Halloooo er der nogen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. januar 2008

Anja :)

Andre herinde, der også har børn fra marts 2005??

Selv har jeg Emma, der er født 4. marts 2005 - kunne være hyggeligt, hvis der var andr ;)

Knus fra
Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2008

xxx

Hej Anja jo jeg er her, ved ikke om der er flere fra marts herinde.

Jeg har Freya fra 6. marts 05, hedder 5børn inde på nb.

Hilsen Christina. ;)

Anmeld

8. januar 2008

Hej Christina.
Jamen dig husker jeg da kun så godt - der var jo dig og Anne på Martsgruppen, der hver især havde 5 børn ;). Hvor hyggeligt :).

Går det ellers godt med Freya??

Knus fra Anja

Anmeld

8. januar 2008

xxx

Ja lige præcis:D (Anne er dog nået op på 6 stks nu jo) Jo det går fint her, yndlingsmottoet er: "gider ikk'" hos Freya, hun er en meget selvstændig pige, og stadig lille og fin, men kan også være hård, i den forstand at hun er sur og laver ballade*ss Hun er meget en rodemikkel, kan rode hele værelset til på bare 5 min. og vil helst ikke rydde op, der ligger det i lige i tiden at lære hende det:S Måske hun kan lære det lidt bedre nu, når storesøster lige er startet i bh:D Hvad med Emma? Hun er ude i pasning ikke eller?? Hilsen Christina:)

Anmeld

8. januar 2008

Hihi ja jeg havde godt set, at Anne var kommet op på 6 stk. :D

Uha jeg kan høre, at Freya ikke adskiller sig ret meget fra Emma - for her er det lige præcis også sådan, som du beskriver. Hun kan selv og vil selv, og hun kan være fræk som bare pokker, og så prøver hun virkelig grænser af ind imellem - men det er jo nok en periode vi alle skal igennem ikk :S - ja nu leder jeg efter, at du skal sige til mig, at jeg bare skal tage det roligt, for det går jo over igen :D

Joh Emma er i dagpleje her hvor vi bor, men det har hun nu rigtig godt af, så hun også kan få udviklet sit svenske sprog - hun har været meget lang tid om at tale netop fordi hun er to-sproget, men der begynder virkelig at ske noget nu. Yderligere har det også været godt for mig at få hende afsted og nu også lillesøster, som er 16 mdr., for jeg har absolut ikke selv været på toppen, så det at jeg har haft nogle timers ro hver dag har gjort underværker og været virkelig nødvendigt.

Emma er jo en stor pige i forhold til sin alder, så der er mange, der tror, hun er meget ældre end hun er - og det gør så, at der nogen gange bliver forventet mere af hende, end hun lige umiddelbart kan kapere - det er lidt synd, men sådan er det jo, når man er stor og ser ældre ud. Noget af hendes tøj er allerede oppe i str. 110, og det er absolut ikke meget for stort - vildt synes jeg :D

Hvad med dig - overvejer du også en nr. 6 eller holder du nu ;)

Kram fra Anja

Anmeld

9. januar 2008

xxx

8D 110 jamen det er jo det min Mikkel bruger han er lige blevet 4 år, kan godt forstå at du synes det er træls, at nogen forventer mere af hende, for de skal selv i deres eget tempo. Hi hi jo det skal nok gå over på et eller andet tidspunkt....men Mikkel har det altså stadig:$ så nogen gange tvivler jeg også*gg Jo nr. 6 har vi prøvet på i lang tid nu desværre, siden marts 2006 faktisk, har dog også været gravid hele 2 gange men mistede 1. gang med en MA og 2. gang med en SA, men jeg håber stadig at min mens ikke dukker op nu her en af dagene, men så kommer vi igen til kan jeg så holde på den næste gang(?) Der er desværre ingen garanti for sådan noget jo, og hvis det ikke snart sker jamen så indstiller jeg mig på at der ikke kommer flere. Jeg kan selv huske tilbage til mine 2 store da de var afsted i dagpleje, og jo man nød da freden og at man kunne gøre noget for sig selv, men jeg har vænnet mig til at sådan er det ikke mere, og jeg nyder faktisk at gå hjemme, kunne slet ikke forestille mig hvordan der ville se ud her, hvis jeg var udearbejdende også, men indtil videre er det et forsøg, for at se om vi kan klare det økonomisk. Og det håber jeg da selvfølgelig, må skære ned lidt hist og pist og så se;) Hvad så med Emma's lillesøster er hun også større af sin alder, eller er det kun Emma? Knus Christina.:)

