Og det synes jeg simpelthen ikke man kan...!!
Min veninde fik for to uger siden én af mine killinger, dvs. gratis fik hun den.
Nu her vil hun til at (måske) give den tilbage igen fordi hun måske er allergisk overfor den...! Til det har jeg skrevet at det kan jeg ikke, for det vil være super synd for katten at skulle komme tilbage hertil for at skulle flytte igen, så derfor har jeg skrevet til hende at hun enten selv må finde den et nyt blivende hjem, eller få den aflivet, fordi katten vil blive alt for forvirret af at blive flyttet rundt med så mange gange. Jeg kan ikke have katten her af forskellige grunde! Og nu virker det som om hun er totalt fornærmet og sur over at jeg skrev til hende som jeg gjorde!!?
Er det helt ude i hampen at skrive sådan til hende, eller er det rigtigt at jeg mener det er hendes problem nu, enten at skulle finde den et nyt hjem eller få den aflivet?
Havde det været min killing som jeg havde solgt/givet væk, havde jeg i den grad forventet af veninden at hun gav mig katten tilbage som den første. Jeg vil vide hvor mine killinger ender henne - og hos hvem. Så jeg synes faktisk at din veninde handlede helt korrekt - efter min bog.
Det er ikke synd at den kommer tilbage til dig, det er mere synd at den er i et hjem hvor den ikke er ønsket eller som du skriver i et hjem, hvor personen ikke kan tåle den.
Jeg kan kun sige, at jeg havde taget min killing tilbage uden at kny. Det der i min verden ville være mest skuffende er, at jeg havde valgt et hjem til denne killing, som ikke var det ideelle alligevel - og det er jo min "pligt" som killingens ejer. Nogle gange går det så galt og det sker at man ikke får valgt den rette familie, men så synes jeg også at man skal tage katten tilbage og sørge for at den kommer et nyt sted hen - til den rette familie.
Forstår overhovedet ikke at du synes hun skal aflive katten fremfor at give den tilbage til dig?
Så nej er desværre ikke enig med dig 
/Fenja 
Anmeld