Tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2013

Valle81

Janne T. skriver:

Det er ikke givet! Hvis man fx har et skrigende kolikbarn, ammeproblemer og i det hele taget en rigtig skod start Bare for at sige, at det også er godt at være forberedt.

Men anyway TS, kommer også an på om i har vaskemaskine? Vi har vaskekælder og kan ofte kun vaske max en gang om ugen, så vi har meget tøj!

Nej det er selvfølgelig helt rigtigt:0) Det tænkte jeg ikke lige over:0)

Har vist haft det for nemt:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2013

malliebooh

Janne T. skriver:

Det er ikke givet! Hvis man fx har et skrigende kolikbarn, ammeproblemer og i det hele taget en rigtig skod start Bare for at sige, at det også er godt at være forberedt.

Men anyway TS, kommer også an på om i har vaskemaskine? Vi har vaskekælder og kan ofte kun vaske max en gang om ugen, så vi har meget tøj!

Vi har egen vaskemaskine, men vasker nu også kun 1-2 gange om ugen..

Anmeld

22. marts 2013

Valle81

malliebooh skriver:

Ja det er rigtigt nok, det er bare lidt sværere for mig at komme ud til butikkerne da jeg bor i en lille flække Har ikke selv kørekort men kæresten har og vi har dog også bil, men i og med han arbejder på en gård så er han ikke ret meget hjemme  

Nej, så kan jeg godt se:0)

Jeg ville købe forholdvis lidt i de små størrelser. Bodyer gør ikke så meget, hvis de er lidt for store, de kan skjules under tøjet. Og er tøjet lidt for stort, så kan ærmer og ben smøges op.

Jeg har ikke haft købt tøj til nogle af mine i str 50. Jeg købte lidt i str 56 og så ellers i str. 62.

Asta vejede kun 3120 ved fødslen, og det gik helt fint i str. 56. Ofte er det kun 1-2 uger de kan passe str. 50, og i den første tid ligger de nærmest kun i heldragter eller bodyer og strømpebukser, og så er det surt at have købt ALT for meget ind:0)

Anmeld

22. marts 2013

malliebooh

Valle81 skriver:

Nej, så kan jeg godt se:0)

Jeg ville købe forholdvis lidt i de små størrelser. Bodyer gør ikke så meget, hvis de er lidt for store, de kan skjules under tøjet. Og er tøjet lidt for stort, så kan ærmer og ben smøges op.

Jeg har ikke haft købt tøj til nogle af mine i str 50. Jeg købte lidt i str 56 og så ellers i str. 62.

Asta vejede kun 3120 ved fødslen, og det gik helt fint i str. 56. Ofte er det kun 1-2 uger de kan passe str. 50, og i den første tid ligger de nærmest kun i heldragter eller bodyer og strømpebukser, og så er det surt at have købt ALT for meget ind:0)

Okay mange tak .. Rart du lige skriver vægt på, så jeg har lidt at forholde mig til hehe Synes nu godt det kan være lidt af en jungle 

Anmeld

22. marts 2013

Benjamins'mor

Vi købte 15-20 af alt tøj. Undtagen bluser og bukser, det bruger de jo ikke så meget i de små str.

Men hvis du får et gylpe barn, så kommer man til at vaske hele tiden.
Vi havde et stort gylpe barn og anskaffede os i alt 50 stofbleer. Så meget fik han dem også brugt.

Anmeld

22. marts 2013

malliebooh

Benjamins'mor skriver:

Vi købte 15-20 af alt tøj. Undtagen bluser og bukser, det bruger de jo ikke så meget i de små str.

Men hvis du får et gylpe barn, så kommer man til at vaske hele tiden.
Vi havde et stort gylpe barn og anskaffede os i alt 50 stofbleer. Så meget fik han dem også brugt.

Okay mange tak

Hellere for mange stofbleer end for lidt

Anmeld

22. marts 2013

Benjamins'mor

malliebooh skriver:

Okay mange tak

Hellere for mange stofbleer end for lidt

Præcis

Anmeld

22. marts 2013

Valle81

malliebooh skriver:

Okay mange tak .. Rart du lige skriver vægt på, så jeg har lidt at forholde mig til hehe Synes nu godt det kan være lidt af en jungle 

Det var så lidt:0)

Kan nævne at Anton vejede omkring de 3500 og Arthur omkring 3800, og alle tre er startet i str. 56:0) Asta brugte det længe, da hun jo var mindst:0)

Anmeld

22. marts 2013

millesofie

Hejsa 

Jeg har lidt forskellige lister over babyudstyr man skal have anskaffet sig og på de fleste lister står der omkring 10 bodies og 6-8 sparkedragter/natdragter osv. Så mit spørgsmål er egentlig bare om det er det antal i HVER størrelse?? 

Hvor meget købte i selv i hver str.? 

Det er jo svært at sige på forhånd om det bliver et stort eller lille barn, men det kunne være rart med et ca. antal , for ja det vil jeg gerne have styr på  

Håber I kan hjælpe mig lidt og I må hellere end gerne tilføje hvis I har andre råd og tips

Jeg havde to dragter i 50 for det kan de jo kun passe nogle dage
(min pige var så for stor og kunne kun passe 56)

men ellers havde jeg i str 56 -62 - 68

10 bodyer (5 korte ærmer 5lange ærmer)
5 bukser (bløde)
5 strømpebukser
10 bluser ( 5 korte ærmer 5 lange ærmer)
10 par strømper

men kunne have nøjes med det halve
for hun brugte hele tiden to str så jeg havde jo dobbelt af alt

vi har vaske maskine og tumbler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.