Gravid og hævelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. marts 2013

dollygirl

Jeg er blevet gravid og er i 10 uge ikke så langt hen men kan allerede mærke hævelse på mine finger og fødder og uren hud:/

Kan man gør noget så uren hud forsvinder og hævelsen

Og kan det blive værre .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

L&V

dollygirl skriver:

Jeg er blevet gravid og er i 10 uge ikke så langt hen men kan allerede mærke hævelse på mine finger og fødder og uren hud:/

Kan man gør noget så uren hud forsvinder og hævelsen

Og kan det blive værre .

Det var skisme tidligt.. Den urenehud er kommet for at blive og akupunktur og kompres kan hjælpe på hævelsen

Anmeld

17. marts 2013

Victoria2013

Jeg har også haft uren hud nærmest lige fra starten og det er ikke blevet bedre... hverken af at huske at komme creme på eller huske og drikke nok vand eller prøve at spise sundere. Tror bare man må leve med det, selvom det godt nok ikke er fedt at ens ryg ligner at man er en 14 årig teenager igen det skulle vist gå væk igen efter fødslen...

Hævelsen ved jeg ikke helt hvad man kan gøre ved, har selv først lige opdaget lidt i mine underben/ankler... har været ude og købe støttestrømper og syntes det virker lidt, men ved ikke med resten. Håber du finder en løsning

Anmeld

17. marts 2013

dollygirl

Kia2013 skriver:

Jeg har også haft uren hud nærmest lige fra starten og det er ikke blevet bedre... hverken af at huske at komme creme på eller huske og drikke nok vand eller prøve at spise sundere. Tror bare man må leve med det, selvom det godt nok ikke er fedt at ens ryg ligner at man er en 14 årig teenager igen det skulle vist gå væk igen efter fødslen...

Hævelsen ved jeg ikke helt hvad man kan gøre ved, har selv først lige opdaget lidt i mine underben/ankler... har været ude og købe støttestrømper og syntes det virker lidt, men ved ikke med resten. Håber du finder en løsning

P piller hjælper på min uren hud , så glæder mig om 9 mdr hvor jeg kan tage det igen

Anmeld

18. marts 2013

L&V

dollygirl skriver:

P piller hjælper på min uren hud , så glæder mig om 9 mdr hvor jeg kan tage det igen

Kun hvis du ikke skal amme

Anmeld

18. marts 2013

Victoria2013

dollygirl skriver:

Jeg troede du ledte efter et her-og-nu svar...

Men det er altså ganske almindeligt at man får voldsom "uren hud" som gravid og så skulle det tage af igen når man har født. Det er i hvert fald hvad jeg har forstået, så det bedste er nok bare at acceptere det nu og vide at det bliver bedre igen

Anmeld

18. marts 2013

dollygirl

Månsson skriver:

Kun hvis du ikke skal amme

Nå okay ka slet ikk huske fra sidst jeg vat gravid. :/

Men ingen p piller mens man ammer ?

Anmeld

18. marts 2013

Karina84

dollygirl skriver:

Det skal du snakke med din læge om til 8 ugers undersøgelsen... Jeg fik nogen som man anbefalede, selvom man ammede (at jeg så stoppede med at amme kort tid efter er en anden historie). Men dem tog jeg, og det skete der ikke noget ved. 

Så snak med lægen om det, de har sikkert også forskellige meninger om dette.

Anmeld

18. marts 2013

FruK

Du kan få minipiller mens du ammer - men først efter 8 ugers undersøgelsen.

Anmeld

18. marts 2013

L&V

dollygirl skriver:

Nope men du kan jo få mini piller osv men der er jo ik samme hormon sammensætning så det hjælper nok ik på den urene hud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.