Hash og glasskår møder småbørn om morgenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
24 svar
0 synes godt om
24. juni 2009

Vinker

Ja det er overskriften på en artikel i vores lokale ugeavis!

"Der blir røget hash, fjernet dæksler og brændt legeredskaber af på legepladsen ved Børnehuset Pavillionen i Sønderris!"

Det er så dét vores søn skal starte om kun 1 månede - Spørg lige om jeg får knuder i maven

Jeg citerer lidt mere fra artiklen: " Det er blevet en højst uønsket morgenrutine for personalet i Børnehuset Pavillionen i Sønderris, at de må gå en tur rundt på legepladsen og fjerne glasskår, hashklumper, sprutrester og kugler fra softguns, så de ikke ender i munden på et barn.

I den seneste tid er legepladsen blevet et yndet udflugstmål for en gruppe unge, der i ly af legepladsens halvtag holder fest med hashpiber og spiritus, og efterlader både deres affald og tit også en ramponeret legeplads med afbrændte legeredskaber, når de går igen."

Det er jo skrækkeligt! Jeg blir simpelthen så rasende. Hvad fanden bilder dig sig ind (undskyld mit sprog) Tænk at min lille dreng skal færdes sådan et sted - Får helt lyst til at finde en anden plads til ham, men det er sikkert ikke bedre andre steder!

I artiklen står der at det er lykkes nogle fra bestyrelsen havde opdaget nogle unge der en aften, men de nåede at stikke af. Dog fik de skrevet nummerplader ned på 2 knallerter så det er da et spor i sagen!

Jeg håber inderligt at de får mere styr på problemerne inden Niklas Emil skal starte til august ellers vil jeg da straks tænke det værste når han færdes udenfor

Hilsen en bekymret samt arrig mor  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2009

Rose

Kan kun give dig 100% ret! Jeg har det også pisse dårligt med at Selma render rundt på legepladsen lige ved siden af. Den er så stor at personalet simpelthen ikke har kapacitet til at tjekke den om morgenen for det samme skrammel.

Jeg fatter simpelthen ikke at unge mennesker syntes det er sjovt at ødelægge ting i en Børnehave/vuggestue???? Ikke at de skal ødelægge noget overhovedet, men det er bare topmålet at det er en Børnehave.

Håber ved gud at de fanger nogle af dem inden der sker noget og at de bliver sat så godt på plads enten m. bøde eller andet at de ikke gør det mere.

Skolerne burde faktisk tage emnet op så de unge forstår hvad det egentlig er de gør! 

Anmeld

24. juni 2009

Vinker

Et citat mere fra artiklen:

"De unge har også ødelagt legepladsens hegn, borde og legeheste, og da de sparkede samtlige udluftningskanaler af taget, kostede det børnehaven over 40.000kr. Endelig fjerner de ristene til legepladsens kælderskakter, så børnene - hvis det ikke opdages - kan falde 1,5 meter ned."

Anmeld

24. juni 2009

Vinker

Rogonja skriver:

Kan kun give dig 100% ret! Jeg har det også pisse dårligt med at Selma render rundt på legepladsen lige ved siden af. Den er så stor at personalet simpelthen ikke har kapacitet til at tjekke den om morgenen for det samme skrammel.

Jeg fatter simpelthen ikke at unge mennesker syntes det er sjovt at ødelægge ting i en Børnehave/vuggestue???? Ikke at de skal ødelægge noget overhovedet, men det er bare topmålet at det er en Børnehave.

Håber ved gud at de fanger nogle af dem inden der sker noget og at de bliver sat så godt på plads enten m. bøde eller andet at de ikke gør det mere.

Skolerne burde faktisk tage emnet op så de unge forstår hvad det egentlig er de gør! 

Jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker i hovederne på de unge. Er de da gået helt fra forstanden???? Hvornår er det pludselig blevet FEDT at ødelægge andres ting på den måde og så på områder tilegnet helt små børn??

Skal vi starte et aften/nat-team der holder øje med om der er nogen idiotiske unge mennesker på spil!? Ja man får helt lyst til at væbne sig med store køller og gøre sig klar til kamp!!!

