Eksperthjælp: Vil ikke sove på ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.867 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. marts 2013

Kari Skovmand

"Vil ikke sove på ryggen"

hej håber du kan svare på mine spørgsmål.

jeg har en dejlig dreng på 2 mrd, men de sidste 3-4 uger har han ikke ville sove på ryggen KUN om natten hvor nemt sover 3-4 timer i træk, i dagtimerne vil han kun sove på ryggen i max 30 min også vågner han igen, vis vi ligger ham om på maven sover han fint, men er ikke tryg med han ligger på maven...

da han blev født blev han taget med sugekop, hvor hævelsen gik hurtig væk.

han har fået lidt fladt hoved bagpå og i den ene side fordi han for det meste drejer hovedet til samme side hver gang han sover, men han kan nemt dreje hovedet begge veje uden det virkersom det gør ondt på ham, har købt en hjertepude til at undgå skævt og fladt hoved vilket også har hjulpet en smule....

men ved ikke som det er fordi det gør ondt på ham at sove på ryggen eller hvad det kan være nu når han gerne vil sove på ryggen om natten.

det skal lige siges at har skrigetur hver aften imellem 30min til 2 timer hvor han til sidst falder i søvn og sover indtil han skla havde mad også skriger han ikke mere før næste aften.

Karis svar

Kære mbbm

Tak for dine meget relevante spørgsmål.
Jeg kan sagtens forstå du er forvirret, når jeres søn i dagtid ikke vil sove på ryggen, men gerne om natten. Det kan også jeg have svært ved at forklare, så længe jeg ikke kender forskellen på madras, seng mm. om dagen i forhold til natten.
Omvendt vil jeg sige, at der er så mange ting i det du skriver, der under alle omstændigheder gør, at jeg helt klart synes din søn bør få en kiropraktisk undersøgelse og vurdering. Fødselsforløb, det at have favoritside og blive skæv på baghovedet, og det at have skrigeture om aftnen er alle meget kendte og klassiske børnekiropraktiske problematikker, og det kunne jo være at det med ikke at ville sove på ryggen viste sig også at være.
Så jeg synes I skal finde en dygtig børnekiropraktor i jeres lokalområde, og få en vurdering.

Held og lykke med det
Bedste hilsner
Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.