Akvariefisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2013

Rikke S

Jeg har et akvarie på 500 l. 

Jeg har haft mange forskellige slags fisk bl.a.:

Zebracichlider (så kan man ikke have andre fisk, da cichlider er rovfisk, og de skal have huler de kan lave reder i), scalarer (er ondskabsfulde over for andre fisk), øksefisk (de "flyver", når man åbner låget), balihajer, kuglefisk (de spiser snegle), kampfisk (VIGTIGT kun at have én han ad gangen, da de ellers dræber hinanden) omf.

Pt. har jeg: 2 discus, rødnæser, zebrafisk, neon, pansermaller, øksefisk og ansitrusmaller (en rigtig god malle).

Af alle de fisk jeg har haft: vil jeg anbefale: div. molly (fx black, indianer og sejlfinne), platyer (dog indavles de hurtigt, da de er meget ynglevillige), div. guramier (fx perlemor, blå og honning) - de er både smukke og nemme at have med at gøre, rødnæser, zebrafisk og neon.

Ærgerligt du har oplevet problemer med andre kæledyr, vi ville ikke kunne undværre nogle af vores (har hund, katte, dværghamstre, fisk og små spurvepapegøjer)

Tilføjer lige lidt billeder, så du kan se...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

optimistmor

her er billeder af akvariet med fisk i, i dag. det var økse fisk de der selvmordsfisk hedder ja hihi

vi må desværre vente tror 1-2uger før rejerne kommer hjem... de skulle åbenbartførst bestilles...

(jeg handler kun i en forhandler, vil ikke risikere der kommer for meget blandet vand med ind) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. marts 2013

optimistmor

Rikke S skriver:

Jeg har et akvarie på 500 l. 

Jeg har haft mange forskellige slags fisk bl.a.:

Zebracichlider (så kan man ikke have andre fisk, da cichlider er rovfisk, og de skal have huler de kan lave reder i), scalarer (er ondskabsfulde over for andre fisk), øksefisk (de "flyver", når man åbner låget), balihajer, kuglefisk (de spiser snegle), kampfisk (VIGTIGT kun at have én han ad gangen, da de ellers dræber hinanden) omf.

Pt. har jeg: 2 discus, rødnæser, zebrafisk, neon, pansermaller, øksefisk og ansitrusmaller (en rigtig god malle).

Af alle de fisk jeg har haft: vil jeg anbefale: div. molly (fx black, indianer og sejlfinne), platyer (dog indavles de hurtigt, da de er meget ynglevillige), div. guramier (fx perlemor, blå og honning) - de er både smukke og nemme at have med at gøre, rødnæser, zebrafisk og neon.

Ærgerligt du har oplevet problemer med andre kæledyr, vi ville ikke kunne undværre nogle af vores (har hund, katte, dværghamstre, fisk og små spurvepapegøjer)

Tilføjer lige lidt billeder, så du kan se...

missen med de blå øjne minder nu meget om sankt bernhardshunden hehe rundog blød i ansigtet

Anmeld

16. april 2013

optimistmor

I dag kom der røde små rejer i juhuu

og for nogle dage siden kom kampdamen af med omkring 50æg tror jeg. det er gået mega stærk for dem  desværre har de ikke en overlevet neon de spiste æggene som de faldt mod bunden, men de kan jo prøve igen hihi..   men nøøh hvor er det spændende at se på de parrer sig! vildt facinerende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.