Marts måned eller IKKE marts måned? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2013

Peanut

CH2012 skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Først og fremmest: God påske...

Jeg har et spørgsmål som lyder: Vil I undgå at forsøge at blive gravid i marts måned, når nu man så ville have termin i december - og i mit tilfælde så have termin ca. omkring 14-16. december? Med "risiko" for først at føde f.eks. den 24. eller 31. december? 

Hvad ville I gøre? Jeg er meget delt... Synes det ville være synd hvis det blev en af de to dage, for barnet - men har det også underligt med at "udsætte" vores forsøg... 

Joh, jeg har det meget ligesom dig. 

Synes det er lidt synd for barnet, at have fødselsdag så tæt på jul, da det jo ca. kun vil få gaver én gang om året, men altså, nu da vi har prøvet at blive gravide i 1 år og 3 mdr, ser jeg velkomment på et lille julebarn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2013

CH2012

Maja84 skriver:

Ja, jeg vil netop hoppe over så vi undgår dec og start jan, jeg har selv den 25 dec og ja de fleste holder jo ikke fødselsdag på deres dag men må rykke det, men ikke nemt at rykke det pga både jul og nytår. Så ja jeg ved selv hvordan det er, jeg prøver ihvertfald selv at undgå jul/nytår

Det er også sådan noget jeg tænker...

Og det er klart, at hvis vi havde været igang med at forsøge meget længere tid end hvad vi egentlig har, så ville jeg nok være mere klar på hvad jeg ville - og det ville være, at jeg ikk ville tøve 

Men allerede nu, har jeg det bare også lidt sådan: hvad hvis det er meningen, at jeg skal blive gravid i denne omgang, og så forspilder vi vores chancer? 

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

fairlady skriver:

For der er stor set ingen der har tid til at komme til fødselsdag, den 29. Enten er der julefrokost, eller også skal folk have handlet ind til nytårs aften, eller noget andet.

Den 24. og den 31. er der da mulighed for at blive fejret, da folk jo alligevel skal holde jul eller nytår sammen med en.

Det er rigtigt nok... Men i vores tilfælde ville det ikk blive et problem, hvis det blev d. 28 eller 29. f.eks. Vi ville gøre plads til barnet, og det vil resten af familien helt sikkert også 

Anmeld

24. marts 2013

Mettefpigen

Altså jeg har fødselsdag d 20 og min fætter d 28... Gik i klasse med en der havde d 24 og min mors bedste veninde har d 31... Vi har det alle fint ;-)

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Maja84 skriver:

Jeg er selv julebarn og må indrømme det i mange år ikke var en fordel ang gaver, da det forvirrede og man blandede jul og fødselsdag så meget sammen man ikke følte det som ens dag, og trels med den ene gang om året, at man skal gemme ønskerne

Man overlever selvfølgelig, men er også mange ulemper ved at have fødselsdag lige midt i julen/ årsskiftet, så jeg må indrømme det er mega trels, og har ofte ønsket det anderledes selvom man også vænner sig til at det er sådan har i øvrigt den 25 dec

Okay... Altså, jeg har selv fødselsdag d. 21 januar, så godt og vel en måned efter alt juleræset - og ja... Jeg er da glad for, at der lige går den måned imellem, men kender også en som har fødselsdag d. 28. december, og det er ikk noget problem for ham. Men har nu også oplevet en del gange, at drenge går op i det med fødselsdage på en anden måde end så mange andre piger gør

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Mettefpigen skriver:

Altså jeg har fødselsdag d 20 og min fætter d 28... Gik i klasse med en der havde d 24 og min mors bedste veninde har d 31... Vi har det alle fint ;-)

Hehe, godt at høre

Anmeld

24. marts 2013

Mettefpigen

Anmeld

24. marts 2013

Christina74

Jeg har været skeptisk over et julebarn, men min mand syndtes at det kunne være rigtig hyggeligt.

Vi har mange fødselsdage i December og snakkede med mine forældre om vores projekt og at vi jo kunne risikere at ramme min fars 60 års fødselsdag (30/12-13) Men han syndtes da det kunne være en super fed fødselsdagsgave :-)

Så her hjemme prøver vi denne mdr også (Med risiko for termins dato ca  26-27/12-13)

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

1990h skriver:

Jeg har den 28 december og det har aldrig rørt mig på trods af at julen godt kunne se sådan her ud da jeg var yngre.

24juleaften
25julefrokost fars familie
26 julefrokost mors familie
27 slappe af
28holde fødselsdag for den ene familie
29fødselsdag for den anden familie.
30slappe af
31 nytår.

Begge vores familier er store så vil holdte det tit af to gange og jeg klagede ikke.

Ja, kender også en som har fødselsdag d. 28. og det er ikk noget problem, og barnet ville være hjertens velkommen i vores familie, så... Måske tænker vi for meget over det? 

Anmeld

24. marts 2013

CH2012

Christina V Skov skriver:

Jeg har været skeptisk over et julebarn, men min mand syndtes at det kunne være rigtig hyggeligt.

Vi har mange fødselsdage i December og snakkede med mine forældre om vores projekt og at vi jo kunne risikere at ramme min fars 60 års fødselsdag (30/12-13) Men han syndtes da det kunne være en super fed fødselsdagsgave :-)

Så her hjemme prøver vi denne mdr også (Med risiko for termins dato ca  26-27/12-13)

Hehe, så kan man vist heller ikke få en "bedre" fødselsdagsgave Meget personlig i hvert fald 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.