Min datters fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

haps

Min første fødsel har jeg termin d. 8. marts og da dagen oprinder og kl. blir 12 kommer den første ve - er slet ikke i tvivl om at det er det der er gået i gang - de er meget uregelmæssige, men kommer med jævne mellemrum.. Får spist og slappet lidt af og som dagen går, gør de lidt mere ondt, men langt mindre end forventet.. kl. 22.30 går vandet - plask ud over hele køkkengulvet.. Ringer til fødegangen, som gerne vil have at jeg kommer derind - kommer så derind ca. 23.30 synes veerne er taget ret meget til - så havde helt klart forventet at være nået længere - men snydt.. er kun lige en finger åben..
Som timerne går bliver veerne heftigere og heftigere og er meget regelmæssige, men jeg er stadig kun en finger åben.. De tjekker baby flere gange og jeg bliver tilbudt en epidural blokade, men takker nej - jeg skal ikke ha en nål ind i ryggen - nej tak..
Lidt senere tjekker jordemoren igen og der sker stadig igenting - de har givet mig stort set alt det smertestillende de må give for at hjælpe med at slappe af, men lige lidt hjælper det.. Så får valget mellem at få en epiduralblokade eller et kejsersnit - de mener der skal til at ske noget nu!! Vælger så blokaden - da tanken om sectio skræmer mig endnu mere end nålen..
Får den med nogen møje anlagt - skal ligge på siden - og det er bare den VÆRSTE måde at skulle være på.. Men den hjælper - smerterne forsvinder og jeg går ud som et lys og sover de næste timer.. Vågner ved at jeg føler det presser på - og ganske rigtigt 10 cm åben og værs'go' at sætte i gang.. så en lille time senere er hun født - 3700 g og 51 cm... Ingen syninger eller rifter eller noget som helst.. lægger overhovedet ikke mærke til der også kommer en moderkage..

Det skal lige sigesnat grunden til at det gik "galt" eller at min krop på ingen måde ville samarbejde om at hun gerne ville til verden, var at da jeg var ca. halvvejs i min graviditet blev min kæreste gennem 4 år dræbt i en trafikuheld og det trak i den grad tæppet under mig - troede jeg inden for det næste år skulle være mor - gift - bo i hus og volvo osv - og det gik jo ikke lige sådan..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.