Scanning til 1. lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej piger,

Sagen er den, at jeg er gravid! I dag ringede jeg til lægen og fik aftalt det første lægebesøg, hvor hun selvfølgelig fortalte mig lidt om, at vi skulle have lavet en vandrejournal osv. Derudover sagde hun også, at de ville foretage en scanning, så jeg kunne få lov at se min baby.
Er der nogen af Jer, der har prøvet det til første lægebesøg? Og var det i så fald en indvendig eller udvendig scanning? Ikke at det gør nogen forskel, det er bare så jeg ved, hvad jeg kan forvente.
Jeg er kun i 8.-9. uge på det tidspunkt så tænker, at det ikke kan være NF, men bare er en tidlig "trygheds"scanning med hjerteblink, de vil lave for at se, at fosteret er i livmoderen som det skal være.
Men det er jo rart lige at vide lidt mere om, så kæresten kan tage stilling til, om han gerne vil med eller om han gemmer det til NF.

Jeg vil gerne være anonym lidt endnu, men hvis alt går godt til lægebesøget og scanningen er fin, så skal jeg nok "springe ud" som gravid herinde med mavebilleder og det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

khaleesi

Anonym skriver:

Hej piger,

Sagen er den, at jeg er gravid! I dag ringede jeg til lægen og fik aftalt det første lægebesøg, hvor hun selvfølgelig fortalte mig lidt om, at vi skulle have lavet en vandrejournal osv. Derudover sagde hun også, at de ville foretage en scanning, så jeg kunne få lov at se min baby.
Er der nogen af Jer, der har prøvet det til første lægebesøg? Og var det i så fald en indvendig eller udvendig scanning? Ikke at det gør nogen forskel, det er bare så jeg ved, hvad jeg kan forvente.
Jeg er kun i 8.-9. uge på det tidspunkt så tænker, at det ikke kan være NF, men bare er en tidlig "trygheds"scanning med hjerteblink, de vil lave for at se, at fosteret er i livmoderen som det skal være.
Men det er jo rart lige at vide lidt mere om, så kæresten kan tage stilling til, om han gerne vil med eller om han gemmer det til NF.

Jeg vil gerne være anonym lidt endnu, men hvis alt går godt til lægebesøget og scanningen er fin, så skal jeg nok "springe ud" som gravid herinde med mavebilleder og det hele

Tillykke med den lille spire 

Det er nok en indvendig scanning det fik jeg i hvert fald omkring uge 7.

Anmeld

22. marts 2013

Anonym trådstarter

khaleesi skriver:

Tillykke med den lille spire 

Det er nok en indvendig scanning det fik jeg i hvert fald omkring uge 7.

Tusind tak for svar!
Ih, hvor bliver det altså spændende

Anmeld

22. marts 2013

Wik

Min var udvendig i uge 6, det man kan se er hjerteblik og en lille sæk med en spunk eller noget der ligner Held og lykke

Anmeld

22. marts 2013

Stjerneskud

Det er ikke alle læger der har en scanner, men nogle har. Så vær du glad for det. Umiddelbart vil jeg tro det er en indvendig scanning.

Jeg tror det vil være en stor oplevelse for din kæreste at se jeres lille baby første gang.

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Min var udvendig i uge 6, det man kan se er hjerteblik og en lille sæk med en spunk eller noget der ligner Held og lykke

Tusind tak for svar.
Det er godt nok spændende med alt det nye

Anmeld

23. marts 2013

Anonym trådstarter

Stjerneskud skriver:

Det er ikke alle læger der har en scanner, men nogle har. Så vær du glad for det. Umiddelbart vil jeg tro det er en indvendig scanning.

Jeg tror det vil være en stor oplevelse for din kæreste at se jeres lille baby første gang.

Tak for svar
Har aldrig hørt om, at lægen har sådan en scanner før, så blev ret overrasket, da sygeplejersken jeg snakkede med fortalte, at de da også lige lavede en scanning. Men det er da bare skønt at få lov at se spiren allerede
Kæresten har også meldt ud, at så ville han altså gerne med alligevel, når det nu ikke kun var kedelige papirer, der skulle udfyldes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.