Forårs gardarobe til vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2013

Malene84

Francisca skriver:

Min datter starter i vuggestue d.16 april.

vi skal derfor have forsynet hende med alt der er nødvendigt 

Hvad skal hun bruge for at være helt garderet? 

Jeg har købt regntøj i str.80 2 delt og regnfutter. Hun bliver 10 måneder d.30 marts så hun kravler kun. 

Hun er lige gået op i en str.80 hvor længden stadig er lidt for lang da hun Vonn ville ligge på en str. Mellem 74 og 80 hehe

meget, meget forskelligt... og op til den enkelte institution. Du skal for gud skyld heller ikke slææææbe hele garderoben med derned. Den første dag er typisk bare en hyggetime, og der er har du rig mulighed for at tale med dem om hvad de mener du skal bruge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2013

Francisca

MorDk skriver:

Vi har også Mikk-Line termosæt og det kan anbefales!!! Det er RIGTIG godt og holdbart!!

Bruger de også overgangsjakke? 

eller er det mere kun termosættet også regntøj? 

Anmeld

28. marts 2013

Francisca

Malene84 skriver:

meget, meget forskelligt... og op til den enkelte institution. Du skal for gud skyld heller ikke slææææbe hele garderoben med derned. Den første dag er typisk bare en hyggetime, og der er har du rig mulighed for at tale med dem om hvad de mener du skal bruge.

Hehe det vil jeg gøre 

Er bare typen som planlægger alt  Alt er skrevet ned og købt til start HeidiHeidi

Anmeld

28. marts 2013

Francisca

MissTas skriver:

Vil bare lige sige at du ikke skal gi hende rigtige sko på før hun går stabilt. Skoene må ikke være med hård bund, så jeg anbefaler klart futter eller kravlesko indtil hun går

Nej vil heller ikke have hun for "rigtige" sko endnu 

Anmeld

28. marts 2013

ano14316

Francisca skriver:

Så rigtige sko ikke kravlesKo? 

Termotøj er også på min liste. 

Kender du til mærket Mikk line? 

Har kun erfaringer med celavi. 

Da Magnus kun kravlede og elskede at være ude, købte jeg udendørs kravlesko fra bundgaard, de var super gode. men faktisk kunne/kan man få nogen udendørs kravlesko i føtex som jeg synes virkede virkelig gode. bedre end dem fra bundgaard.

Magnus have en fleecedragt, en regndragt, en overgangsjakke, forret overtræksbukser, et par huer i forskellige tykkelser, vanter. 

til at sove i, en par bløde bukser en uld/bomulshue og et par bløde varme luffer, gerne uld. et par varme sokker.

Det gælder om at have tøj der kan tilpasses mange temperature og gerne i flere lag, for når de f.eks. går ud om formiddagen er græsset vådt, så en fleecedragt med regndragt ud over er god, så når solen varmer bliver det for varm og græsset tørre, så kan man tage regndragten af og så er der fleece inden under. 

Anmeld

28. marts 2013

Francisca

ano14316 skriver:

Da Magnus kun kravlede og elskede at være ude, købte jeg udendørs kravlesko fra bundgaard, de var super gode. men faktisk kunne/kan man få nogen udendørs kravlesko i føtex som jeg synes virkede virkelig gode. bedre end dem fra bundgaard.

Magnus have en fleecedragt, en regndragt, en overgangsjakke, forret overtræksbukser, et par huer i forskellige tykkelser, vanter. 

til at sove i, en par bløde bukser en uld/bomulshue og et par bløde varme luffer, gerne uld. et par varme sokker.

Det gælder om at have tøj der kan tilpasses mange temperature og gerne i flere lag, for når de f.eks. går ud om formiddagen er græsset vådt, så en fleecedragt med regndragt ud over er god, så når solen varmer bliver det for varm og græsset tørre, så kan man tage regndragten af og så er der fleece inden under. 

Men er det nødvendigt med overgangsjakke hvis de har termosæt og fleecetrøje?

Anmeld

28. marts 2013

Pigent

Jeg arbejder i en vuggestue så jeg kan lige fortælle dig hvad jeg synes der er rart at barnet har med. 

1-2 par hjemmesko

En masse hægesmække (Hvis barnet savler meget)

1-2 sæt skifte tøj (Fx bukser, bluse, body og strømper)

1 flecce heldragt til at sove eller en fleccetrøje (Kommer an på om barnet sover med baby dyne eller i voksi pose) 

1 par vanter og 1 hue til at sove

Lige nu bruger vi stadig flyverdragt på legepladen det er for koldt med regntøj endnu, men kan godt være når de datter starter i vuggestue at det er fint med regntøj. Hvis det ikke er regntøj med for så vil jeg give hende et sæt termotøj inden under. 1 par vanter og 1 hue. 

Anmeld

28. marts 2013

Francisca

Barnepigen skriver:

Jeg arbejder i en vuggestue så jeg kan lige fortælle dig hvad jeg synes der er rart at barnet har med. 

1-2 par hjemmesko

En masse hægesmække (Hvis barnet savler meget)

1-2 sæt skifte tøj (Fx bukser, bluse, body og strømper)

1 flecce heldragt til at sove eller en fleccetrøje (Kommer an på om barnet sover med baby dyne eller i voksi pose) 

1 par vanter og 1 hue til at sove

Lige nu bruger vi stadig flyverdragt på legepladen det er for koldt med regntøj endnu, men kan godt være når de datter starter i vuggestue at det er fint med regntøj. Hvis det ikke er regntøj med for så vil jeg give hende et sæt termotøj inden under. 1 par vanter og 1 hue. 

Tak for hjælpen 

Det regntøj jeg har købt er uden foer et alm 2 delt fra celavi.

Også havde jeg tænkt på termotøj 

Hvad med overgangsjakke bruger i det? Eller er termosæt nok?

Anmeld

28. marts 2013

MorDk

Francisca skriver:

Bruger de også overgangsjakke? 

eller er det mere kun termosættet også regntøj? 

Sidste år brugte vi en Softshell. Den var ret god. Men man skal vælge det man sys fungerer bedst.

Anmeld

28. marts 2013

Francisca

MorDk skriver:

Sidste år brugte vi en Softshell. Den var ret god. Men man skal vælge det man sys fungerer bedst.

Men brugte i den i vuggestuen eller til privat brug?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.