Hvad lavede i af mad til fryseren inden fødsel ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.002 visninger
8 svar
2 synes godt om
26. marts 2013

DKTiha

Ja jeg spørger fordi jeg for noget tid siden læste at flere lavede mad til fryseren så man bare kunne tage det op og varme det når man kom hjem med babyen ??

så lidt inspiration - hvad lavede i af mad osv ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

LMX

Jeg lavede ikke varm mad. Men derimod brød og kager som kunne fryses og nemt kunne tages op når der kom gæster i dagene efter fødslen.

Jeg var klar til at lave mad til familien allerede efter en uge og indtil da lavede de store børn og farmand mad

Anmeld

26. marts 2013

DKTiha

LMX skriver:

Jeg lavede ikke varm mad. Men derimod brød og kager som kunne fryses og nemt kunne tages op når der kom gæster i dagene efter fødslen.

Jeg var klar til at lave mad til familien allerede efter en uge og indtil da lavede de store børn og farmand mad

Ja manden går sikkert os i krig når vi kommer hjem .. man kan da håbe hihi..

- men det lyder som en god ide med kager, og lign...

Anmeld

26. marts 2013

serinasmor

DKTiha skriver:

Ja jeg spørger fordi jeg for noget tid siden læste at flere lavede mad til fryseren så man bare kunne tage det op og varme det når man kom hjem med babyen ??

så lidt inspiration - hvad lavede i af mad osv ???

Intet ... Hvilket var dumt ... Så inspiration fra min side vil være:

Frikadeller
Stuvet hvidkål (fordi det ville jeg ønske jeg havde haft)
Lassagne
Madtærte
Madmuffins
Pizzasnegle
Gryderet af forskellig slags

Anmeld

26. marts 2013

Lullaby*

Kæresten havde lavet bla. Kødsovs, nogen sammenkogte retter, boller i karry..

Der er mange ting der kan laves på forhånd og fryses ned, så man slipper for at bruge tiden i køkkenet den første tid

Anmeld

26. marts 2013

LMX

DKTiha skriver:

Ja manden går sikkert os i krig når vi kommer hjem .. man kan da håbe hihi..

- men det lyder som en god ide med kager, og lign...

Jeg gik totalt i selvsving og kørte på overdrive de sidste par uger inden fødsel. Lavede ikke andet end at bage dit og dat. (De store unger åd det næsten så hurtigt som jeg kunne bage det)

Anmeld

26. marts 2013

DKTiha

LMX skriver:

Jeg gik totalt i selvsving og kørte på overdrive de sidste par uger inden fødsel. Lavede ikke andet end at bage dit og dat. (De store unger åd det næsten så hurtigt som jeg kunne bage det)

hehe det skal jo smages til xD

Men hvad lavede du så af kager o.lign nu bliver jeg nysgerrig

Anmeld

26. marts 2013

LMX

DKTiha skriver:

hehe det skal jo smages til xD

Men hvad lavede du så af kager o.lign nu bliver jeg nysgerrig

Boller, franskbrød, kanelsnegle, chokoladekage, fastelavnsboller etc.

Jeg brugte ikke så mange forskellige slags mel da jeg erfarede at groft brød blev vildt tørt når det havde været frosset.

Så ganske alm hvedebrød med birkes eller sesamfrø. Og boller med havregryn var et hit.

Anmeld

26. marts 2013

Mamalou

Jeg lavede ikke mad inden fødslen, men efter jeg er blevet alene med min søn, laver jeg af og til mad til fryseren, fordi det er super nemt

Jeg laver lasagne i foliebakker, som fryses inden den er bagt. Det er lækkert, og nemt. Kommer bare den frosne lasagne i ovnen og giver den ca 40 minutter - nemt.

Jeg laver også pastasaucer, boller i karry, frikadeller og tærter. Faktisk laver jeg tærterne når jeg har nogle rester i køleskabet, som jeg ikke vil få brugt, så de ikke skal smides ud. Det giver nogle kreative, men gode tærter

Supper kan også fryses... 

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.