Janne T. skriver:
Hvad skal man så huske og være obs på? Det var egentlig planen jeg fik 1-2 dage på barselsgangen til hjælp med amning, men har besluttet jeg hellere vil føde ambulant hvis alt går vel. Men da det er en ny beslutning, har jeg ikke forberedt mig på hvad man rent praktisk skal være obs på.
Så råd og erfaringer? Samt jeres oplevelse af at føde ambulant? Må man godt tage et bad inden man tager hjem?
Ikke noget særligt, synes jeg.
Som 1. gangs fødende uden komplikationer fik jeg lov til at blive så længe, jeg syntes, så det blev til ca. 3 døgn, det var fint for mig, der aldrig havde haft noget med en baby at gøre før, og der var også bækkenbundstræning på sygehuset, fuld forplejning osv. (og det er altså kun 6 år siden).
2. gang var jeg meget opsat på at føde ambulant, men det lykkedes desværre ikke pga. efterfødselskomplikation.
3. gang fik jeg omsider lov til at føde ambulant, men måtte vente laaang tid efter fødslen på, at de fik diskuteret (den samme) efterfødselskomplikation på konference, da de blev enige om, at det bare var sådan, jeg var indrettet, så fik vi lov til at gå. Vi havde pakket det hele og var klar til at tage hjem efter max. 2 timer, men 4 timer efter fødslen sad mor og far endelig hjemme og hyggede med morgenbrød. Det virkede overhovedet ikke som hastværk, tværtimod var vi ved at blive lidt trætte af, at det skulle tage så lang tid at få os udskrevet.
Held og lykke med fødslen. 
Anmeld