Ej hvad gør jeg :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.734 visninger
7 svar
1 synes godt om
18. marts 2013

Anonym trådstarter

Er arbejdsløs. 
Var til samtale idag.. Føler bare IKKE jeg vil komme til at trives der..  Og det er en to årig elevplads.. Så kan jo ikke bare finde noget andet.. man skriver jo kontrakt for 2 år..
Jeg ved at det er MEGA svært pga krisen at finde job.. mig om nogen ved det.. har stået i 3 år nu.. Men får mavepine ved tanken om at skulle være der to år  Hvad ville I have gjort i mit sted? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

K&S

Er arbejdsløs. 
Var til samtale idag.. Føler bare IKKE jeg vil komme til at trives der..  Og det er en to årig elevplads.. Så kan jo ikke bare finde noget andet.. man skriver jo kontrakt for 2 år..
Jeg ved at det er MEGA svært pga krisen at finde job.. mig om nogen ved det.. har stået i 3 år nu.. Men får mavepine ved tanken om at skulle være der to år  Hvad ville I have gjort i mit sted? 

Selvom du skriver kontrakt for 2 år, kan du stadig opsige den på samme vilkår som på en "alm." arbejdsplads

Anmeld

18. marts 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Selvom du skriver kontrakt for 2 år, kan du stadig opsige den på samme vilkår som på en "alm." arbejdsplads

Nå kan man det? Troede man var "bundet"... ej jeg er sådan i tvivl om det hele.. vil meegt hellere de to andre ting jeg har "åbent".. 

Anmeld

18. marts 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Er arbejdsløs. 

Du har jo 3 måneders prøvetid der som var du "almindelig medarbejder" - så giv det chancen, og det er sgu en ærlig sag at sige at man ikke føler sig tilpas.. Elevtiden er HÅRD hvis man ikke synes man fungerer der..

Jeg havde selv et meget anstrengt forhold til min chef da jeg var i lære, jeg elskede stedet, men min chef var jeg altså ikke skide glad for.. Det var rigtig hårdt! Så hvis jeg var dig ville jeg give det en chance i løbet af de første 3 måneder, det kan være det er noget heeeelt andet når du kommer ind i det

Anmeld

18. marts 2013

Fuglemor

Jeg var et sted jeg var ked af at vær. Som elev, og havde været der et år. Jeg tog fat i fagforening og de hjalp mig væk

Anmeld

18. marts 2013

K&S

Anonym skriver:

Nå kan man det? Troede man var "bundet"... ej jeg er sådan i tvivl om det hele.. vil meegt hellere de to andre ting jeg har "åbent".. 

Jeg sagde ja til en kontorelevplads (for mange år siden), men følte egentlig ikke helt, det var det rigtigested, men bedre en lidt dårlig plads end ingen plads

Jeg fik så tilbudt plads et andet sted, som var meget mere imødekommende, så jeg ringede til det første sted og sagde jeg desværre havde ombestemt mig.

Han truede med bål og brand, men jeg sagde til ham, at jeg gerne mødte op den 1. dag og derefter meddelte, at jeg ikke ønskede pladsen (du kan opsige fra dag til dag indefor de første 14. dage), men hans muligheder for at finde en anden elev var større, hvis vi opsagde kontrakten nu - og så hørte jeg ikke mere fra ham

Anmeld

18. marts 2013

Noneother

Nu ved jeg ikke hvad du skal være elev som, men når jeg skal ud og have læreplads (HG) så kan begge parter opsige samarbejdet med dags varsel, og uden overhovedet at give nogen grund de første 3 måneder af elevtiden. Herefter fanger bordet, og så bliver det meget svært at komme ud af.

For at være helt ærlig, så havde jeg taget pladsen og så havde jeg måtte se hvordan det gik. Det er SÅ besværligt at få elevplads idag, med mindre man lige "kender nogen", så derfor er vi ude i at tage hvad man kan få. Hvis man så virkelig ikke kan li´stedet, eller får et bedre tilbud indenfor de første 3 måneder, så siger man jo bare op.

Anmeld

18. marts 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Er arbejdsløs. 

Nu spørger jeg måske dumt....men har du overhovedet fået det? Det synes jeg ikke, at du skriver direkte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.