overtræk af bradpandekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.610 visninger
6 svar
3 synes godt om
25. marts 2013

HopinWishin

Hejsa

Jeg skal hjælpe min svigerfar med at pynte en kage som han bager. Det er en lys kage med marcipan og hindbær... 

Hvad synes I jeg skal smøre kagen op med??... Han er lidt skeptisk fordi der ikke plejer at være noget på kagen..

Men er jo nødt til at få marcipanen som kagen skal overtrækkes med, til at få til at sidde fast? 

Og apropos marcipan.. det er en bradepandekage.. Odense Marcipan har sådan nogle marcipanlåg der er så dejlig lette at bruge.. men de er jo runde... 

Har I forslag til hvad jeg smører op med, og hvad jeg skal overtrække bradepandekagen med??

Fondant er dejligt nemt at arbejde med, men smager IKKE godt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

L&V

HopinWishin skriver:

Hejsa

Jeg skal hjælpe min svigerfar med at pynte en kage som han bager. Det er en lys kage med marcipan og hindbær... 

Hvad synes I jeg skal smøre kagen op med??... Han er lidt skeptisk fordi der ikke plejer at være noget på kagen..

Men er jo nødt til at få marcipanen som kagen skal overtrækkes med, til at få til at sidde fast? 

Og apropos marcipan.. det er en bradepandekage.. Odense Marcipan har sådan nogle marcipanlåg der er så dejlig lette at bruge.. men de er jo runde... 

Har I forslag til hvad jeg smører op med, og hvad jeg skal overtrække bradepandekagen med??

En helt neutral smørecreme syntes jeg er bedst så det ikke overdøver kage smagen..

Man kan godt selv farve og rulle marcipan ud men nemt er det ikke.. Hva med evt at høre bageren om de ikke ku hjælpe de har sådan nogle fine maskiner osv

Anmeld

26. marts 2013

Selma Larsen

Hej

Mange hilsener

Selma

Anmeld

26. marts 2013

Selma Larsen

Hej

Jeg kan se, at det jeg fik skrevet ikke er kommet med Du skal blande 500 gr marcipan, 250 gr flormelis og 35 gr glucose sirup. Du ælter det hele godt sammen. Det er et klistret og lidt hårdt arbejde. Så putter du det i en plasticpose og opbevarer det ved stuetemperatur til du skal bruge. Du får en elastisk marcipan, som er forholdsvis nem at rulle ud. Du kan bruge Maizena når du ruller ud, så klistrer det ikke. Glucose sirup kan du købe i større forretninger, såsom føtex eller kvickly.

Mvh Selma

Anmeld

26. marts 2013

HopinWishin

Selma Larsen skriver:

Hej

Jeg kan se, at det jeg fik skrevet ikke er kommet med Du skal blande 500 gr marcipan, 250 gr flormelis og 35 gr glucose sirup. Du ælter det hele godt sammen. Det er et klistret og lidt hårdt arbejde. Så putter du det i en plasticpose og opbevarer det ved stuetemperatur til du skal bruge. Du får en elastisk marcipan, som er forholdsvis nem at rulle ud. Du kan bruge Maizena når du ruller ud, så klistrer det ikke. Glucose sirup kan du købe i større forretninger, såsom føtex eller kvickly.

Mvh Selma

og deri kan jeg vel også komme farve ?? =) 

Anmeld

26. marts 2013

ano14316

Hejsa

altså jeg kan godt lige chokoladesmørcreme.. men det kan jo godt skinne lidt igennem.. 
En af fordelene ved at bruge chokoladesmørcreme er at man kan bruge alm saltet smør som pt er på tilbud i føtex til 6,5 kr. 

Ellers anbefaler mange palminsmørcreme, og det har jeg ikke smagt..

Hvis du gerne vil have macipansmagen og fondantens egenskaber, så ælter du bare halv macipan og halv fondant sammen... sværre er det ikke

Anmeld

26. marts 2013

Selma Larsen

Du kan sagtens farve marcipanen, men blot tænke på at farverne bliver noget duchede, da marcipanen ikke er hvid Jeg har prøvet palminsmørcreme og den har bestemt ikke en god smag, så jeg ville også bruge smørcremen. Evt. kan du bruge Islandsk smørcreme: 

4 pasteuriserede æggeblommer, 60 gram flormeliss, 100 gr. blødt smør, 100 gram smeltet mørk chokolade.

Æggeblommer og flormelis røres godt sammen, de andre ting tilsættes. Hvis du kan lide rom eller cognac kan du smage til med det 

Du får en dejlig smørcreme som smager  godt og er let at arbejde med. Når du har smurt kagen op med cremen stilles den koldt inden du overtrækker med marcipan. Mvh. Selma 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.