Anmeld

9. januar 2008

Hihi ja Emma er skam en stor pige, og det tror jeg også Clara bliver, men lige nu er hun vist meget almindelig for sin alder, men stadig absolut ikke lille (hun vejede også 4578 g og var 56 cm, da hun blev født 8D)

Puha jeg vælger at trøste mig selv med, at den trodsighed de har lige p.t., den går over igen - alt andet er simpelthen for trættende at tænke på :D, så skal vi ikke trøste os selv med det, og din søn bliver selvfølgelig også engleblid før eller siden ikk ;)

Øv det er da noget værre møg, at du har været igennem en SA og en MA - puha det er bare så hårdt, når man virkelig gerne vil det - og jeg kender godt til bekymringen om, hvorvidt man nu kan holde på den, sådan havde jeg det i begge mine graviditeter, da jeg havde en SA inden jeg blev gravid med Emma, og også var hospitalsindlagt på Kreta i 10 dage i starten af min graviditet med Emma, fordi jeg havde en meget stor blødning inde i livmoderen, og der derved var fare for at kroppen ville udstøde fostret, og fordi jeg ikke producerede nok progesteron :(
Da jeg blev gravid med Clara havde jeg så igen noget pletblødning, og blev jo derfor også super bange for, at jeg måske ville udstøde hende p.g.a. for lidt progesteron, og da de ikke behandler for det i DK, som de gør på Kreta, ja så var der ikke andet at gøre, end at se tiden an, men heldigvis så gik det helt fint :)

Jeg håber, at det lykkes for dig at få nr. 6 - og jeg vil da krydse fingre for at din mens. udebliver nu her :)

Jeg kan nu godt forstå, at du har det godt med at gå hjemme også antallet af børn taget i betragtning - jeg synes selv det er super svært at forestille sig to udearbejdende forældre med fuldtidsarbejde - puha får helt sved på panden ved tanken.
Selv har jeg ikke rigtig så meget arbejde p.t., andet end at jeg arbejder lidt for min mand i ny og næ, men det er jo ikke noget, der kræver at jeg skal op og afsted hver dag, og det giver helt klart meget fleksibilitet - men på sigt vil jeg da gerne have mig et arbejde, men helst kun en 20-30 timer om ugen, da jeg har ret så lang transport tid + at jeg gerne stadig vil være i stand til at have tid sammen med ungerne. Jeg tror bare ikke, at jeg egner mig til at gå hjemme i længden, da jeg har et enormt socialt behov, og også godt kan lide at arbejde. Dog skal jeg først have det lidt bedre, for jeg føler mig ikke just parat til arbejdsmarkedet lige p.t., men det kommer forhåbentlig :).

Hvor gamle er dine børn egentlig og hvad er den mindste aldersforskel du har mellem dem??

Knus fra Anja ;)

Anmeld

10. januar 2008

xxx

Jamen du har jo også været en del igennem så for at få dine 2, og nej det er ikke sjovt at gå med den tanke. Kreta? Har I boet dernede også? Uh Nicklas er fra marts 96, Frederik er fra sept. 97, så der er 1½ år og 1 dag imellem dem, så kommer Natasha fra juni 02 og Mikkel fra nov. 03 og så Freya fra marts 05, så de er kommet i 2 hold trip-trap-træsko, de ældste er så ikke min mands børn, men de ser ikke deres egen far, han droppede dem efter at han havde haft dem i 1 uge på sommerferie:S Han kunne nok ikke klare mosten:) Du kan evt. se mere inde på min hjemmeside: http://www.bricksite.com/fammoeller Det var nogle store børn du har fået dig også, det højeste her er Nicklas med 38 et eller andet:$ Jeg kan godt forstå at du vil ha' kort arbejdstid, og det med at arbejde for manden, det skal jeg forhåbentlig også på et eller andet tidspunkt, men lige hvornår det har jeg opgivet at finde ud af. Nå det blir lige et kort svar dette her, da jeg skal ud af døren idag;) Men vi skrives da ved. Knus Christina.:)

