Jeg blev sat i gang på 12. dagen pga. manglende fostervand.. Jeg fik en stikpille om fredagen (dag 12) og fik besked på at tage hjem og komme igen lørdag morgen til endnu en stikpille, hvis ikke der skete noget inden selvfølgelig.. Lørdag dukkede vi atter op på fg og fik endnu en stikpille.. Hen under aftenen begyndte jeg at få veer, men set i bakspejlet var de intet værd... Vi tager på fg i løbet af natten, for jeg havde jo veer....hmm.... Fik en cocktail med hjem og sove på.. Vågnede næste morgen uden nogen form for noget som helst.. Men omkring middag kom veerne.. Vi ankom til sygehuset ved 14 tiden.. Ved 17 tiden går vandet og kl 19.17 er Mathilde ude..
Jeg havde ikke rigtig veer, jeg havde pressetrang, men ikke pressefornemmelse (eller omvendt) Mathilde lå ikke helt nede, så de prøvede lidt af hvert for at få hende ned, tilsidst kom coppen i gang, men den smuttede af, men fik hende dog så langt ned at jeg kunne presse hende ud..
Jeg oplevede ikke selv fødslen så slem som den for jdm og andre der har hørt beretningen (da den fortsat var helt frisk i erindringen) siger at den var..
Men mht. igangsætningen er det anderledes i dag, spurtge faktisk jdm efter det i dag.. Siden Mathilde blev født kom der nye piller til,som ikke var så stærke, så derfor skulle man ind to gange i løbet af dagen og få lagt en stikpille, men i sidste uge kom der et nyt præperart, hvor man får en pille lagt på 1. dagen og når man til anden dagen skal man have to..
Havde jeg ikke født Mathilde om søndagen ville jeg have haft "hviledag" mht. stikpiller...
Er der noget der virker uforklarende eller noget, så spørg endelig....
Håber på at du snart har din bebs i dine arme, for det er frustrerende at gå over.. Her anden gang (er ikke gået over endnu) erjeg noget mere afklaret med evt. at gå over og håber også på at gå en uge over, da vi skal flytte på næste onsdag...
Anmeld