Plukveer der gør ondt - måske pga. bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
7 svar
3 synes godt om
30. marts 2013

Jupiter

Jeg har de sidste 2-3 dage haft lidt flere plukveer end jeg plejer, og disse gør mere ondt end de har gjort hidtil!

Jeg kan ikke helt forklare det, men det føles som om det gør ondt rundt om livmoderen når plukveerne kommer.

Og så er det jeg tænker om det evt. kan være pga. min bækkenløsning?!

Jeg er 33+0 og har haft bækkenløsning siden uge 28, og det har taget til stille og roligt jo længere jeg er kommet hen i graviditeten.

Plukveerne er ikke regelmæssige og de varer ikke så længe, men man bliver en smule bekymret alligevel, ikk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

PeruBaby

Uhhh... det lyder lidt spændende... h*n skulle jo gerne blive derinde lidt endnu.

Har  ingen erfaringer med bækkenløsning, men jeg synes også godt at plukveerne kan begynde at bide lidt nu, specielt når babsi bevæger sig meget, og jeg er ca. lige så langt henne som dig 34+

Så måske har det ikke så meget med bækkenløsning at gøre

Håber det bedste for jer

Anmeld

30. marts 2013

Jupiter

PeruBaby skriver:

Uhhh... det lyder lidt spændende... h*n skulle jo gerne blive derinde lidt endnu.

Har  ingen erfaringer med bækkenløsning, men jeg synes også godt at plukveerne kan begynde at bide lidt nu, specielt når babsi bevæger sig meget, og jeg er ca. lige så langt henne som dig 34+

Så måske har det ikke så meget med bækkenløsning at gøre

Håber det bedste for jer

Ja jeg håber da også at det bare er mig der er pivet

Man hører bare fra både læge og JM at man skal tage plukveer seriøst hvis de gør ondt. Og det er jo et individuelt begreb hvornår de gør det

Jeg synes også at de bider lidt ekstra når hun er aktiv samtidig, men omvendt er de lige smertefulde uanset hvad hun laver når de kommer

Anmeld

30. marts 2013

dukke

Jupiter skriver:

Jeg har de sidste 2-3 dage haft lidt flere plukveer end jeg plejer, og disse gør mere ondt end de har gjort hidtil!

Jeg kan ikke helt forklare det, men det føles som om det gør ondt rundt om livmoderen når plukveerne kommer.

Jeg er 33+0 og har haft bækkenløsning siden uge 28, og det har taget til stille og roligt jo længere jeg er kommet hen i graviditeten.

Plukveerne er ikke regelmæssige og de varer ikke så længe, men man bliver en smule bekymret alligevel, ikk?

Det kan også være pga blærebetændelse

Anmeld

30. marts 2013

L&V

Det kan sagtens være din bækkenløsning der går ind og driller.. Det var grunden til jeg blev sygemeldt i min første graviditet.. Hvis jeg bare gik lidt for meget drillede mit bækken helt tosset og plukveerne væltede ind

Anmeld

30. marts 2013

Jupiter

dukke skriver:

Det kan også være pga blærebetændelse

Det har jeg haft to gange allerede, og det føles ikke sådan...

Ellers rart hvis det ku ha været en forklaring

Anmeld

1. april 2013

PeruBaby

Jupiter skriver:

Ja jeg håber da også at det bare er mig der er pivet

Man hører bare fra både læge og JM at man skal tage plukveer seriøst hvis de gør ondt. Og det er jo et individuelt begreb hvornår de gør det

Jeg synes også at de bider lidt ekstra når hun er aktiv samtidig, men omvendt er de lige smertefulde uanset hvad hun laver når de kommer

Ved ikke om jeg synes du er pivet, det var i hvert fald ikke det jeg ville sige med indlægget

Håber bare at det ikke er noget seriøst, og har som sagt ingen erfaring med bækkenløsning, så jeg ved ikke om plukveer bliver mere intense af det...

Jeg havde en masse plukveer ifm. min første graviditet, men de var som sådan ikke smertefulde. Alligevel var de nok til at min livmoderhals begyndte at modnes tidligt i forløbet, og kun med progesteron-tabletter fra uge 32 (der gør at livmoderen slapper lidt mere af) holdt jeg på vores guldklump til 37+, så jeg er helt med på at kraftige og hyppige plukveer er noget man bør tage alvorligt.

Håber på det bedste for jer Og hvis du er meget i tvivl om hvad det er din krop har gang i må du jo kontakte fg.

Anmeld

1. april 2013

Blirnokaldrigfru

Jupiter skriver:

Ja man blir lidt bekymret, men det tror jeg ikke du skal være kroppen forbereder sig på fødslen, og de vil langsomt komme til at gøre mere og mere ondt jo tættere du kommer på jeg troede flere gange at nu gik jeg snart i fødsel fordi se gjorde sååå ondt, men niks.. Jeg gik over tid! Mine var så slemme at jeg vågnede om natten og havde så ondt jeg ikke ku sove.. Så tror ikke du skal bekymre dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.