Hej Piger
Endnu en gang har jeg brug for Jeres råd
Jeg står den den situation, at vi skal opsige vores lejemål, da vi har fået en ny (større og bedre) lejlighed

Det vil sige, at vi skal opsige vores nuværende lejemål pr.1/4 - men da denne dag er en helligdag, skal vi vel opsige den allerede onsdag (i overmorgen) ? Er det korrekt??
Det der i virkeligheden er spørgsmålet, er
HVORDAN?
Det er privat fremleje og vi har haft SÅ mange problemer med vores udlejer, så vi er bange for, at hvis ikke vi opsiger den korrekt, vil hun hænge os op på en måneds husleje mere end hvad hun faktisk må.
Vi taler om at skrive et dokument (Word) hvori der står dato, navne (vores og hendes) adresser og at vi ønsker at opsige lejemålet pr.1/4 2013 og at vi vil forlade lejligheden nymalet og rengjort d.1/6 2013 - vi har 3 måneders opsigelse og derfor skal vi betale huslejen t.o.m 1/7-2013.
Men skal dette bare sendes pr mail?
Hvis det er med posten, kan vi jo ikke dokumentere, at det er sendt/modtaget?
Og vi kender hende for godt til at tro, at hun vil være retfærdig i dette tilfælde?
Eller skal vi møde op personligt og få hende til at underskrive en accept af opsigelsen?
HVAD GØR MAN? Jeg har kun boet til leje hos boligforeninger og der er jo en standardformular for sådanne ting..
Jeg håber I kan komme med nogle gode råd - det plejer I jo at kunne!!
På forhånd TAK!!!
Anmeld