I følge skolen må jeg ikke flytte hjemme fra!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
5 svar
1 synes godt om
23. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg bliver 18 her i april og skal modtage SU, Jeg går på gymnasium jeg har problemer med min mor og min udd. vejleder siger jeg ikke må flytte hjemme fra hvis der er plads derhjemme!!

Jeg er myndig og hvordan kan det være?

Har været inde på SU.DK og der står faktisk at forældrene skal have en sygdom eller hvis der ikke er plads derhjemme osv.

Hvad skal jeg gøre, har i evt. gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2013

Zelinasmor

Anonym skriver:

Jeg bliver 18 her i april og skal modtage SU, Jeg går på gymnasium jeg har problemer med min mor og min udd. vejleder siger jeg ikke må flytte hjemme fra hvis der er plads derhjemme!!

Jeg er myndig og hvordan kan det være?

Har været inde på SU.DK og der står faktisk at forældrene skal have en sygdom eller hvis der ikke er plads derhjemme osv.

Hvad skal jeg gøre, har i evt. gode råd?

Du kan godt flytte. Men du skal have en gyldig grund hvis du vil modtage udeboende su. Det får du først hvis du er over 20 og bor selv. Havde en veninde som kæmpede for at få udeboende su (hun er 19) det gik kun igennem fordi hun kunne bevise at der var skimmelsvamp på hendes værelse og derfor var der ingen plads til hende derhjemme. Desværre. 

Anmeld

23. marts 2013

Lise

Du må vel gerne flytte hjemmefra, men du kan bare ikke få udeboende SU før du bliver 20 år med mindre du flytter minimum 20 km væk eller sådan noget. Det er ret latterligt, at man som myndig skal være afhængig af sine forældre

Jeg oplevde det også da jeg som 19-årig vendte hjem fra et år i London, og begyndte på HF. Så skulle jeg bo hjemme indtil jeg blev 20 år, da jeg jo havde samme problem som du har nu. Jeg gik til studiestedets SU-vejleder og bad om udeboende SU, da jeg ikke, efter at have boet ude, kunne bo hjemme igen. Det kunne hun heldigvis godt forstå, og så fik jeg udeboende su  Men det drejede sig kun om et par måneder, før jeg blev 20 år.

Det er desværre su-vejlederen på stedet der bestemmer, så det er denne du skal overbevise om at det ikke er en mulighed at blive boende hjemme.

Anmeld

23. marts 2013

AlberteSophie

også hvis du bor hvis antal kilometer fra dine forældres bopæl. 

Anmeld

23. marts 2013

VIPpigen

Hvis problemerne med din mor er så "slemme" at i ikke kan bo under samme tag, så skulle du gerne kunne få udeboende su,selvom der er under 20 km mellem jer... 

Anmeld

26. marts 2013

yagnes

hvis du skriver en ansøgning hvor i du skriver hvorfor der ikke er plads kan du godt få det. jeg fik selv udeboende su men var forældre ahfængig til jeg blev 20 så fik ikke helt så meget alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.