Hjælp til kagebunde!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
5 svar
1 synes godt om
28. marts 2013

astridt

Jeg står med et træls problem....

Min kagebunde er de sidste mange gange mislykkedes! Det er som om midten ikke bliver ordentligt bagt -og så falder den sammen når den kommer ud

Er der nogle som kender det og/eller kan give gode råd???????

Jeg har prøvet at lave alverdens om -piske det lidt mindre, lidt mere, røre melet i meget forsigtigt, lidt mere mm.......

Jeg håber virkelig, at der er nogle som kan hjælpe -da jeg er ved at være træt af at lave flere forsøg, bare for at få en til at lykkedes...

Mvh Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

Lullaby

astridt skriver:

Jeg står med et træls problem....

Min kagebunde er de sidste mange gange mislykkedes! Det er som om midten ikke bliver ordentligt bagt -og så falder den sammen når den kommer ud

Er der nogle som kender det og/eller kan give gode råd???????

Jeg har prøvet at lave alverdens om -piske det lidt mindre, lidt mere, røre melet i meget forsigtigt, lidt mere mm.......

Jeg håber virkelig, at der er nogle som kan hjælpe -da jeg er ved at være træt af at lave flere forsøg, bare for at få en til at lykkedes...

Mvh Astrid

Den her er fantastisk. Virker hver gang. Tænd ovn på 200 alm ovn. Pisk 4 æg (stuetemp.) Sammen med 160 gram sukker, 1 tsk vaniljesukker og 1 tsk vand. Det skal piskes i 15-20 min. Derefter sigter du 120 gram mel og 1 tsk bagepulver ned i massen. Bland det med en metalske MEGET forsigtigt. Det skal være en tyk fed creme fyldt med luft. Sæt i ovn 10 min. Derefter put stanniol over oggiv det 10 min mere. Voila. En lækker fluffy lagkagebund. 

Anmeld

28. marts 2013

Muffin_girl

Lullaby skriver:

Den her er fantastisk. Virker hver gang. Tænd ovn på 200 alm ovn. Pisk 4 æg (stuetemp.) Sammen med 160 gram sukker, 1 tsk vaniljesukker og 1 tsk vand. Det skal piskes i 15-20 min. Derefter sigter du 120 gram mel og 1 tsk bagepulver ned i massen. Bland det med en metalske MEGET forsigtigt. Det skal være en tyk fed creme fyldt med luft. Sæt i ovn 10 min. Derefter put stanniol over oggiv det 10 min mere. Voila. En lækker fluffy lagkagebund. 

Ej hvor lyder den go ! Den skal prøves 

Anmeld

28. marts 2013

Lullaby

AalborgPigen skriver:

Ej hvor lyder den go ! Den skal prøves 

Det er den også. Husk at æggene skal være stuetemp så de skal tages ud i rigtig god tid. Det passer til en alm springform

Anmeld

29. marts 2013

astridt

Lullaby skriver:

Tusind tak for det gode råd -det med staniol har jeg ikke prøvet.

Det er den samme opskrift jeg bruger -jeg har nok heller aldrig pisket i helt op til 15-20 minutter... Jeg har en Bjørn røremaskine, så det tager ikke så lang tid at piske det meget luftigt og cremet, men det vil jeg prøve i dag

Tak for hjælpen

Mvh Astrid

Anmeld

29. marts 2013

Lullaby

astridt skriver:

Tusind tak for det gode råd -det med staniol har jeg ikke prøvet.

Det er den samme opskrift jeg bruger -jeg har nok heller aldrig pisket i helt op til 15-20 minutter... Jeg har en Bjørn røremaskine, så det tager ikke så lang tid at piske det meget luftigt og cremet, men det vil jeg prøve i dag

Tak for hjælpen

Mvh Astrid

Jeg har en kenwood så plejer at ordne en masse andet imens den banker løs på max. L

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.