Der er da mange andre steder hvor de kan holde deres fester - så som DERHJEMME!!!! Desuden; HVOR ER FORÆLDRENE HENNE? Jeg mener bare, at mange gir for let slip på deres børn og lader dem færdes ude dag og nat selvom de kun er 14 år, også selvom det er hverdag (blot et eksempel) 

Åååh jeg koger indeni - og det er IKKE kun pga. det skønne sommervejr!

Anmeld

24. juni 2009

Sweet1978

Ja det er en skidt ting, men det er jo desværre overalt i forvejen. Vi bor i midtbyen af Randers og der ligger der også alskinds ting på fortovet. Kommunen fejer og samler op en gang om ugen.

Så Danielle har lært at alt hvad der ligger er ad og av fingre, når vi går til og fra bilen...

Anmeld

24. juni 2009

TbCp

Øv det er simpelthen bare ikke i orden. Desværre sker det mange steder. Flere af de institutioner jeg har været i måtte vi ud om morgenen og kigge efter kanyler og lign.
Utroligt at de ikke kan finde et andet sted at sidde, når de nu åbenbart SKAL lave det pjat. Gå dog hjem til jer selv og ødelæg jeres egne ting.
der burde patruljeres forbi der ofte så der måske kan ske lidt "oprydning"

Anmeld

24. juni 2009

Vinker

Sweet1978 skriver:

Ja det er en skidt ting, men det er jo desværre overalt i forvejen. Vi bor i midtbyen af Randers og der ligger der også alskinds ting på fortovet. Kommunen fejer og samler op en gang om ugen.

Så Danielle har lært at alt hvad der ligger er ad og av fingre, når vi går til og fra bilen...

Min mening er at det er lidt noget andet når det er på fortorvet osv det ligger, men når det ligefrem er på instutionernes legeplads hvor man regner med de små er i trykke rammer.....

Men det er helt sikkert også noget svineri at det ligger allesteder. Det hele er jo nærmest blevet en stor offentlig skraldeplads. Det ser jo skrækkeligt ud samtidelig med at det forurener!

Anmeld

24. juni 2009

Vinker

TbCp skriver:

Øv det er simpelthen bare ikke i orden. Desværre sker det mange steder. Flere af de institutioner jeg har været i måtte vi ud om morgenen og kigge efter kanyler og lign.
Utroligt at de ikke kan finde et andet sted at sidde, når de nu åbenbart SKAL lave det pjat. Gå dog hjem til jer selv og ødelæg jeres egne ting.
der burde patruljeres forbi der ofte så der måske kan ske lidt "oprydning"

Det er skræmmende at verden er blevet sådan. Hvor blir respekten og ansvaret af???? Det er simpelthen ikke acceptablet det de går også laver!

En dag ender det galt....

Anmeld

27. juni 2009

Bondepigen

Ja nogle unge i dag er altså godt nok anderledes end da jeg var i den alder. Jeg mener da slet ikke vi var i nærheden af at opføre os på den måde...

De får lov til alt for meget i dag, og får sat for lidt grænser. Forældre falder for den med: "Jamen de andre må godt..."og så giver de efter, for deres barn skal da ikke holdes udenfor.

Det er bare virkelig kommet ud på et skråplan, og jeg mener da allerede det er gået galt herhjemme i DK for noget tid siden, med en lille pige der havde stukket sig på en kanyle ved et springvand. Hun skulle efterfølgende testes for hiv. Det må da være frygteligt, at skulle gå og vente på svaret på testen.

Hvor er de unges hjerne? De tænker slet ikke på, at de måske en gang selv får børn, som de gerne vil passe på...

Synes virkelig det er trist. Jeg er allerede helt nervøs for den tid, hvor Emma begynder at gå i byen med al den vold osv. der er i dag....

Anmeld

28. juni 2009

Smukkert

Min mor og mine 2 søste bor i nærheden af et diskotek.. Men ikke så tilgængeligt.

Desværre er der unge mennesker der finder vej til hendes have og ødelægger havestole, stæler græsslåmaskinen og hælder vand ud ad badebassinet.. I nat havde det brændt hul i deres trampolin og lavet en kæmpe lort på den !

Ejeren af diskoteket vil ikke gøre noget.
Politiet vil heller ikke..
Så hver weekend kan min mor forvente kaos i hendes have.........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.