kvalmestillende.. primperan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.814 visninger
10 svar
1 synes godt om
30. marts 2013

Mini us

Hej tøser.. er der nogen der har erfaringer med primperan kvalmestillende til gravide..?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Mokka

Har ikke selv benyttet mig af det, kun givet det til patienter som af en eller anden grund er meget forkvalmede. Dette f.eks. efter indgift af andre præparater de ikke kan tåle eller kvalme som følge af smerter. Vidste ikke man gav det til gravide og vil mene det kun virker kortvarigt, i hvert fald givet som injektion...

Er det en læge der har foreslået dette ? 

Anmeld

30. marts 2013

Mini us

Ja jeg er gravid i 7. Uge og lægevagten har udskrevet dem til mig fordi jeg har såååå meget kvalme 

Anmeld

30. marts 2013

Mokka

Min holdning er, at det kun skal bruges til virkelig syge mennesker og kan det ikke være anderledes, så kun i den sidste del i graviditeten og i meget begrænset omfang.

Det virker jo fremmende på mave- og tarmsystemet og kan medføre diaré og dehydrering...

Men ved også godt at kvalme er ganske forfærdelig

Anmeld

30. marts 2013

Mokka

Mini us skriver:

Ja jeg er gravid i 7. Uge og lægevagten har udskrevet dem til mig fordi jeg har såååå meget kvalme 

Ja det er jo hæsligt at have det sådan og uden rigtig hjælp at hente her i påsken...

Men ville nok selv prøve akupunktur, kan være din egen læge måske kan dette... Nogen har også haft succes med armbånd købt på apoteket... Der er mange husråd om kiks og knækbrød, men det har du jo nok prøvet.. Ellers ville jeg nok starte med søsyge tabletter som godt kan tage toppen sammen med hvile og frisk luft, og ganske harmløse

Anmeld

30. marts 2013

Mini us

Mokka skriver:

Ja det er jo hæsligt at have det sådan og uden rigtig hjælp at hente her i påsken...

Men ville nok selv prøve akupunktur, kan være din egen læge måske kan dette... Nogen har også haft succes med armbånd købt på apoteket... Der er mange husråd om kiks og knækbrød, men det har du jo nok prøvet.. Ellers ville jeg nok starte med søsyge tabletter som godt kan tage toppen sammen med hvile og frisk luft, og ganske harmløse

Hmm øv tænkte lige at de skulle blive min redning

Anmeld

30. marts 2013

Pikku Myy

Mini us skriver:

Hej tøser.. er der nogen der har erfaringer med primperan kvalmestillende til gravide..?? 

Jeg tog Primperan mod graviditetskvalme.

Mine erfaringer var ikke gode. De tog kvalmen, men jeg fik det simpelthen så skidt at jeg lige så godt kunne lade være. Jeg kunne alligevel ikke spise noget ...

Har du prøvet dem?

Anmeld

30. marts 2013

L&V

Jeg fik det ordineret af min læge og tog det meget kortvarrigt og på sygehuset sagde de at man kun måtte ta det i en kort periode

Anmeld

30. marts 2013

Laulund87

Jeg fik det gennem en stor del af graviditeten. Det tog toppen af kvalmen. Man må egentlig kun tage det i starten af graviditeten og ikke over en længere periode, men min læge vurderede at jeg skulle have det hele tiden. Ellers skulle jeg have været indlagt til jeg havde født.

Jeg hører til de meget få der bliver voldsomt syg af graviditet og jeg havde måske ikke kunne gennemføre hvis ikke jeg tog Primperan. Jeg skulle i hvert fald have gået med drop hele tiden.

Anmeld

30. marts 2013

EnGodMor

Mini us skriver:

Jeg fik dem af en reservelæge, men er meget imod piller i det hele taget, og specielt når man er gravid.

Ventede så til  min egen læge var der igen, og hun sagde at hvis man tog dem, så  skulle det kun være ganske kortvarig 

Men at efter hendes anbefalinger, så måtte jeg ikke tage dem, da det er mega meget usundt for det ufødte barn  

Så jeg tog ingen af dem overhovedet, og overlevede alligevel 9 måneder med kvalme, og opkast

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.