Jeg føler mig alt for tung!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

matryoshka

Hej med jer  

Først og fremmest vil jeg sige at jeg er rigtig glad for at jeg fandt baby.dk, og har med stor interesse og glæde læst mange af debatterne - det er dejligt at kunne kommunikere med andre i samme situation, eller i mit tilfælde, indtil videre, haft mulighed for at følge med i jeres oplevelser! 

Jeg er 11+3 uger henne (første graviditet), og prøver stadigvæk på at vænne mig til tanken. Men hvor er det dejligt, selv om det kom fuldstændig bag på os.

Jeg har bare et "problem" eller noget jeg går og er lidt urolig over, nemlig min vægt.. Jeg er normalvægtig, bmi på ca 22,5. Jeg har indtil videre spist alt hvad jeg lyster og i store portioner, uden at se nogen forskel på vægten.

Jeg har nu "allerede" taget 2 kg på .. Jeg har stadigvæk ikke lavet noget særligt om på mine madvaner, spiser stort set det samme og er på samme aktivitetsniveau. Jeg veeed godt at man skal forvente at tage på under graviditeten.. Men jeg har lagt mærke til at MANGE ikke tager særlig meget på! Hvordan kan det være?  Har I lagt HELT om på jeres madvaner og forhøjet aktivitetsniveauen? 

Jeg ved som sagt, at jeg vil tage på, og det i sig selv er ikke så farligt.
Jeg går selfølgelig lidt med lyserøde forhåbninger om, at jeg kun vil tage lidt på, og have en dejlig rund graviditetsmave, så jeg bliver SÅ ked af det når jeg tænker over hvor hurtigt vægten har steget.  

2 kg er ikke SÅ meget, men jeg føler mig så stor og tung allerede, og ikke på en "dejlig & gravid" måde.. Det virker måske som en bagatelle, men er bare bange for at jeg bliver nødt til at gøre noget MEGA drastisk for ikke at tage 20+ kg på i løbet af hele graviditeten! Hvordan går det med jeres vægt? 

Med håb om svar

MajaPiraya

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2009

MaleneG

MajaPiraya skriver:

Hej med jer  

Først og fremmest vil jeg sige at jeg er rigtig glad for at jeg fandt baby.dk, og har med stor interesse og glæde læst mange af debatterne - det er dejligt at kunne kommunikere med andre i samme situation, eller i mit tilfælde, indtil videre, haft mulighed for at følge med i jeres oplevelser! 

Jeg er 11+3 uger henne (første graviditet), og prøver stadigvæk på at vænne mig til tanken. Men hvor er det dejligt, selv om det kom fuldstændig bag på os.

Jeg har bare et "problem" eller noget jeg går og er lidt urolig over, nemlig min vægt.. Jeg er normalvægtig, bmi på ca 22,5. Jeg har indtil videre spist alt hvad jeg lyster og i store portioner, uden at se nogen forskel på vægten.

Jeg har nu "allerede" taget 2 kg på .. Jeg har stadigvæk ikke lavet noget særligt om på mine madvaner, spiser stort set det samme og er på samme aktivitetsniveau. Jeg veeed godt at man skal forvente at tage på under graviditeten.. Men jeg har lagt mærke til at MANGE ikke tager særlig meget på! Hvordan kan det være?  Har I lagt HELT om på jeres madvaner og forhøjet aktivitetsniveauen? 

Jeg ved som sagt, at jeg vil tage på, og det i sig selv er ikke så farligt.
Jeg går selfølgelig lidt med lyserøde forhåbninger om, at jeg kun vil tage lidt på, og have en dejlig rund graviditetsmave, så jeg bliver SÅ ked af det når jeg tænker over hvor hurtigt vægten har steget.  

2 kg er ikke SÅ meget, men jeg føler mig så stor og tung allerede, og ikke på en "dejlig & gravid" måde.. Det virker måske som en bagatelle, men er bare bange for at jeg bliver nødt til at gøre noget MEGA drastisk for ikke at tage 20+ kg på i løbet af hele graviditeten! Hvordan går det med jeres vægt? 

Med håb om svar

MajaPiraya

Umiddelbart så synes jeg ikke du skal bekymre dig så meget..
da jeg var til første læge undersøgelse i uge 8+3, der havde jeg allerede snuppet de første 4 kg. Dog ved jeg så ikke om jeg har taget yderligere på i skrivende stund. Jeg vejede selv 50 kg inden jeg blev gravid, og kan derfor også betegnes som normal vægtig efter min højde, men hvis du frygter at tage for meget på, måske du så skulle lægge dine madvaner om?

Anmeld

25. juni 2009

3rollinger

Jeg vil sige at det du har taget paa indtil videre er helt normalt. Og hvis du kan holde det til 1 til 2 kilo om maaneden de sidste 7 maaneder, saa er du helt inde for normalen. Og saa trror jeg ikke du skal bekymre dig det store. Som du selv siger er der jo en helt naturlig grund til at der ryger nogen kilo paa; baby, moderkage, fostervand, vand i kroppen.

Jeg er ikke en af dem der nogensinde har foelt mig saadan "gravid laekker". Det er jo trods alt en del ekstra kilo man skal slaebe rundt paa og det vejer og goer hverdagen mere besvaerlig. Men paa den anden side er det en lille skavank i forhold til at det fantastiske der kommer ud af det.

Saa lad vaere at bekymre dig for meget og spis saa sundt du nu kan. Gaar det helt galt kan man altid tabe sig bagefter

Personligt har jeg vist taget en 2-3 kilo paa indtil videre og er 12+6.

Anmeld

26. juni 2009

matryoshka

Tak for svar! Phew, dejligt at vide at det er normalt! hehe
Ja, jeg må hellere begynde at tænke lidt mere over hvad jeg spiser, hvis jeg skal undgå at tage for meget på.

Jeg prøver ikke at tænke på meget over det, så skal det nok gå!

Anmeld

27. juni 2009

baby2010

MajaPiraya skriver:

Tak for svar! Phew, dejligt at vide at det er normalt! hehe
Ja, jeg må hellere begynde at tænke lidt mere over hvad jeg spiser, hvis jeg skal undgå at tage for meget på.

Jeg prøver ikke at tænke på meget over det, så skal det nok gå!

Jeg har læst at man tager 0-3 kg. på det første trimester - så du er jo lige på statistikken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.