Ville du beholde eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2013

Miss-86

Min første tanke er at BEHOLDE BARNET - Jeg ville ikke selv kunne få en abort!

Var det et uheld, eller beskyttede I jer ikke?
Hvis det er fordi at I ikke beskyttede jer, så synes jeg BESTEMT også I må være voksen nok til at tage konsekvensen af det!
Abort er IKKE prævention.

Og tænker, at der er mange andre enlige kvinder på kontanthjælp med flere børn og de klarer det!

Men der er jo selvfølgelig mange andre ting der spiller ind:

1. Hvad med faderen?
2. Har du overskud til det?
3. Hvordan er din økonomi i forvejen?

Men uanset hvad er mit råd: Behold barnet. HVIS du får en abort, så tror jeg du vil fortryde det resten af livet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

betina23

Jeg er os imod abort men dog vil jeg stemme abort. .

Pga jeg syntes man skal være to til a bestemme det. Og sys det synd faren ik for den chance a vælge fra..

Ved godt man sir er man stor nok til a ha sex er man og stor nok til at tage konsekvensen men alså sys også man skal tænke på hva der er godt og ikke godt og så huske gummi i fremtiden. .

Anmeld

23. marts 2013

anjamusen

Hvis jeg var i din situation, både mht. faren og ikke mindst økonomisk, så havde jeg helt klart fået en abort ! 

Anmeld

23. marts 2013

AlberteSophie

Anonym skriver:

Faren vil intet have med barnet i maven at gøre.

Dog vil han stadig gerne se barnet på 1 år.

Mit overskud til det barn jeg har nu er rigtig fint.. Det kører bare, og det trives rigtig godt.

Når far er imod havde jeg ALDRIG! sadt et barn til verden.

børn skal på ingen måde være sat uønsket til verden. og man skal ikke give en person en rolle han/hun ikke ønsker at stå i.

(blot min mening)

Anmeld

23. marts 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

Se sådan her på det.

Du er alene på kontanthjælp med et barn som lige er blevet 1 år.

Du har fundet ud af at du er gravid igen.

Hvad ville DU gøre?

Jeg ville få en abort. 

Har altid haft den holdning, at skulle jeg have børn, så skulle min økonomi være god og jeg skulle sidde i en, for mig, god stilling.

(ved godt at nogen gange er man ikke helt herre over det)

Derudover synes jeg slet ikke om, at man ikke lytter til den anden part i det, altså faderen... det er jo en ligeså stor ting for ham.

Når det så er sagt, så er det sikkert ikke umuligt at få det til at køre rundt kun på KH. 

Jeg kunne bare ikke finde på det.

Hvis det er fordi du selv står i denne situation, håber jeg du finder en løsning du kan leve med 

D.

Anmeld

23. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis barnet er rask så ville jeg beholde det og så tage det en dag ad gangen derfra...

Anmeld

23. marts 2013

Louise H.

Jeg er ikke imod abort, hvis der er en god grund til abort.

MEN hvis i har haft ubeskyttet sex, er begge parter vel klar over at så kan man lave børn!
Det er IKKE barnets skyld at I ikke beskytter jer.

Hvis dit overskud og din økonomi kan klare det, ville jeg beholde, netop fordi jeg på det grundlag er imod abort.

men jeg synes du skal tænke det igennem. Kan du overskue 2 børn selv? Kan din økonomi klare det? Eller vil du hellere bruge din energi på den store? Synes virkelig du skal overveje den her meget!

Er det samme far?
For hvis han ikke vil se den lille ny, kan det også påvirke forholdet til den store. Ønsker du det?

Håber jeg satte nogle tanker i gang.
Du skal gøre det, du synes er den bedste løsning for dig og din ældste

Anmeld

23. marts 2013

Kamilla-m

Jeg vile også beholde barnet.
Mellem mine to små (har fire) er der kun 14 mdr. og det funger rigtig fint det er jo selvf hårdt med flere børn, men det bliver hurtig en vane og en rutine

Anmeld

23. marts 2013

Fenja09

Se sådan her på det.

Du er alene på kontanthjælp med et barn som lige er blevet 1 år.

Du har fundet ud af at du er gravid igen.

Hvad ville DU gøre?

Synes godt nok det er svært at svare på.

Jeg ville ikke engang vide hvad jeg selv ville gøre, men det er jo forskellige faktorer der spiller ind ved hver kvinde. Jeg ville f.eks tænke alder da jeg er 31 år og gerne vil have flere børn, men omvendt hvis jeg var alene med min datter da hun var 1 år og på kh...samt at min datter er hjertebarn. Ved ikke om jeg ville kunne overskue det.

Så synes du skal mærke efter indeni dig selv om det er noget du føler dig klar til og samtidigt måske også lige høre lidt på faren, hvis han virkelig ikke ønsker dette barn. Jeg forstår ham så overhovedet ikke -  faren til jeres barn på 1 år - han kan da ikke kun være far for det ene og så efterlade det andet uden nogen form for omsorg og kærlighed. Har da aldrig hørt noget lignende! Og man skulle jo mene at hans hukommelse er rimelig frisk ang. hvad der kan ske når man dyrker sex.

Følg dit hjerte, så kan det ikke gå helt galt!

/Fenja

Anmeld

23. marts 2013

Isaac's mor

Beholde barnet..... Ingen tvivl herfra!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.