Ferie og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.607 visninger
10 svar
3 synes godt om
19. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej alle :-)

Jeg har jo optjent feriepenge som jeg kan få udbetalt i september.

Men er på barsel og får fra kommunen af.

Hvis jeg får mine feriepenge udbetalt vil de så trække min kontant hjælp eller hvordan ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2013

Wik

Anonym skriver:

Hvis jeg får mine feriepenge udbetalt vil de så trække min kontant hjælp eller hvordan ?

Jeg er næsten 100 på du ikke kan modtage feriepenge når du modtager kontant hjælp

Anmeld

19. marts 2013

Anonym trådstarter

Wik skriver:

Jeg er næsten 100 på du ikke kan modtage feriepenge når du modtager kontant hjælp

Okay havde forstået det sådan at det var som en lille bonus nu hvor jeg er på barsel, synes selv det lød lidt tosset :-)

Anmeld

19. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Jeg ved ikke, om der er forskel på dagpenge og kontanthjælp, men jeg kunne godt få udbetalt mine feriepenge under barsel på dagpenge - da barsel er en feriehindring

Anmeld

20. marts 2013

Wik

K&S skriver:

Jeg ved ikke, om der er forskel på dagpenge og kontanthjælp, men jeg kunne godt få udbetalt mine feriepenge under barsel på dagpenge - da barsel er en feriehindring

Ja, jeg fik også mine skattepenge tilbage, da jeg var på dagpenge barsel, men kontanthjælp og dagpenge har ikke samme regler. Men man kan høre sin social rådgiver ad, jeg måtte betale min løn på kun 1200 tilbage fordi jeg fik dem udbetalt efter en kontanthjælpsydelse, og jeg fik kun konranthjælp en måned ;( Men der er nogen gange falgrupper, så vi helt sikkert høre kommunen ad.

Anmeld

20. marts 2013

Louise H.

Dine feriepenge bliver modregnet din kontanthjælp :-)

Anmeld

20. marts 2013

Louise H.

Skattepengene er en helt anden sag, da de først bliver modregnet når de overstiger 10.000

Anmeld

20. marts 2013

Musse21

K&S skriver:

Da du fik dine ferie penge udbetalt trak de så ikke i dine dagpenge..?

Står nemlig selv i den situation

Anmeld

20. marts 2013

Valle81

Hvis du har et arbejde, og du går på barsel og din barsel strækker sig over et ferie år, så kan du få udbetalt dine feriedagpenge

Man kan efter september få udbetalt 3 uger for sin hovedferie, som man ikke kan holde grundet barsel. Er man væk til hen i tæt på maj, så kan man også få udbetalt de resterende 2 uger, hvis man ikke har mulighed for at holde dem enten på grund af man stadig er på barsel eller fordi det ikke passer ind på arbejde.

Hvis du ikke havde arbejde inden men er dagpenge, så er jeg 99% sikker på, at dine feriepenge "går tabt". Der er stor forskel på at være ansat eller ledig.

Christina

Anmeld

20. marts 2013

K&S

Musse21 skriver:

Da du fik dine ferie penge udbetalt trak de så ikke i dine dagpenge..?

Står nemlig selv i den situation

Nej, for de er ikke optjent samtidig med at du får barselsdagpenge 

Hvis det er Feriekonto, kan udfylde barsel som feriehindring - så kan du få udbetalt 3 uger i september og resten til april (mener jeg nok)  men jeg vil gå ud fra, at det er samme regler alle andre steder! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.