karry suppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.569 visninger
11 svar
1 synes godt om
21. marts 2013

mn

Hej

Jeg fandt lige en pose hønsekødssuppe (uden kød og mel boller) i frysen som jeg har tænkt mig vi skulle bruge til maden i aften, men både kæresten og jeg er ved at have fået nok af hønsekødssuppe, så er der nogle her inde der ved hvor meget og hvad jeg skal tilsætte i suppen  for at det bliver karrysuppe? 

Vi kan bedst lide vores karrysuppe kun med bacon i og ikke alt muligt andet i, så søger kun hvad jeg skal putte i så den bliver en karry suppe.

- Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2013

LRJ

Mette N skriver:

Hej

Jeg fandt lige en pose hønsekødssuppe (uden kød og mel boller) i frysen som jeg har tænkt mig vi skulle bruge til maden i aften, men både kæresten og jeg er ved at have fået nok af hønsekødssuppe, så er der nogle her inde der ved hvor meget og hvad jeg skal tilsætte i suppen  for at det bliver karrysuppe? 

Vi kan bedst lide vores karrysuppe kun med bacon i og ikke alt muligt andet i, så søger kun hvad jeg skal putte i så den bliver en karry suppe.

- Mette

Jeg ville varme noget olie, proppe karry og hvidløg i og så ville jeg også stege noget kylling i, og så kokosmælk og din hønsekøds suppe og når det var kogt nok ville jeg blende det hele så det få en lidt tyk konsistens og så proppe bacon i og server med brød

Anmeld

21. marts 2013

mn

Lone H. skriver:

Jeg ville varme noget olie, proppe karry og hvidløg i og så ville jeg også stege noget kylling i, og så kokosmælk og din hønsekøds suppe og når det var kogt nok ville jeg blende det hele så det få en lidt tyk konsistens og så proppe bacon i og server med brød

vil du blende kogende suppe? eller skal det køles ned først?

Anmeld

21. marts 2013

LRJ

Mette N skriver:

vil du blende kogende suppe? eller skal det køles ned først?

Blender det altid kogende varmt så er det stadig varmt når man skal spise

Anmeld

21. marts 2013

mn

Lone H. skriver:

Blender det altid kogende varmt så er det stadig varmt når man skal spise

okay mange tak for dit svar

var bare i tvivl om blenderen kunne holde til at komme noget kogende i

Anmeld

21. marts 2013

mn

Lone H. skriver:

Ved du hvor meget der skal i af hver slags? den pose jeg har er på størrelse med en normal frysepose.

Anmeld

21. marts 2013

LRJ

Mette N skriver:

Ved du hvor meget der skal i af hver slags? den pose jeg har er på størrelse med en normal frysepose.

Ville nok bruge max 325 gr kylling, og en halv til hel ds kokosmælk det er and på hvor godt su kan li den smag og hvis du bruger pulver karry ville jeg nok proppe en tsk fuld i og evt mere alt afhængig af hvor vild i er med karry, og 1 fed hvidløg og så suppen

Anmeld

21. marts 2013

mn

Lone H. skriver:

Ville nok bruge max 325 gr kylling, og en halv til hel ds kokosmælk det er and på hvor godt su kan li den smag og hvis du bruger pulver karry ville jeg nok proppe en tsk fuld i og evt mere alt afhængig af hvor vild i er med karry, og 1 fed hvidløg og så suppen

Okay tak for svar

Anmeld

21. marts 2013

Victoria2013

Mette N skriver:

okay mange tak for dit svar

var bare i tvivl om blenderen kunne holde til at komme noget kogende i

Hvis du har en stavblender er sådan én genial til supper... for så kan man bare blende direkte i gryden

Det lyder i øvrigt som om det bliver en lækker suppe

Anmeld

21. marts 2013

LRJ

Kia2013 skriver:

Hvis du har en stavblender er sådan én genial til supper... for så kan man bare blende direkte i gryden

Det lyder i øvrigt som om det bliver en lækker suppe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.