Besøg hos dyrelægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. marts 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Hej piger.

Så har jeg lige været en tur forbi dyrelægen med min lille misling...

Og det gik slet ikke som forventet...
Hun har blærebetændelse (vi starter op på en kur her til aften)

Hun har adfærdsproblem (besørger alle steder, undtagen kattebakken) som vi tager hånd om EFTER blærebetændelsen... Hun er kommet på lykkepiller  der er 25 % chance for at hun kan blive rask... Hvis det ikke lykkes skal vi overveje at finde et andet hjem til hende - eller aflive hende  

Jeg er KNUST!!!  
Adfærdsproblemet skyldes min datter på 2 år. og så at min kat ikke har haft den bedste start på livet.

Jeg blev foreslået at hun skulle være ude så meget som muligt - men det gider hun bare ikke.. den rigtige verden udenfor siger hende ikke noget.

Nogle der har erfaringer med adfærdsproblemer - og hvordan man kan løse det?????  (undskyld det lange indlæg)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2013

FrkZier

Problembarnet skriver:

Hej piger.

Så har jeg lige været en tur forbi dyrelægen med min lille misling...

Og det gik slet ikke som forventet...
Hun har blærebetændelse (vi starter op på en kur her til aften)

Hun har adfærdsproblem som vi tager hånd om EFTER blærebetændelsen... Hun er kommet på lykkepiller  der er 25 % chance for at hun kan blive rask... Hvis det ikke lykkes skal vi overveje at finde et andet hjem til hende - eller aflive hende  

Jeg er KNUST!!!  
Adfærdsproblemet skyldes min datter på 2 år. og så at min kat ikke har haft den bedste start på livet.

Jeg blev foreslået at hun skulle være ude så meget som muligt - men det gider hun bare ikke.. den rigtige verden udenfor siger hende ikke noget.

Nogle der har erfaringer med adfærdsproblemer - og hvordan man kan løse det?????  (undskyld det lange indlæg)

kan du uddybe adfærdsproblemerne lidt?

Anmeld

18. marts 2013

Problembarnet

FrkZier skriver:

kan du uddybe adfærdsproblemerne lidt?

nå ja sorry

Hun besørger alle steder - undtagen kattebakken.

Anmeld

18. marts 2013

FrkZier

Problembarnet skriver:

nå ja sorry

Hun besørger alle steder - undtagen kattebakken.

har både en god og en dårlig historie lige ang. det problem

- vi havde to katte, hvor den ene konsekvent pissede ALLE andre steder end kattebakken, man kunne ikke have noget blødt liggende, så var det sten sikkert hun pissede på det, vi tænkte først blærebetændelse, men det viste sig at det var fordi hun ikke triveds, hun havde det bare ikke godt hos os vi valgte så at give hende væk, og der hvor hun er nu er det ikke noget problem, hun har det åbenbart bedre det nye sted (heldigvis)..

den anden kat (som vi stadig har) havde også en periode hvor hun begyndte at pisse alle steder (når vi ikke var hjemme), vi tænkte : okay er vi bare elendige katteejere eller hvad?? men vi prøvede lidt forskelligt, og det viste sig faktisk at vores lille misser bare er jordens største diva, hun gider ikke bruge åbne kattebakker, hun vil kun bruge dem der er lukkede - så nu har vi en stor kattebakke med låg og siden vi fik den har hun aldrig tisset andre steder

Anmeld

18. marts 2013

Problembarnet

FrkZier skriver:

har både en god og en dårlig historie lige ang. det problem

- vi havde to katte, hvor den ene konsekvent pissede ALLE andre steder end kattebakken, man kunne ikke have noget blødt liggende, så var det sten sikkert hun pissede på det, vi tænkte først blærebetændelse, men det viste sig at det var fordi hun ikke triveds, hun havde det bare ikke godt hos os vi valgte så at give hende væk, og der hvor hun er nu er det ikke noget problem, hun har det åbenbart bedre det nye sted (heldigvis)..

den anden kat (som vi stadig har) havde også en periode hvor hun begyndte at pisse alle steder (når vi ikke var hjemme), vi tænkte : okay er vi bare elendige katteejere eller hvad?? men vi prøvede lidt forskelligt, og det viste sig faktisk at vores lille misser bare er jordens største diva, hun gider ikke bruge åbne kattebakker, hun vil kun bruge dem der er lukkede - så nu har vi en stor kattebakke med låg og siden vi fik den har hun aldrig tisset andre steder

Min kat hedder Diva fordi hendes bakke skal være helt rent før hun vil bruge den (eller sådan var det i starten) - vi har også en lukket kattebakke.
Og har haft samme problem med at hun også pisse på alt der lå fremme.. men det er ikke så slemt mere..

Hatten af for at I kunne give hende væk. Det kan jeg mærke jeg slet ikke kan.. Har haft hende al for længe og "reddet" hende fra et lorte hjem...

Anmeld

18. marts 2013

FrkZier

Problembarnet skriver:

Min kat hedder Diva fordi hendes bakke skal være helt rent før hun vil bruge den (eller sådan var det i starten) - vi har også en lukket kattebakke.
Og har haft samme problem med at hun også pisse på alt der lå fremme.. men det er ikke så slemt mere..

Hatten af for at I kunne give hende væk. Det kan jeg mærke jeg slet ikke kan.. Har haft hende al for længe og "reddet" hende fra et lorte hjem...

okay, så ved jeg desværre ikke hvad jeg kan foreslå

det var godt nok også svært at give hende væk, men når jeg vidste at hun med al sandsynlighed ville få det bedre et andet sted hjalp det lidt på det - og er nu bare glad for hun har fået det så godt 7

held og lykke med det!

Anmeld

18. marts 2013

Problembarnet

FrkZier skriver:

okay, så ved jeg desværre ikke hvad jeg kan foreslå

det var godt nok også svært at give hende væk, men når jeg vidste at hun med al sandsynlighed ville få det bedre et andet sted hjalp det lidt på det - og er nu bare glad for hun har fået det så godt 7

held og lykke med det!

1.000 tak og tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.