Nyt job og gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
7 svar
1 synes godt om
25. marts 2013

Bech19

Kære alle

Jeg har brug for jeres råd vedr. at søge nyt job og samtidig være gravid.

Jeg er snart 3 mdr. henne, og jeg er itvivl om, hvorvidt jeg vil oplyse mulige arbejdsgivere om min graviditet. Rent juridisk er jeg ikke forpligtet, men min samvittighed spiller jo også en rolle...

Hvad synes I?

Det skal lige siges, at jeg er studerende, og at jeg derfor søger studiejobs, hvor jeg arbejder ca. 15 timer om ugen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

Stivdie

Bech19 skriver:

Kære alle

Jeg er snart 3 mdr. henne, og jeg er itvivl om, hvorvidt jeg vil oplyse mulige arbejdsgivere om min graviditet. Rent juridisk er jeg ikke forpligtet, men min samvittighed spiller jo også en rolle...

Hvad synes I?

Det skal lige siges, at jeg er studerende, og at jeg derfor søger studiejobs, hvor jeg arbejder ca. 15 timer om ugen.

Jeg ville oplyse det, ville ikke have samvittighed til andet.
Så er det jo op til firmaet om de vil have glæde af dig de 5 måneder, de kan nå at få inden barsel. :-)

Anmeld

26. marts 2013

Benjamins'mor

Jeg ville også oplyse det.

Anmeld

26. marts 2013

esioul

Bech19 skriver:

Kære alle

Hvad synes I?

Jeg tror ærlig talt ikke jeg ville sige det. Ikke hvis det i sidste ende kunne gavne mig økonomisk i form at højere barselsdagpenge.

Men du skal gøre hvad du selv føler for

Anmeld

26. marts 2013

Maria-s

Hvis det er studiejob og kun 15 toilet om ugen, er de så forpligtiget til at skulle betale dig nogen penge, ud over når du arbejder? Hvis ikke jamen så ville jeg ikke have problemer med det. Det er jo som du siger et studiejob, de er jo altid Walker som regel i hvert fald, mere eller mindre tidsbegrænsede

det var, fra mit synspunkt, noget andet hvis det var et fuldtidsjob du søgte.

Anmeld

26. marts 2013

Moma

Bech19 skriver:

Kære alle

Hvad synes I?

Det ville jeg helt klart sige. Det sætter heller ikke dig i et særligt godt lys, hvis du ikke er ærlig omkring det. 

Anmeld

9. april 2013

Bech19

Tak for jeres svar.

Jeg var til en jobsamtale i sidste uge, hvor jeg oplyste, at jeg er gravid. Jeg fik ikke jobbet - om grunden hertil var, at jeg ikke passede ind, eller jeg er gravid, er jo ikke til at sige

I går var jeg til en anden jobsamtale, hvor jeg ikke oplyste om min graviditet. Jeg er nu blevet tilbudt jobbet, og jeg har taget imod det

Mit spørgsmål går nu på, hvornår jeg skal fortælle, at jeg rent faktisk er gravid... Hvad siger I?

Anmeld

9. april 2013

Muffinmor

tja.. du har jo 3 måneders prøve tid. Men hvis du venter til efter de er overstået er du jo omkring 6 mdr henne ? det tror jeg måske du ville have svært ved at skjule. Desuden får du barselsdagpenge hvis du arbejder mere end ca 10 timer om ugen, de sidste 3 måneder før fødslen. Så det har jo en økonomisk betydning for dem. Tror jeg ville sige det efter 1-2 måneder, og inden det vil kunne ses rigtigt.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.