeg tro helt sikkert din mor blever glad..Som du også selv skriver er der langt melle dig og din søsken så mon ikke hun et sted i sig hjerte ønske du for børn hun kan nå af se vokse op..

Så længe du får din udd færdig derefter...

Jeg nået selv lige af bleve 25 år i nov 2000 og føde min søn i jan 2001..

Min mor blev mega glad og især da det var en dreng hun har selv kun fået 5 piger... og min rigitigt far 4 piger(ser ham dog ikke rigtigt)..

Jeg syntes i skal tag det rolig med af sig nået selvom det er mega svært..
et sted syntes jeg det er rart familie ens mor og svigerforældre hved det tidligt.. inden nakkefold...

så jeg ville da nok selv sige det nu her..

Alt muligt held og lykke..

Mvh Henriette 14+0

Tak for dit svar!
Det er også noget jeg har tænkt på... Jeg ønsker jo også at mine forældre skal nå at se mine børn og at mine børn kan få glæde af sin mormor og morfar  

Tror vi fortæller det inden længe... Kan jo ikke lade være

Anmeld

25. juni 2009

TbCp

Jeg havde købt en lille børnebog og pakket ind sammen med et lille kort hvor der stod noget ala "Kære mormor og bedstefar. Lige nu ligger jeg lunt og godt i mors mave, men je håber du vil læse for mig når jeg kommer ud til september"
Min mor blev vildt glad, min stedfar sagde ik så meget og min lillebror opfattede det ikke fordi vores storesøster også var gravid.
Jeg havde gjort det samme med en bog til min lillebror med samme tekst hvor der så bare stod kære onkel.
Først da han så der stod september og kom i tanke om at vores søster skulle føde i februar fattede han den... så sad han der med åben mund og kiggede på mig, så ned på papiret og så på mig igen

Og så lige et stort tillykke med graviditeten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.