Vil give killing tilbage.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.315 visninger
12 svar
26 synes godt om
18. marts 2013

Anonym trådstarter

Og det synes jeg simpelthen ikke man kan...!!

Min veninde fik for to uger siden én af mine killinger, dvs. gratis fik hun den.

Nu her vil hun til at (måske) give den tilbage igen fordi hun måske er allergisk overfor den...! Til det har jeg skrevet at det kan jeg ikke, for det vil være super synd for katten at skulle komme tilbage hertil for at skulle flytte igen, så derfor har jeg skrevet til hende at hun enten selv må finde den et nyt blivende hjem, eller få den aflivet, fordi katten vil blive alt for forvirret af at blive flyttet rundt med så mange gange. Jeg kan ikke have katten her af forskellige grunde! Og nu virker det som om hun er totalt fornærmet og sur over at jeg skrev til hende som jeg gjorde!!?

Er det helt ude i hampen at skrive sådan til hende, eller er det rigtigt at jeg mener det er hendes problem nu, enten at skulle finde den et nyt hjem eller få den aflivet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

Fenja09

Min veninde fik for to uger siden én af mine killinger, dvs. gratis fik hun den.

Nu her vil hun til at (måske) give den tilbage igen fordi hun måske er allergisk overfor den...! Til det har jeg skrevet at det kan jeg ikke, for det vil være super synd for katten at skulle komme tilbage hertil for at skulle flytte igen, så derfor har jeg skrevet til hende at hun enten selv må finde den et nyt blivende hjem, eller få den aflivet, fordi katten vil blive alt for forvirret af at blive flyttet rundt med så mange gange. Jeg kan ikke have katten her af forskellige grunde! Og nu virker det som om hun er totalt fornærmet og sur over at jeg skrev til hende som jeg gjorde!!?

Er det helt ude i hampen at skrive sådan til hende, eller er det rigtigt at jeg mener det er hendes problem nu, enten at skulle finde den et nyt hjem eller få den aflivet?

Havde det været min killing som jeg havde solgt/givet væk, havde jeg i den grad forventet af veninden at hun gav mig katten tilbage som den første. Jeg vil vide hvor mine killinger ender henne - og hos hvem. Så jeg synes faktisk at din veninde handlede helt korrekt - efter min bog.

Det er ikke synd at den kommer tilbage til dig, det er mere synd at den er i et hjem hvor den ikke er ønsket eller som du skriver i et hjem, hvor personen ikke kan tåle den.

Jeg kan kun sige, at jeg havde taget min killing tilbage uden at kny. Det der i min verden ville være mest skuffende er, at jeg havde valgt et hjem til denne killing, som ikke var det ideelle alligevel - og det er jo min "pligt" som killingens ejer. Nogle gange går det så galt og det sker at man ikke får valgt den rette familie, men så synes jeg også at man skal tage katten tilbage og sørge for at den kommer et nyt sted hen - til den rette familie.

Forstår overhovedet ikke at du synes hun skal aflive katten fremfor at give den tilbage til dig?

Så nej er desværre ikke enig med dig

/Fenja

Anmeld

18. marts 2013

sandramor

Aarh jeg ved ikke sys måske nok det er lidt voldsomt bare at skrive det er hendes problem og hun selv må sørge for at finde et hjem eller få den aflivet?????? Hun skal da ikke aflive det bette pus..

Og min kat har været i 3 forskellige hjem inden jeg fik ham og han er den skønneste dejligste kat jeg ku tænke mig...

Anmeld

18. marts 2013

sandramor

Aarh jeg ved ikke sys måske nok det er lidt voldsomt bare at skrive det er hendes problem og hun selv må sørge for at finde et hjem eller få den aflivet?????? Hun skal da ikke aflive det bette pus..

Og min kat har været i 3 forskellige hjem inden jeg fik ham og han er den skønneste dejligste kat jeg ku tænke mig...

Anmeld

18. marts 2013

sandramor

Ku du så evt ikke hjælpe hende med at finde et hjem til den???

Jeg havde også taget den tilbage med det samme hvis det var mig...

Anmeld

18. marts 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Ku du så evt ikke hjælpe hende med at finde et hjem til den???

Jeg havde også taget den tilbage med det samme hvis det var mig...

Jeg vil gerne hjælpe hende med at finde et nyt hjem til den, ingen problemer dér, men jeg synes det er synd at den skal flytte tilbage hertil for at skulle flytte igen indenfor kort tid... Så hellere fjerne mig som mellemled og så finde et ordentligt hjem til den...

Jeg har heller ikke skrevet det bare er hendes problem, men skrev pænt til hende at jeg ikke kan tage den tilbage igen desværre...

Anmeld

18. marts 2013

Mettefpigen

Jeg synes hun handlede korrekt ved at skrive til dig... Jeg synes du er lidt voldsom i den måde du skrev tilbage til hende... For mig virker det ikk som om hun ikk vil have den, men fordi hun måske ikk kan tåle den så kan hun ikk have den.. Men forstår slet ikk at du vil have den aflivet.... Det er da bedre at den er hos dig som den kender, end at den blir aflivet eller kommer hos nogle som ikk passer den ordentligt.....

Anmeld

18. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

jeg syntes ikke din veninde har fejlen her..

jeg mener at hvis man vælger at avle på katte eller hunde osv så skal man altid have in mind at nogle kan komme tilbage igen af forskellige årsager.

mange kenneler og opdrættere kræver faktisk at man skriver under på at hvis man ikke kan have dyret aligevel skal avler købe den tilbage og stå for viderformidlingen.

det vil jeg også selv kræve da man altid skal vælge købere til sine dyr med omhu..

Anmeld

18. marts 2013

C-Dog

Jeg synes at når man vælger at avle på sine dyr (uanset og det er planlagt eller et upskuld fordi man ikke er opmærksom nok)så har man et vist ansvar for at de får gode hjem, og kan de hjem man har valgt ikke beholde dyrene, ja så tar man dem tilbage og finder et bedre hjem.

Anmeld

18. marts 2013

Kildebakken

Jeg er enig med trådstarter. Din veninde virker i mine øjne forkælet når hun bliver sur over din reaktion. Hun har påtaget sig ansvaret for katten, så er det også hendes problem at finde et hjem til den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.