når man føder ambulant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
10 svar
7 synes godt om
2. april 2013

StudPsyk

Hvad skal man så huske og være obs på? Det var egentlig planen jeg fik 1-2 dage på barselsgangen til hjælp med amning, men har besluttet jeg hellere vil føde ambulant hvis alt går vel. Men da det er en ny beslutning, har jeg ikke forberedt mig på hvad man rent praktisk skal være obs på.

Så råd og erfaringer? Samt jeres oplevelse af at føde ambulant? Må man godt tage et bad inden man tager hjem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2013

JuniMama

Janne T. skriver:

Hvad skal man så huske og være obs på? Det var egentlig planen jeg fik 1-2 dage på barselsgangen til hjælp med amning, men har besluttet jeg hellere vil føde ambulant hvis alt går vel. Men da det er en ny beslutning, har jeg ikke forberedt mig på hvad man rent praktisk skal være obs på.

Så råd og erfaringer? Samt jeres oplevelse af at føde ambulant? Må man godt tage et bad inden man tager hjem?

Skal selv føde ambulant til juli, og har fået at vide at man bare skal udskrives senest 24 timer efter fødsel, så mon ikke der er tid til et lille bad! Det skal jeg da helt sikkert også have inden jeg tager hjem!

Anmeld

2. april 2013

spj

Jeg synes det var meget rare at føde ambulant. Første gang havde de så travlt med at få os videre til barsels hotellet, at jeg nærmest følte vi blev smidt ud fra fødegangen.

Her anden gang var der mere ro på, på fødestuen. Vi fik lov til at ligge og slappe af og lige komme os. På de 4 timer vi var der efter fødslen kom der en jordemoder ind 2-3 gange for at høre om vi havde det godt, ellers var vi bare os selv. Jeg fik også tager et bad.

Så meget mere ro på anden gang. Min mor kom og hentede os og hun fik da lov at komme ind på fødestuen og lige se lillemanden ordentligt inden vi tog hjem.
Men det er da en lidt mærkelig fornemmelse at 4 1/2 time efter vi kørte på hospitalet sad vi hjemme i sofaen med et barn i armene.

Anmeld

2. april 2013

Luna l

Jeg har født ambulant 3 gange og jeg synes at det er helt vildt rart ikke at skulle blive på sygehuset, alle gange er jeg blevet tilbudt mad og at jeg havde mulighed for at tage et bad inden hjemturen.

alle gange har jeg været der halvanden til 2 timer også gik turen hjemad

held og lykke med fødslen

Anmeld

2. april 2013

Rockertand

Janne T. skriver:

Ikke noget særligt, synes jeg.

Som 1. gangs fødende uden komplikationer fik jeg lov til at blive så længe, jeg syntes, så det blev til ca. 3 døgn, det var fint for mig, der aldrig havde haft noget med en baby at gøre før, og der var også bækkenbundstræning på sygehuset, fuld forplejning osv. (og det er altså kun 6 år siden).

2. gang var jeg meget opsat på at føde ambulant, men det lykkedes desværre ikke pga. efterfødselskomplikation.

3. gang fik jeg omsider lov til at føde ambulant, men måtte vente laaang tid efter fødslen på, at de fik diskuteret (den samme) efterfødselskomplikation på konference, da de blev enige om, at det bare var sådan, jeg var indrettet, så fik vi lov til at gå. Vi havde pakket det hele og var klar til at tage hjem efter max. 2 timer, men 4 timer efter fødslen sad mor og far endelig hjemme og hyggede med morgenbrød. Det virkede overhovedet ikke som hastværk, tværtimod var vi ved at blive lidt trætte af, at det skulle tage så lang tid at få os udskrevet.

Held og lykke med fødslen.

Anmeld

2. april 2013

Gittemor09

Janne T. skriver:

jeg har født ambulant her 2. gang...

1. gang var jeg der fra om aftenen jeg havde født til næste formiddag (så også en slags ambulant)

jo, man kan sagtens nå et bad inden man bliver sendt hjem.... jeg følte ikke at de havde travlt med og smide mig ud fra stuen, men at det blev taget i mit tempo... her anden gang havde jeg badet, taget tøj på, ordnet lillemanden og pakket sammen og kørt 2 timer efter fødsel....

jeg fik nogle sedler med numre hvis der var noget jeg var i tvivl om når jeg kom hjem, og så var der en jordemoder der ringede til mig dagen efter og spurgte ind til hvordan jeg og lillemanden havde det...

óg så skulle jeg ellers selv sørge for og køre til hørescreening og hæleprøve.... det fik jeg papirer på med datoer og tid til begge...

Anmeld

2. april 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Da jeg fødte var jeg i bad bagefter og så pakkede hun store bind og et par kæmpe underbukser til mig. Jeg spurgte selv efter en cocktail mod efter veer så dem havde jeg til de første par dage. Ikke at det hjalp, av av, men måske det tog toppen.

Anmeld

2. april 2013

StudPsyk

Tusind tak for jeres svar - det er rart lige at samle erfaringer..

Anmeld

2. april 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Tusind tak for jeres svar - det er rart lige at samle erfaringer..

Når ja, nu ringer de fra sygehuset og booket en tid til pku og høre screening samt måling og lille samtale om hvordan det går. Skide dejligt.

Anmeld

2. april 2013

StudPsyk

Baby2påvej skriver:

Når ja, nu ringer de fra sygehuset og booket en tid til pku og høre screening samt måling og lille samtale om hvordan det går. Skide dejligt.

Ja, det kunne jeg læse inde på Skejbys side - og de har fået den der efterfødselsklinik. Det er da super fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.