DKK - sprogtrekanten - HJÆLP - Pædagogstuderende / pædagoger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.649 visninger
4 svar
1 synes godt om
22. marts 2013

Mumiemor1

Hej i alle søde pædagogstuderende / pædagoger..

Jeg skal op i DKK eksamen om IKKE så længe.. Jeg trak sprog og skal derfor op og tale om sprog og om fortælling som er det emne vores gruppe har valgt.

jeg sidder og læser og læser i vores grundbog: sprog som værktøj og legetøj (KAP.1) og prøver at forstå sprogtrekanten (indhold, form og funktion) præcist for ligesom selv at kunne forklarer den og selv anvende den i forhold til praksis. MEN jeg synes ikke jeg forstår den helt rigtigt / eller ved hvordan jeg skal anvende den helt præcist og derfor er mit spørgsmål

- hvordan bruger man den og hvordan skal den forstås? og kunne du evt. give et eksempel...

- og har den noget at gøre med det strukturalistiske sprogsyn / funktionalistiske sprogsyn eller skal man se det som noget andet???

og hvad er det strukturalistiske sprogsyn og hvad er det funtionalistiske sprogsyn?

Håber virkelig der er nogle søde mennesker derude som har lyst til at hjælpe.... ps. har endda et sygt barn midt i min eksamen :-( ØV...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Dot D

Øv, med sygt barn...

Vi skal også til DKK eksamen her til april, men vi må selv vælge emne. Vi skal skrive om sprog, køn og etnicitet i kulturmødet mellem børn på fritidshjem.

Jeg har fået sprogdelen Så hvis jeg lige kommer over den dér trekant i bogen, så giver jeg lige et prej. Jeg holder nemlig påskeferie nu Den er tiltrængt... Vi er tre i gruppen, og vi skal snakkes ve sidst i ferien... Så slapper af indtil da, der kommer nok lidt i tankerne.

God arbejdslyst

Anmeld

22. marts 2013

Mumiemor1

Jaa det lyder godt og vildt sødt du gider

MEN håber jeg får svaret meget snart, da jeg skal have styr på den til tirsdag næste uge hvilket er meget snart

Jeg trænger virkelig også til ferie - men ingen ferie her desværre

Anmeld

22. marts 2013

Mumiemor1

Jeg trænger virkelig også til ferie - men ingen ferie her desværre

Anmeld

23. marts 2013

Mumiemor1

Er der ingen der kan hjælpe??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.