Wik skriver:
Det lyder hurtigt og tak for din erfarinf. Hvordan vidste du, at du var 8 cm åben inden? Startede veer ikke først efter vandafgang for dig?
Rart at vide at du ikke gik over tid anden gang 
Jamen, havde lidt murren og brugte en app, der fortalte, at hvis det var veer, så skulle jeg nok snart føde, så jeg kontaktede fødegangen, bare lige for at give status, og hun ville meget gerne se mig meget, meget snart, så vækkede manden og vi måtte afsted til sygehuset, var ret irriteret over det, når der nu ikke var noget som helst fødsel i gang. Da jeg kom derind, var jeg 7 cm åben, jeg blev sendt direkte på fødestuen, og jordemoderen pakkede ud med det samme. Da jeg nåede 8 cm, skulle jeg lige på toilet, og da jeg kom ind på fødestuen igen, gik vandet i en stor skylle, og derefter kom der så det, jeg vil betegne som veer. Ved første fødsel havde jeg også kun murren, når de på ve-måleren kunne se, at der var godt gang i den, så i min verden får jeg vandafgang og derefter veer, men jeg tror ikke, at det er definitionen set fra en jordemoders standpunkt.
Anmeld