Syg under graviditet- intet fast job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
3 svar
1 synes godt om
25. marts 2013

Albertsen92

Hej alle.
Vil høre, om der er andre, der har været i samme situation som mig?
Jeg er syg af min graviditet - mega kvalme og svimmelhed, kan intet.. Det har jeg været i over 2 uger nu. Er 8+2 nu.
Lægen siger jeg ikke må arbejde eller noget som helst, når nu jeg taber mig.
Men er tilknyttet et vikar bureau, ikke fastansat. Så jeg skal have barselsdagpenge.
Andre der har prøvet det? Hvordan foregik det? Mister man så barselsdagpenge i den anden ende? Hvor meget fik i?

Kom endelig med alt, føler mig meget alene, har det dårligt over jeg ikke bare kan arbejde! :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

tarkoflen

Din læge skal sygemelde dig, og så får du sygedagpenge i den periode! Hvis han ikke mener du kan arbejde, så forstår jeg da ikke, hvorfor han ikke har givet dig en sygemelding! Men prøv at snakke med ham om det

Anmeld

25. marts 2013

Albertsen92

tarkoflen skriver:

Din læge skal sygemelde dig, og så får du sygedagpenge i den periode! Hvis han ikke mener du kan arbejde, så forstår jeg da ikke, hvorfor han ikke har givet dig en sygemelding! Men prøv at snakke med ham om det

Glemte at skrive jeg ikke har været medlem af a-kassen et år endnu.
Har snakket med udbetaling Danmark, de skal sende et skema til mig, som jeg skal udfylde.
Nogen der har stået i samme situation?

Anmeld

25. marts 2013

Guldet

Så tror jeg måske det er kontanthjælp du kan få? hmm men ved det ikke rigtig! ..

Håber der er nogle der ved det og kan give dig svar! Ellers prøv at ringe til din kommune.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.