Hvornår skal man til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. marts 2013

mrhl

Ja. Når man har testet positiv, hvornår skal man så til lægen?
Jeg havde sådan set tænkt mig at ringe på torsdag, og få en tid....
Sidst jeg var gravid (endte i SA), kom jeg til lægen ret hurtigt efter jeg havde testet, men det var vist også fordi der var tvivl om hvor langt jeg var henne. Men husker det bare som om jeg synes det var spild af tid. Han lavede en gyn. undersøgelse på mig, hvor han sagde han ikke kunne mærke noget fordi jeg var så kort henne, men han lavede en test som var positiv, og så sendte han mig ellers videre til tidlig scanning.
Og jeg mener det, jeg tror jeg nåede at være ved lægen 5 gange i de 3 uger jeg nåede at vide jeg var gravid. Ikke at jeg ikke under min lille spire det, men lidt spild af tid er det da? Eller er det helt normalt?

Anyways, hvornår skal man have tid hos lægen? Hvor mange lægebesøg var i til? Og bliver man også sendt til tidlig scanning når man godt kan oplyse sidste mens første dag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Kløver

Lyder af mange gange, med mindre du er usikker på terminen, hvor det kan svinge over en uge ville jeg nok ikke tænke så meget over det. Men er du meget usikker og kan svinge flere uger ville jeg spørge efter terminsbestemt scanning. Her ser de en omkring uge 9 og tager der bp til nf, samt bestiller tid til scanning og laver vandrejournal.

Tillykke med spiren

Anmeld

25. marts 2013

Kief31

Er torsdag ikke en helligdag?

Anmeld

25. marts 2013

Rockertand

mrhl skriver:

Ja. Når man har testet positiv, hvornår skal man så til lægen?
Jeg havde sådan set tænkt mig at ringe på torsdag, og få en tid....
Sidst jeg var gravid (endte i SA), kom jeg til lægen ret hurtigt efter jeg havde testet, men det var vist også fordi der var tvivl om hvor langt jeg var henne. Men husker det bare som om jeg synes det var spild af tid. Han lavede en gyn. undersøgelse på mig, hvor han sagde han ikke kunne mærke noget fordi jeg var så kort henne, men han lavede en test som var positiv, og så sendte han mig ellers videre til tidlig scanning.
Og jeg mener det, jeg tror jeg nåede at være ved lægen 5 gange i de 3 uger jeg nåede at vide jeg var gravid. Ikke at jeg ikke under min lille spire det, men lidt spild af tid er det da? Eller er det helt normalt?

Anyways, hvornår skal man have tid hos lægen? Hvor mange lægebesøg var i til? Og bliver man også sendt til tidlig scanning når man godt kan oplyse sidste mens første dag??

Det første lægebesøg ligger omkring uge 8.
Der er ingen grund til at få lavet en gynækologisk undersøgelse, der er ingen praktiserende læger, der har uddannelse nok til at lave en lægefagligt velkvalificeret undersøgelse, der på så tidligt et tidspunkt skulle afsløre noget sygeligt, en klart positiv graviditetstest er rigeligt.
Tillykke

Anmeld

25. marts 2013

lycly

Jeg var først til lægen for at få bekræftet at jeg var gravid. Så fik jeg en ny tid til at få lavet vandrejournal og alt det der, der har jeg nok været omkring uge 9. Blev ikke sendt til nogen scanning, skulle bare selv bestille tid til Nf. Derefter skal man først til læge igen i uge 25 og så i uge 32. Og det er det

Anmeld

25. marts 2013

mrhl

Kief31 skriver:

Er torsdag ikke en helligdag?

Aner det faktisk ikke :p Der stod bare på lægens hjemmeside at de havde lukket nu, men åbent torsdag

Anmeld

25. marts 2013

mrhl

Tak for jeres svar

Anmeld

25. marts 2013

ekebiv

Jeg fik af vide af min læge at 9+2 var det mest optimale tidspunkt at få taget blodprøve til doubletesten så før er der ingen grund til at optage tid :-)

Anmeld

25. marts 2013

Sabone

Jeg skal først til læge den 16. april og der er jeg 11 uger henne.. 

Hende sygeplejersken mener, at man skal regne termin efter sidste menstruationsdag og alle andre mener, at det er første menstruationsdag, så jeg ved det ikke.. Men jeg har ikke været hos lægen endnu

Anmeld

25. marts 2013

Frk. K

Jeg er i uge 8. Og skal til første lægebesøg 9+0, så får jeg taget blodprøver og lavet vandrejournal samtidigt. Jeg synes det er smartest at gøre det samtidigt.

Skal lige siges at jeg ikke tidligere har haft komplikationer.  

Så vidt jeg ved er tidlige skanninger ikke noget man bare lige får. Kommer nok an på ens tidligere graviditeter og nu evt problemer i graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.