Hvornår fortalte I det til arbejdet og familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

strongcoffee

Hej
Jeg er ny her på forumet. Jeg testede positiv for en lille uge siden og er så glad. Men skal først til læge om en uge og have den endelige bekræftelse. Så vidt jeg kan regne ud, er jeg 5 uger henne.
Så nu går mit spørgsmål på: Hvornår skal man fortælle sin familie det? Skal man vente til efter 12 uger? ( ved ikke om jeg kan vente så længe, hihi) og hvornår har I fortalt jeres arbejdsplads det? Jeg arbejder indenfor det offentlige.
Mange hilsner fra
strongcoffee

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

Pige2009

Jeg ville vente med at fortælle familien det til uge 12-14, da den værste risiko for SA er væk der. Selvom det er svært. Arbejdet nogenlunde samtidigt

Knus Linda 24+4

Anmeld

24. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg testede positiv i mandags og min mor, far og søster fik nyheden samme dag... svigermor fik det at vide i går, og vi regner med at fortælle Daniels far og brødre det i løbet af den her uge... Den større familie venter vi med at fortælle det til - indtil videre til efter nf-scanningen, men vi må se om jeg kan skjule det så længe, for ellers lægger de nok mærke til det
Jeg forstår ikke hvorfor man vil vente med at fortælle familien det. De fortjener at dele glæder, og hvis uheldet skulle være ude, er det dejligt at de ved hvad der foregår, og hvorfor man er ked
jeg ville til gengæld vente med at fortælle det til arbejde til efter nf-scanningen!
knus Caroline, 5+1
hov.. og velkommen til og stoooort tillykke med spiren!

Anmeld

24. juni 2009

Pige2009

Caroline86 skriver:

jeg testede positiv i mandags og min mor, far og søster fik nyheden samme dag... svigermor fik det at vide i går, og vi regner med at fortælle Daniels far og brødre det i løbet af den her uge... Den større familie venter vi med at fortælle det til - indtil videre til efter nf-scanningen, men vi må se om jeg kan skjule det så længe, for ellers lægger de nok mærke til det
Jeg forstår ikke hvorfor man vil vente med at fortælle familien det. De fortjener at dele glæder, og hvis uheldet skulle være ude, er det dejligt at de ved hvad der foregår, og hvorfor man er ked
jeg ville til gengæld vente med at fortælle det til arbejde til efter nf-scanningen!
knus Caroline, 5+1

SÅ lykkes det... Stort tillykke!

Knus Linda

Anmeld

24. juni 2009

Gustavsmor

Caroline86 skriver:

knus Caroline, 5+1

Jeg testede positiv i lørdags, og vi fortalte også vores forældre det samme dag. Den øvrige familie fortæller vi de nok her i løbet af de næste par uger. Har fortalt min chef det idag, da jeg arbejder som klinikassistent, og derfor kan komme ud for at arbejde med nogle materialer, som ikke er sundt for barnet. Vi syns ikke der er noget hemmeligt i at jeg er gravid, tværd imod er det skønt at dele den dejlige nyhed med sin familie, og som du også skriver at hvis man skulle være uheldig at abortere så ved folk omkring én da hvad der foregår. Men hvorfor skulle man også det???

Tillykke med Graviditeten til jer.

Knus fra Berrit 5+0

Anmeld

24. juni 2009

Sweet1978

Jeg har aldrig kunnet skjule det fordi jeg får mega kvalme og opkast fra dag 1. Men kunne jeg vælge ville jeg vente til jeg var 3. mdr. henne og havde svar på NF scan, så jeg vidste om det blev til noget.

Anmeld

24. juni 2009

saxa

Caroline86 skriver:

knus Caroline, 5+1

Ejjjjj... Så blev du endelig gravid... Tillykke...

Anmeld

25. juni 2009

strongcoffee

Tak for de gode råd...
Jeg kan nok heller ikke vente, så mon ikke jeg fortæller det i næste uge, når jeg har været hos lægen... ( altså til den nærmeste familie - min mor ved det f.eks ikke endnu - men det er også fordi vi slet ikke har sagt, at vi prøvede at få et barn).
Jeg har dejlig lang sommerferie fra mit job, så der kan jeg godt vente til efter ferien og så er jeg vist også i uge 12 på det tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.