Hvordan opsiger jeg min lejlighed... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger

Endnu en gang har jeg brug for Jeres råd

Jeg står den den situation, at vi skal opsige vores lejemål, da vi har fået en ny (større og bedre) lejlighed

Det vil sige, at vi skal opsige vores nuværende lejemål pr.1/4 - men da denne dag er en helligdag, skal vi vel opsige den allerede onsdag (i overmorgen) ? Er det korrekt??

Det der i virkeligheden er spørgsmålet, er HVORDAN?
Det er privat fremleje og vi har haft SÅ mange problemer med vores udlejer, så vi er bange for, at hvis ikke vi opsiger den korrekt, vil hun hænge os op på en måneds husleje mere end hvad hun faktisk må.

Vi taler om at skrive et dokument (Word) hvori der står dato, navne (vores og hendes) adresser og at vi ønsker at opsige lejemålet pr.1/4 2013 og at vi vil forlade lejligheden nymalet og rengjort d.1/6 2013 - vi har 3 måneders opsigelse og derfor skal vi betale huslejen t.o.m 1/7-2013.

Men skal dette bare sendes pr mail?
Hvis det er med posten, kan vi jo ikke dokumentere, at det er sendt/modtaget?

Og vi kender hende for godt til at tro, at hun vil være retfærdig i dette tilfælde?

Eller skal vi møde op personligt og få hende til at underskrive en accept af opsigelsen?

HVAD GØR MAN?
Jeg har kun boet til leje hos boligforeninger og der er jo en standardformular for sådanne ting..

Jeg håber I kan komme med nogle gode råd - det plejer I jo at kunne!!

På forhånd TAK!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

B&J

det du skriver er helt rigtigt.... og godt du skriver det med at den 1/7 at der betaler i huslejen også MEN HUSK hvis der er en der flytter ind fra den 1/7 skal i ikke betale....

jeg syntes i skal få skrevet brevet i world. også ring til hende/ham og få personen ud så i kan aflevere det personligt og HUSK KOPI til jer selv hvor hun skriver under på der for er det en fantastisk ide hun kommer op til jer og især når i ikke har det så godt med hende så kan i også snakke med hende omkring tinene når hun er der

MEN EN UNDERSKRIFT KAN HUN IKKE LØBE FRA SÅ DEN ER SUPER AT FÅ

Anmeld

25. marts 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

Hej Piger

Jeg står den den situation, at vi skal opsige vores lejemål, da vi har fået en ny (større og bedre) lejlighed

Det vil sige, at vi skal opsige vores nuværende lejemål pr.1/4 - men da denne dag er en helligdag, skal vi vel opsige den allerede onsdag (i overmorgen) ? Er det korrekt??

Det er privat fremleje og vi har haft SÅ mange problemer med vores udlejer, så vi er bange for, at hvis ikke vi opsiger den korrekt, vil hun hænge os op på en måneds husleje mere end hvad hun faktisk må.

Vi taler om at skrive et dokument (Word) hvori der står dato, navne (vores og hendes) adresser og at vi ønsker at opsige lejemålet pr.1/4 2013 og at vi vil forlade lejligheden nymalet og rengjort d.1/6 2013 - vi har 3 måneders opsigelse og derfor skal vi betale huslejen t.o.m 1/7-2013.

Og vi kender hende for godt til at tro, at hun vil være retfærdig i dette tilfælde?

Eller skal vi møde op personligt og få hende til at underskrive en accept af opsigelsen?

HVAD GØR MAN?
Jeg har kun boet til leje hos boligforeninger og der er jo en standardformular for sådanne ting..

På forhånd TAK!!!

jeg skrev bare som i gjorde, med andet navn og dato vel og mærket

men jeg kørte ud til hende, og fik hende til og skrive under (just in case ), så det synes jeg lyder som en god ide at i vil gøre det...

Anmeld

25. marts 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Hej Piger

HVAD GØR MAN?

På forhånd TAK!!!

Sørg for at sende det ANBEFALET OG GEM FOR GUDS SKYLD KVITTERINGEN! Har selv lige været der og kontakt allerede nu LLO! Hvis ikke I er medlem allerede! de er bare gode at have i baghånden, har lige været der! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.