Hvor langt er jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Clisolka

Cille12 skriver:

Men tror i lægen altid går efter en cyklus på 28 dage 

Har fået en tid hos lægen den. 17.04.13 til mit første læge besøg. Kan man bede om en termins scaning for det kunne da være meget rart at vide hvor langt man er.

Lægen går ikke efter din cyklus, men din sidste mens første dag 

Det gjorde min læge. Din termin bliver først fastsat til nakkefoldsscanningen  F.eks. ved jeg at jeg har en cyklus på 33 dage, så ifølge lægens beregning var jeg længere henne, men jeg fik ret ved nakkefoldsscanningen, hvor jeg blev sat en dag tilbage i forhold til min egen beregning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

babyonboard

Hailiesmom11 skriver:

Når du er så i tvivl omkring termin kan du vel spørge om der er mulighed for en terminsscanning ikke engang lægen kan fortælle dig hvornår du har haft ÆL..

Nej men har brugt ægløsningstest siden jeg havde min sidste mens d. 15.02.13 og ved derfor jeg havde æg d. 15.03.13 da den var knald positiv. Har også lavet en debat herinde hvor folk sagde den var positiv. men må prøve at ringe til lægen på tirsdag.

og tak for dit svar

Anmeld

31. marts 2013

Lotus86

Når nu din sidste menstruation var den 15. februar, så er jeg ret så sikker på, at du fik en positiv ægløsningstest pga. at du var gravid Det skulle da ellers være pudsigt, at din menstraution lige valgte at udeblive der Sidst jeg var gravid, kunne jeg i starten teste bragende positivt på ægløsningsteste

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Cille12 skriver:

Nej men har brugt ægløsningstest siden jeg havde min sidste mens d. 15.02.13 og ved derfor jeg havde æg d. 15.03.13 da den var knald positiv. Har også lavet en debat herinde hvor folk sagde den var positiv. men må prøve at ringe til lægen på tirsdag.

og tak for dit svar

Tror nu sagtens du kan stole på æltest.

Og du er altid 2 uger henne ved æl.

så når du indtaster i terminsberegner, skal du have tallene til at passe med, at ægget blev befrugtet omkring æl. Altså d. 15. marts. Det passer, hvis din cyklus er 42 dage.

I så fald er du 4+2 og har termin d. 6. december. 

Anmeld

31. marts 2013

babyonboard

Lotus86 skriver:

Når nu din sidste menstruation var den 15. februar, så er jeg ret så sikker på, at du fik en positiv ægløsningstest pga. at du var gravid Det skulle da ellers være pudsigt, at din menstraution lige valgte at udeblive der Sidst jeg var gravid, kunne jeg i starten teste bragende positivt på ægløsningsteste

Det kan selvfølgelig også være  for tog nemlig også en g-test men den var negativ, og tænkte at så måtte det være æg. hvorfor skal det også være så besværligt alså..  nå men skidt pyt jeg er gravid og det er det vigtigste, så må vi se hvad lægen siger..

tak for dit svar.

Anmeld

31. marts 2013

Lotus86

Cille12 skriver:

Det kan selvfølgelig også være  for tog nemlig også en g-test men den var negativ, og tænkte at så måtte det være æg. hvorfor skal det også være så besværligt alså..  nå men skidt pyt jeg er gravid og det er det vigtigste, så må vi se hvad lægen siger..

tak for dit svar.

Ja lige præcis Men mon ikke lægen sender dig til en scanning? Ellers, hvis du bor nær København, så kan du hos Lillekbher.dk få en terminsscanning til 2-300 kr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.