Anmeld

21. januar 2008

Hej igen Christina :)
Har ikke lige været så nærværende herinde, da der bare har været at se til, så det er kun lige blevet til et lille pip i ny og næ ;)

Nå men jeg har da lige været inde og lure på din hjemmeside, og hold da op jeg er imponeret, hvor er den bare super flot, og hvor er det altså bare nogle fantastisk dejlige unger alle 5 :D
Dine drenge er bare så super fantastisk kønne, og det er dine piger absolut også - efter at have set din mand, så synes jeg, at dine piger ligner ham meget, eller er det helt hen i vejret ;)
Super cool side må jeg sige - hvor får du lige energien til at holde sådan en flot side :D, selv har jeg ikke energi til andet end 123hjemmeside, og også her kniber det med at få siden opdateret - tror faktisk ikke, jeg har lagt billeder ind på den siden aug./sept. 07 :S

Hvor er det synd for dine 2 drenge, at deres far bare droppede dem på den måde - er det noget, du ind imellem kan mærke på dem?? Synes det er mærkeligt, hvordan forældre bare sådan kan droppe deres egne børn - ja jeg forstår det simpelthen ikke, og det kommer jeg sgi nok aldrig til.

M.h.t. Kreta, så har vi aldrig boet dernede, men grunden til at jeg nævnte det sidst er, at vi var på ferie dernede, da jeg var 6-7 uger henne med Emma. Dagen efter vi er ankommet vågner jeg op fra en middagslur og opdager til min store skræk og rædsel, at jeg bløder slemt, sådan lidt klumpet og lidt (ja undskyld de lækre detaljer :S). Vi bliver så anbefalet af sygesikringen i DK at tage ud til en privat klinik i Chania, som de selv har inspiceret, og kan sige god for (man ved jo aldrig lige helt med hygiejnen dernede syd på vel). Nå men vi tager så derind, og det er et rigtig fint sted, og lægen der er der taler engelsk, og det er jo et super plus, for vi talte jo absolut ikke græsk :D. Lægen scannede mig og fosteret havde det fint, der var hjertelyd og det hele, men jeg havde en blodansamling i maven, som ikke så så godt ud, og mine blødprøve værdier så heller ikke så fantastiske ud, så jeg blev lagt i seng med progesteron drop og vehæmmende medicin og måtte faktisk ikke andet, end at gå på toilettet, indtil blødningen var holdt helt op. Det tog så en 3-4 dage, hvorefter jeg blev sendt hjem. Jeg nåede at være tilbage på hotellet i nogle dage, da der pludselig begyndte at komme brunt blod, hvorefter vi tog på hospitalet igen, bare for en sikkerhedsskyld, her viser det sig, at den blodansamling, som næsten var væk da vi forlod hospitalet sidst, var blevet betydeligt større, og jeg blev derfor lagt i seng igen, og fik ikke lov at komme ud af sengen førend dagen før vi skulle hjem, hvor jeg allernådigst fik lov at gå ud at spise om aftenen :( - fed ferie 10 dage i sengen på Kreta :S
Men heldigvis kom jeg da hjem med Emma i god behold, og hun blev da hængende, og det er ikke til at sige, om det er deres behandling dernede, eller hvad der har gjort, at hun ikke blev en abort, men sygepersonalet på Riget i DK sagde, at i DK ville man aldrig have gjort alt det, og at jeg havde fået behandlinger for rigtig rigtig mange penge. Men jeg er jo bare taknemmelig for at jeg har min store dejlige pige, og så er alt andet sådan set ligegyldigt, men puha for en omgang.

Nå det blev en længere smøre :D

Håber alt er vel - mærker du nogen graviditetsgener egentlig, eller er du helt sluppet uden om det??

Knus, Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.