Rhesus negativ og anti-d, relevant i anden graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.708 visninger
6 svar
2 synes godt om
27. marts 2013

LittleSteps

Jeg fik sprøjten, kort efter min datters fødsel. Er den også relevant i anden gravidtet? Nogen der har erfaring med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2013

Svenne

LittleSteps skriver:

Jeg fik sprøjten, kort efter min datters fødsel. Er den også relevant i anden gravidtet? Nogen der har erfaring med det?

Hvis du bliver gravid med et rhesus positivt barn igen, skal du have en indsprøjtning igen - og man får dem ikke længere EFTER fødslen, men mens man er gravid.

Jeg er rhesus negativ og fik Anti-D efter fødslen af min søn. Nu er jeg gravid for 2. gang, men denne gang er barnet også rhesus negativt.

Anmeld

27. marts 2013

LittleSteps

Svenne skriver:

Hvis du bliver gravid med et rhesus positivt barn igen, skal du have en indsprøjtning igen - og man får dem ikke længere EFTER fødslen, men mens man er gravid.

Jeg er rhesus negativ og fik Anti-D efter fødslen af min søn. Nu er jeg gravid for 2. gang, men denne gang er barnet også rhesus negativt.

Hvornår fik du anti-D denne gang så? Altså i hvilken uge?

Anmeld

27. marts 2013

blomst84

Du får sprøjten i uge 28 og lige efter fødslen HVIS dit barn er rhesus positiv   Har selv født for 3 uger siden og har lige været møllen igennem 

Anmeld

27. marts 2013

LittleSteps

blomst84 skriver:

Du får sprøjten i uge 28 og lige efter fødslen HVIS dit barn er rhesus positiv   Har selv født for 3 uger siden og har lige været møllen igennem 

Tak for svar 

Anmeld

27. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har også 2 positive børn. Første gang for 4 år siden, fik jeg sprøjten lige efter fødslen. 

Her anden gang fik jeg testet babys blodtype i uge 25 og fik den første indsprøjtning i uge 28, og nr efter fødslen. 

Jeg sku selv gøre lægen opmærksom på at jeg jo var negativ, for de havde glemt det, og der var kommet nye retningslinjer siden sidst. Vh stine

Anmeld

27. marts 2013

Svenne

LittleSteps skriver:

Hvornår fik du anti-D denne gang så? Altså i hvilken uge?

Jeg skal ikke have den denne gang, fordi barnet er rhesus negativ. Men det er i uge 28.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.