Børn med handicap

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. marts 2013

CamillaH93

Hej alle.
Jeg sidder i øjeblikket og skriver et eksamensprojekt i gymnasiet hvor mit emne omhandler fosterdiagnostik. Mit spørgsmål til er er nu: Føler I selv, at i ville være klar til at få et barn med genetiske eller kromosomale fejl, f. eks. et barn med Down Syndom eller et barn med blødersygdom.

Har nogle af jer fået foretaget nakkefoldsscanning eller andre tests, hvor I fandt ud af at risikoen for et handicappet barn var stor, og i så fald, valgte i så at fravælge dette barn, eller gennemføre en fødsel.
Jeg håber at nogle har lyst til at svare.
På forhånd tak.
Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2013

Frk. Himmelblå

CamillaH93 skriver:

Hej alle.
Jeg sidder i øjeblikket og skriver et eksamensprojekt i gymnasiet hvor mit emne omhandler fosterdiagnostik. Mit spørgsmål til er er nu: Føler I selv, at i ville være klar til at få et barn med genetiske eller kromosomale fejl, f. eks. et barn med Down Syndom eller et barn med blødersygdom.

Har nogle af jer fået foretaget nakkefoldsscanning eller andre tests, hvor I fandt ud af at risikoen for et handicappet barn var stor, og i så fald, valgte i så at fravælge dette barn, eller gennemføre en fødsel.
Jeg håber at nogle har lyst til at svare.
På forhånd tak.
Camilla

Jeg har et handicappet barn. Vi vidste det ikke på forhånd.

Jeg ville ikke lave noget om, hvis jeg kunne.

Havde vi vidst det på forhånd, havde vi måske kunne hjælpe hende bedre lige efter fødslen, men omvendt, ville vi have gået og bekymret os under graviditeten.

Vi havde IKKE valgt hende fra.

Blev jeg gravid med et særligt barn igen, ville jeg heller ikke vælge det fra. - Det er vilkårene ved graviditet - man kan ikke bestille et bestemt barn på forhånd. HELDIGVIS.

Vi har både en sund/rask/normal datter og vores handicappede datter. -Kærligheden til begge er uendelig!

Held og lykke med opgaven.

Anmeld

20. marts 2013

NoahEmil

Min ældste søn er handicappet, ved lillebror fik vi lavet moderkagebiopsi hvis han havde haft det samme handicap havde vi på forhånd valgt at det sku fjernes. Fordi at storebrors handicap er krævende og vi ville ikke ku give dem den opmærksomhed de begge krævede. Selvom det ville være en hård beslutning ville det være en nødvendighed. Ikke at jeg ville gøre det om at storebror kom. Men aht ham ville vi vælge en mere fra.

Anmeld

20. marts 2013

Juliekp

Til nf skanning fik vi af vide at vores datter var i høj risiko for at have downs syndrom, jeg fik derfor taget en moderkage prøve hvor det viste sig at hun var fuldkommen sund og rask.

Der gik 3 uger før jeg fik det endelige svar og vente tiden var rigtig hård, jeg var så bange for om min datter nu skulle felje noget. Jeg vil ærligt indrømme, at jeg havde fået det fjernet hvis det viste sig at hun var handicapet.

Min fætters datter er handicapet og jeg ved hvor megen tid og resurser det kræver og det ville jeg simpelthen ikke kunne klare, desværre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.