Smørcreme/frosting der holder "formen"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.761 visninger
4 svar
3 synes godt om
31. marts 2013

Mum33

Jeg mangler en opskrift på smørcreme eller frosting som holder den form den bliver sprøjtet ud i (gennem tyl). Synes hver gang jeg prøver den falder sammen og bliver ikke som dem man ser på billederne (på cup-cakes fx). Nogle dbarkan anbefale en man ikke går galt i byen med ?  På forhånd tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Dot D

PSC – Palmin smørcreme

225 g bloksmør

225 g palmin-stuetemp

900 g flormelis (jeg bruger ca 800g)

3 tsk vanille essens

5-6 spsk koldt mælk (jeg bruger ofte Asti eller Temp cider 1 dl)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min. Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, gerne i 10 min, kom så væsken i lidt ad gangen.

Det er vigtigt, at du sørger for - uanset hvilken smørcreme/frosting du bruger - at den ikke er "varm", så undervejs i din sprøjtning kan du med stor fordel lægge din sprøjtepose i køleskabet, så holder cremerne bedre formen...

Den ovenstående har jeg ikke haft problemer med, heller ikke i "færdig" tilstand i feks et varmt festtelt

Anmeld

31. marts 2013

-Sigrid-

Dot D skriver:

PSC – Palmin smørcreme

225 g bloksmør

225 g palmin-stuetemp

900 g flormelis (jeg bruger ca 800g)

3 tsk vanille essens

5-6 spsk koldt mælk (jeg bruger ofte Asti eller Temp cider 1 dl)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min. Kom vanillen i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smøret, gerne i 10 min, kom så væsken i lidt ad gangen.

Det er vigtigt, at du sørger for - uanset hvilken smørcreme/frosting du bruger - at den ikke er "varm", så undervejs i din sprøjtning kan du med stor fordel lægge din sprøjtepose i køleskabet, så holder cremerne bedre formen...

Den ovenstående har jeg ikke haft problemer med, heller ikke i "færdig" tilstand i feks et varmt festtelt

Kender du tilfældigvis en tilsvarede ostecreme til gulerodsmuffins?

Anmeld

31. marts 2013

Dot D

-Sigrid- skriver:

Kender du tilfældigvis en tilsvarede ostecreme til gulerodsmuffins?

Jeg har brugt denne her et par gange - dog ikke til gulerodsmuffins, da jeg ikke har bagt disse, men jeg ved, at den går dertil

Cremecheesefrosting/topping

200 g natural flødeost - IKKE light

140 g flormelis

1/2 citron-saften

1/2 citron-skallen

Ellers har jeg denne - den er rigtig lækker - den har jeg brugt både til fyld/opsmøring/topping - den er sååååååååå lækker og blød-fluffy-mums. Bare husk at fløden skal være helt kold....

Cream Cheese Frosting:

230 gram flødeost, rumtempereret

1/2 tsk. vanillesukker, eller kornene fra en halv stang vanille

60 gram florsukker

160 ml kold fløde

Brug maskine med ”K”-spaden og pisk osten blød og luftig, tilsæt vanille (eller lakridspulver) sigt flormelisen i og rør godt sammen.

Skift til piskeris og hæld den tempererede fløde i og pisk til det er en smuk, tyk og dejlig luftig creme...

Anmeld

31. marts 2013

-Sigrid-

Dot D skriver:

Jeg har brugt denne her et par gange - dog ikke til gulerodsmuffins, da jeg ikke har bagt disse, men jeg ved, at den går dertil

Cremecheesefrosting/topping

200 g natural flødeost - IKKE light

140 g flormelis

1/2 citron-saften

1/2 citron-skallen

Ellers har jeg denne - den er rigtig lækker - den har jeg brugt både til fyld/opsmøring/topping - den er sååååååååå lækker og blød-fluffy-mums. Bare husk at fløden skal være helt kold....

Cream Cheese Frosting:

230 gram flødeost, rumtempereret

1/2 tsk. vanillesukker, eller kornene fra en halv stang vanille

60 gram florsukker

160 ml kold fløde

Brug maskine med ”K”-spaden og pisk osten blød og luftig, tilsæt vanille (eller lakridspulver) sigt flormelisen i og rør godt sammen.

Skift til piskeris og hæld den tempererede fløde i og pisk til det er en smuk, tyk og dejlig luftig creme...

Mange tak, vi glæder os til at smage den!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.