hvordan går det med februar babyerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
6 svar
1 synes godt om
20. marts 2013

2babygirls

Her går det rigtig godt. Anemone begynder endelig at forme en nogenlunde genkendelig rytme.
Hun spiser kl 5 og sover gerne videre i mors og/eller fars armhule.
Så står jeg op kort efter og går i bad, og så kommer far og Madeleine op, sammen med Anemone.
Når de to er taget afsted ammer jeg nogle gange, hvor hun helst vil sove ved mig pga maven bøvler så meget, men over middag kan jeg nogle gange lokke hende til en stor lur i liften.
Og så går hun gerne kold til natten mellem 19-20 og sover til kl 1 og derfra videre til kl 5.
Vi har lige været til 5 ugers undersøgelse (6 uger på givne tidspunkt grundet travlhed) og blomsten vejer nu 5020 g og er 58 cm.
Fødselsvægt var 4050 g og 53 cm så hun er en dygtig sulten baby med mange smil og lyde og nyder hende i fulde drag
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Trinemn

Havde slet ikke set der var oprettet noget nyt herinde 

Hos os går det rigtig fint vi havde dåb i søndags, hvor vores søn fik navnet, Leander. Han har i den sidste uge sovet igennem (fra 23 - 5 ) han får kun flaske, og har gjort det i 2 uger nu, da jeg ikke har mere mælk til 5 ugers undersøgelsen før påske vejede han 4880 g (3635 gram ved fødslen) og han måler nu 60 cm(52 cm ved fødslen) herhjemme synes vi det er spændende om han blevet meget større end sin far, som kun måler 165  

her er lidt billeder af min dejlige søn(som selvfølgelig vender forkert - Sorry!)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. april 2013

2babygirls

Trinemn skriver:

Havde slet ikke set der var oprettet noget nyt herinde 

Hos os går det rigtig fint vi havde dåb i søndags, hvor vores søn fik navnet, Leander. Han har i den sidste uge sovet igennem (fra 23 - 5 ) han får kun flaske, og har gjort det i 2 uger nu, da jeg ikke har mere mælk til 5 ugers undersøgelsen før påske vejede han 4880 g (3635 gram ved fødslen) og han måler nu 60 cm(52 cm ved fødslen) herhjemme synes vi det er spændende om han blevet meget større end sin far, som kun måler 165  

her er lidt billeder af min dejlige søn(som selvfølgelig vender forkert - Sorry!)

Dejligt han trives hvordan fandt du ud af at du ikke havde mælk nok ??

Anmeld

3. april 2013

Trinemn

Baby2påvej skriver:

Dejligt han trives hvordan fandt du ud af at du ikke havde mælk nok ??

jamen det startede egentlig med at han suttede hul på beggår brystvorter da han var 14 dage, og jeg besluttede i samråd med sundhedsplejersken at holde en uges pause, da det blødte når han spiste, og det gjorde frygteligt ondt. Efter pausen fik vi rigtig hurtigt godt gang i amningen og det var fantastisk at prøve uden smerte, men efter få dage gav han ofte slip på brystet når han spiste og virkede ikke mæt når han ligget der. Jeg valgt så at give ham en flaske efter amning en dag, og da han rundede de 150 ml, kunne jeg godt se det nok ikke holdt i længden. Jeg blev ved med at amme i starten af måltiderne og mælken løb også når han blev lagt til, men efter 4 uger løb de slet ikke mere og han slap efter meget få sekunder hver gang ..  

Anmeld

4. april 2013

2babygirls

Trinemn skriver:

jamen det startede egentlig med at han suttede hul på beggår brystvorter da han var 14 dage, og jeg besluttede i samråd med sundhedsplejersken at holde en uges pause, da det blødte når han spiste, og det gjorde frygteligt ondt. Efter pausen fik vi rigtig hurtigt godt gang i amningen og det var fantastisk at prøve uden smerte, men efter få dage gav han ofte slip på brystet når han spiste og virkede ikke mæt når han ligget der. Jeg valgt så at give ham en flaske efter amning en dag, og da han rundede de 150 ml, kunne jeg godt se det nok ikke holdt i længden. Jeg blev ved med at amme i starten af måltiderne og mælken løb også når han blev lagt til, men efter 4 uger løb de slet ikke mere og han slap efter meget få sekunder hver gang ..  

Ej øv hvor træls

Anmeld

7. april 2013

LMX

Her går det fint. Zara trives. Jeg supplerer også med flaske fordi jeg ikke har mælk nok. Det fungerer fint heldigvis

Opdagede det ved at hun stort set hang i brystet hele tiden og vågnede hver 1½-2. time om natten. Det var hårdt for både hende og jeg. Så forsøgsvis prøvede jeg en aften at amme og gi flaske. Hun fik et helt saligt udtryk og sov i næsten 7 timer! Hun begyndte efterfølgende også at tage lidt bedre på i vægt.

Knapt 8 uger nu og 4300g (vejer hende på min egen babyvægt)

Hun var 3045g v. fødslen.

Anmeld

13. april 2013

2babygirls

LMX skriver:

Her går det fint. Zara trives. Jeg supplerer også med flaske fordi jeg ikke har mælk nok. Det fungerer fint heldigvis

Opdagede det ved at hun stort set hang i brystet hele tiden og vågnede hver 1½-2. time om natten. Det var hårdt for både hende og jeg. Så forsøgsvis prøvede jeg en aften at amme og gi flaske. Hun fik et helt saligt udtryk og sov i næsten 7 timer! Hun begyndte efterfølgende også at tage lidt bedre på i vægt.

Knapt 8 uger nu og 4300g (vejer hende på min egen babyvægt)

Hun var 3045g v. fødslen.

Dejligt hun tager så flot på
Anemone er begyndt at sove 6-7 timer til formiddag/eftermiddag så jeg tilsidst må vække hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.