Hundeskoven og (løbetid)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.582 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. marts 2013

DKTiha

Heeej piger, min kære lille Shiba schæfer tæve har lige haft sin første løbetid, og den startede den 25 feb ca...

Og hun har SÅ meget krudt i røven, og vil rigtig gerne have hende i hundeskoven imorgen, men er det for tidligt endnu ?? Hun er holdt op med at bløde, men tænker mere om hvor længe de evt er "høj løbsk" ?? for vil jo ikke risikere noget som helst...

Nogen som har forstand på det ??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

esioul

DKTiha skriver:

Heeej piger, min kære lille Shiba schæfer tæve har lige haft sin første løbetid, og den startede den 25 feb ca...

Og hun har SÅ meget krudt i røven, og vil rigtig gerne have hende i hundeskoven imorgen, men er det for tidligt endnu ?? Hun er holdt op med at bløde, men tænker mere om hvor længe de evt er "høj løbsk" ?? for vil jo ikke risikere noget som helst...

Jeg plejer at vente 4 uger fra første blødnings dag.

Men hanhundene kan stadig dufte det, så det er faktisk ikke en fornøjelse for tæven et stykke tid efter løbetid.

Anmeld

28. marts 2013

esioul

DKTiha skriver:

Og flot hund i øvrigt

Anmeld

28. marts 2013

DKTiha

esioul skriver:

Jeg plejer at vente 4 uger fra første blødnings dag.

Men hanhundene kan stadig dufte det, så det er faktisk ikke en fornøjelse for tæven et stykke tid efter løbetid.

Okay, så vil jeg heller vente så hun får noget ud af det andet end at føle sig jagtet... tak for hjælpen

Anmeld

28. marts 2013

DKTiha

esioul skriver:

Og flot hund i øvrigt

hihi mange tak

Anmeld

28. marts 2013

esioul

DKTiha skriver:

Okay, så vil jeg heller vente så hun får noget ud af det andet end at føle sig jagtet... tak for hjælpen

Det er i hvert fald min erfaring. Vores hund begyndte i løb den 21 feb og vi var afsted i hundeskov igår. Men hun kunne næsten ikke gå i fred.

Anmeld

29. marts 2013

DKTiha

esioul skriver:

Det er i hvert fald min erfaring. Vores hund begyndte i løb den 21 feb og vi var afsted i hundeskov igår. Men hun kunne næsten ikke gå i fred.

øv, det må ikke have været sjovt for hende....

men holder mig væk i en uge mere ca, vil helst ikke have at alle hundene render i røven på hende ...

Anmeld

29. marts 2013

IT-nørd

Clorofyl tabletter er løsningen. Din tæve kan ikke blive drægtig mere, men hun dufter stadig. Tabletterne tager det meste af duften, og kan gives hele løbetiden.

Dem brugte jeg med succes inden Olga blev steriliseret. Vi var på udstilling og træning mens hun var i løb, uden hanhunde viste en særlig interesse for hende.

http://www.sidenomhunde.dk/klorofyl.html

Anmeld

29. marts 2013

IT-nørd

http://www.webapoteket.dk/produkter/klofyl-tabletter-500-stk

Anmeld

29. marts 2013

Kief31

DKTiha skriver:

Kig på din tæve, er hun stadig hævet? Normalt er de i løbetid i 3 uger, og jeg kan ikke forestille mig at hun stadig er.. De er for det meste højløbske på 12-14 dagen. Jeg er selv schæferopdrætter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.