Anonym skriver:
Hej tøser 
Jeg må virkelig indrømme jeg har brug for et par gode råd.
Sagen er den at jeg virkelig syntes jeg STINKER til det med sex og sammenliv,. Jeg er total på bar bund hvad det angår.
I starten mens jeg og min kæreste var sammen kørte det hele bare, der var ikke så meget at tænke over når vi begyndte,. Og stillingerne kom bare af sig selv,.
2 år efter vi fandt sammen styrtdykkede alle disse ting,. Jeg begyndte at trække mig tilbage - at tvivle på mig selv,. Tænke meget over det hele ligeså snart der var det mindste opspil,. Og det har desværre hunget fast siden,.
- Jeg bliver helt pinlig berørt når han viser han har lyst til mig. Og afviser ham derfor ofte,. Bare det at det skal foregå udenfor vores soveværelse og i vores seng gør mig pinlig til mode bare tanken,.
Jeg skjuler min krop, væmmes over den,. Skal lige siges jeg er overvægtig ca 85 kg,. Flover mig og elsker bestemt ikke min krop,. Føler han vil miste lysten hvis den er synlig,. - SÅDAN VARDET IKKE FØRHEN.,. Det er jeg begyndt at tvivle på om han kan lide min krop. er bange for han væmmes ved min krop, og gemmer den derfor altid væk,..
Tænker hele tiden på om jeg gør det godt nok, og hvad jeg kan gøre bedre når vi nusser,. --- Jeg hverken rider - sutter eller noget som helst,. Og jeg er faktisk selv helt vildt træt af det for sådan var det ikke i starten,. Det er kommet efter mine følelser for ham er steget så meget i årenes løb,.!,.- Der er ikke noget jeg hellere ville end at få ham til at føle sig som en konge, forgude ham i sengen,.- Men baaah jeg bakker ud hver gang jeg har bestemt mig for enten at sætte mig op på ham - give ham en guffer - klæde mig ud - prøve et andet sted i huset - i en anden stilling,. Bare at Gøre noget nyt.
Nu har vi kørt den gammeldags normal stilling ham ovenpå mig de sidste 3 år,. Og hver gang han prøver at vende mig til en anden stilling,. Føler jeg mig dum. for jeg ved aldrig hvad han vil til og giver op,. Jeg skal lige sige at jeg abselut ikke er trænet mht sexstillinger,. Jeg er faktisk enormt uviden,.
Jeg har så meget præstationsangst når jeg kender ham så godt og jeg er bange for han vil grine af mig - Selvom han aldrig har gjort det før,.
Jeg er så utilfreds med mig selv,.!
Og jeg vil så gerne det var bedre,.
Er der nogle der kan give mig nogle råd,. ?
Tak på forhånd,.
For det første vil jeg sige at det er super sejt at du selv viser initiativ og vilje til at ændre på situationen. Du har ikke meget selvtillid lige nu, og netop derfor er det ekstra modigt at du gerne vil gøre en indsats. Du tvivler selv på om du har modet. Det har du!
Jeg har selv en kæreste der har problemer med selvværdet i forbindelse med sexlivet. Og jeg kan love dig at det vil betyde SÅ meget for din kæreste at du erkender at der er et problem og at du gerne vil gøre noget for at I kan få den gamle gnist tilbage. Det viser ham at du elsker ham og at du vil jeres forhold. Og tro mig - han vil GERNE have en fræk kæreste der tør stå ved sin krop og sine lyster.
Vær ærlig, sig det som det er. Vær ærlig omkring det hele. Sig "det kan altså godt være at jeg ikke kan finde ud af det, eller at det kikser ind imellem, men vil du ikke nok lade være med at grine af mig?" Og SELVFØLGELIG vil han ikke grine af dig.
Sex skal være sjovt! Engang imellem kikser man og gør noget der ikke fungerer. Det gør vi alle sammen. Og så hopper man op på hesten igen og finder ud af hvad der fungerer. Operasangere synger også falsk engang imellem, gymnaster falder også og slår sig. Det er helt OK at begå fejl! Og det er da meget bedre at begå fejl, end slet ikke at prøve.
Kast dig ud i det. Det skal nok gå. Gør det til en leg.
Og hvis du virkelig bare ikke kan få dig selv til det, så synes jeg at du skal overveje en form for terapi der kan få dig til at holde mere af din krop igen.
Pøj pøj med det hele.