Valg af børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
9 svar
4 synes godt om
22. marts 2013

FamilenStorm

Hej piger...

Vi har været ude og se en børnehave som vi er blevet tilbudt til Alberte her til oktober...

Men er godt nok i vildrede.. Vi skal give svar senest den 26. marts, så vi kan ikke nå at kigge andre børnehave (vi kunne ikke få dem vi havde ønsket)

Sagen er den at pædagogerne virker rigtig søde, og hvad de fortalte så skete der en masse i form af aktiviteter, udflugter, sanglege osv. De var ude hver dag uanset vind og vejr... Det hele virkede meget godt..

Men hold op den var nedslidt.. Den kunne godt trænge til en kærlig hånd og en klat maling.. Men det er også en gammel børnehave (40 år) med 36 børn når de er flest..

Ved ikke helt hvordan jeg har det med at der er så slidt.. For det burde jo ikke betyde noget hvis bare det er nogle fantastiske pædagoger vel?

Ihh kan godt nok ikke finde ud af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

Moma

For mig er det vigtigste ikke de fysiske rammer - altså om der er nedslidt eller ej. Det er børnene ligeglade med. Det vigtigste er de pædagoger, der er i børnehaven, og det de laver sammen med børnene.

Jeg ville lytte til min mavefornemmelse, og hvis den siger dig, det er en dejlig børnehave - så gå efter det i stedet for at kigge på, om børnehaven er nedslidt. Igen børnene er ligeglade med om der er brun eller hvid maling på væggene.

Du kan evt. gå ind i bestyrelsen  og arrangere forældredag, hvor børnehaven kan blive shinet op. 

Anmeld

22. marts 2013

FamilenStorm

Moma skriver:

For mig er det vigtigste ikke de fysiske rammer - altså om der er nedslidt eller ej. Det er børnene ligeglade med. Det vigtigste er de pædagoger, der er i børnehaven, og det de laver sammen med børnene.

Jeg ville lytte til min mavefornemmelse, og hvis den siger dig, det er en dejlig børnehave - så gå efter det i stedet for at kigge på, om børnehaven er nedslidt. Igen børnene er ligeglade med om der er brun eller hvid maling på væggene.

Du kan evt. gå ind i bestyrelsen  og arrangere forældredag, hvor børnehaven kan blive shinet op. 

Det er også det jeg så småt er ved at komme frem til...

Min mand har snakket med en af hans lillebrors venner som er vikar derovre på 3. år.. Og han er kun positiv omkring den ud over slitagen...

Men ja.. Har godt tænk tanken at jeg må melde mig ind i bestyrelsen og arrangere en male dag

MAnge tak for svar...

Anmeld

22. marts 2013

Svenne

FamilenStorm skriver:

Hej piger...

Vi har været ude og se en børnehave som vi er blevet tilbudt til Alberte her til oktober...

Men er godt nok i vildrede.. Vi skal give svar senest den 26. marts, så vi kan ikke nå at kigge andre børnehave (vi kunne ikke få dem vi havde ønsket)

Sagen er den at pædagogerne virker rigtig søde, og hvad de fortalte så skete der en masse i form af aktiviteter, udflugter, sanglege osv. De var ude hver dag uanset vind og vejr... Det hele virkede meget godt..

Men hold op den var nedslidt.. Den kunne godt trænge til en kærlig hånd og en klat maling.. Men det er også en gammel børnehave (40 år) med 36 børn når de er flest..

Ved ikke helt hvordan jeg har det med at der er så slidt.. For det burde jo ikke betyde noget hvis bare det er nogle fantastiske pædagoger vel?

Nej, helt ærligt, så tror jeg din datter er ligeglad med, om de fysiske rammer er lidt "slidte".
Jeg ville hvert fald fokusere på aktiviteter, pædagoger osv. frem for det andet.

Anmeld

22. marts 2013

Nemesis

her er bh og gammel..og ja den er ikke så pædagogisk indrettet som nyere insittutioner.

Den er da slidt men er igennem årerne blevet vedligeholdt med nyt linolium, nye vinduer og en efter en bliver vandhanerne det også.

Men personalet er fantastiske. Der er ikke udskiftning ud over pensionering/efterløn hvilket fortæller mig at ledelsen og medarbejderne fungerer godt sammen. At arbejdsklimaet er i top.

Det smitter helt klart af på børnene og det er det vigtigste. At garderoben er ligeså gammel som mig og at rummene ikke er så store det opvejes at meget andet.

Anmeld

22. marts 2013

bøllen

FamilenStorm skriver:

Hej piger...

Da vi stod for at vælge børnehave, havde vi 2 valg.

1 der var gammel og " slidt " med små rum, slet ikke up to date og en nyere børnehave. Vi valgte den nye. Men men knægten trives ikke og er nu flyttet. Og må leve med " forholdene ". 

pædagogerne virker så søde, mere smilende og imødekommende. Har et godt indtryk af den nye, så pyt med den ikke er flunkende ny, bare de er der for ungerne.

Anmeld

22. marts 2013

FamilenStorm

Svenne skriver:

Nej, helt ærligt, så tror jeg din datter er ligeglad med, om de fysiske rammer er lidt "slidte".
Jeg ville hvert fald fokusere på aktiviteter, pædagoger osv. frem for det andet.

Mange tak for svar..

Ja er rigtig nok, er jo pædagogerne der er de vigtigste, og der skulle være rigtig god kemi i mellem derovre..

Tror os vi ender med at vælge den, og så tror jeg at jeg melder mig ind i forældre rådet og ser om vi kunne hjælpe med at få shinet lidt op..

Men de virkede søde og børnene glade for at være der og det er jo det vigtigste..

Anmeld

22. marts 2013

FamilenStorm

Nemesis skriver:

her er bh og gammel..og ja den er ikke så pædagogisk indrettet som nyere insittutioner.

Den er da slidt men er igennem årerne blevet vedligeholdt med nyt linolium, nye vinduer og en efter en bliver vandhanerne det også.

Men personalet er fantastiske. Der er ikke udskiftning ud over pensionering/efterløn hvilket fortæller mig at ledelsen og medarbejderne fungerer godt sammen. At arbejdsklimaet er i top.

Det smitter helt klart af på børnene og det er det vigtigste. At garderoben er ligeså gammel som mig og at rummene ikke er så store det opvejes at meget andet.

Mange tak for svar..

Tror vi ender med at vælge den.. For ja det er pædagogerne der betyder mest..

Her er det også en lille børnehave med nogle små rum, men de er så tilgengæld meget udenfor, hvilket jeg også syntes er et plus..

Anmeld

22. marts 2013

FamilenStorm

bøllen skriver:

Da vi stod for at vælge børnehave, havde vi 2 valg.

1 der var gammel og " slidt " med små rum, slet ikke up to date og en nyere børnehave. Vi valgte den nye. Men men knægten trives ikke og er nu flyttet. Og må leve med " forholdene ". 

pædagogerne virker så søde, mere smilende og imødekommende. Har et godt indtryk af den nye, så pyt med den ikke er flunkende ny, bare de er der for ungerne.

Mange tak for svar.. :-)

Det er jeg også så stille kommet frem til at det ikke er det ydre der er afgørende for om det er en god børnehave, men pædagogernes måde at være sammen med børnene på..

Tror vi vælgerne den.. Hvis hun ikke trives der er det helt sikkert ikke på grund sf slitagen.. :-)

Anmeld

22. marts 2013

Tulle28

Vi var ude og se en masse børnehaver og valgte den allermest nedslidte. Synes de moderniserede virkede så "institutionsagtige" på en lidt ja... hvad kan man kalde det... Kold måde? Du ved, der lugtede af nyt linoleum og alt var jo tip top, men der manglede bare noget hygge og varme. Så vi valgte den slidte, men hyggelige, hvor børnenes trivsel er det allervigtigste. Det er en privat børnehave med kun 32 børn og vi er SÅ glade for at vi valgte netop den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.