Gravid - Far siger nej.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
7 svar
7 synes godt om
17. marts 2013

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg har lige brug for lidt gode råd.

Jeg vil ikke hakkes på eller andet i den dur.

Sagen er den. Jeg har et barn med min eks, som lige er blevet 1 år i start marts. Jeg fandt så ud af igår at jeg er gravid igen (var sammen med ham en enkelt gang - Som også er mit barns far)

Jeg er på KH og jeg bor alene med mit barn.

Faren siger at det skal være en abort og at hvis jeg vælger at få barnet, så vil han intet have med det at gøre, og han vil heller ikke se det overhovdet.

Jeg synes det er rigtig svært at tage stilling til da jeg altid har været imod abort.

Hvad ville i gøre hvis i var i min situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej piger. 

Sagen er den. Jeg har et barn med min eks, som lige er blevet 1 år i start marts. Jeg fandt så ud af igår at jeg er gravid igen (var sammen med ham en enkelt gang - Som også er mit barns far)

Faren siger at det skal være en abort og at hvis jeg vælger at få barnet, så vil han intet have med det at gøre, og han vil heller ikke se det overhovdet.

Jeg synes det er rigtig svært at tage stilling til da jeg altid har været imod abort.

sådan rent objektivt set ville det mest fornuftige økonomisk set osv - jo (desværre) nok være at få en abort..

jeg forstår godt det er et svært valg at tage, men som din/jeres situation ser ud nu, er det jo ikke helt optimalt at få et barn sammen

men jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal gøre, og jeg ved ikke hvad jeg havde gjort, jeg er ret sikker på jeg ikke ville kunne få mig selv til at få en abort - men VED det ikke, fordi  har aldrig prøvet at stå i den situation

Anmeld

17. marts 2013

babyonboard

Hej med dig..

Sikke da en træls situation du står i. Ved ikke hvad du skal gøre da jeg ikke selv har oplevet det, men syntes du skal følge dit hjerte. Syntes ikke han kan være det bekendt for man er 2 til tango så synes han må mande sig op og tage den konsekvens det er at dyrke ubeskyttet sex, for det ville han jo gerne.. 

Men håber du får nogle svar på dit indlæg og så får du lige en cyper krammer fra mig.

Anmeld

17. marts 2013

Koen.

Sikke en træls situation jeg ville nok se min økonomi igennem og se om der var råd og om jeg har overskuddet til at være alene med begge.. håber du træffer den bedste løsning for dig, din søn og faren som jo uanset hvad, hvis du vælger barnet, kommer til at "hænge" på barnet!

held og lykke

Anmeld

17. marts 2013

tarkoflen

Puha sikke da en situation at ende i

Jeg ville nok tænke det hele rigtig godt igennem! Har du overskud til at være alene med to børn under to år? Hvordan vil du tackle, at far godt vil se den ældste men ikke den yngste? Det kan jo dårligt andet end sætte den yngste i en virkelig vanskelig situation, når den bliver ældre! At blive valgt fra på den måde, må være forfærdeligt for et barn, især når storebror ikke er blevet valgt fra! Det tror jeg personligt ikke at jeg ville kunne bære! Og ville måske af den grund alene vælge en abort!

Der ud over kommer hele den økonomiske side af din situation, den er sekundær, men den er til stede! Jeg går ud fra, at du gerne vil ud af KH systemet, og det bliver jo ikke ligefrem nemmere med to små børn, som du står alene med....

Men der er desværre ingen herinde der kan sige, hvad du skal gøre, for du skal gøre, det der er bedst for dig!

Men som sagt, ville jeg synes, at en abort i dette tilfælde ville være bedst for det ufødte barn, for jeg tror det får voldsomme konsekvenser for barnet at vokse op og være uønsket af far, som så gerne vil have storebror

Stort

Anmeld

17. marts 2013

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej piger. 

Hvis jeg helt oprigtigt stod i din situation, så ville jeg vælge en abort.

Fordi det for MIG ville være det eneste rigtige at gøre.

Jeg kan ikke råde dig til hvad du skal gøre, men vil sende dig et stort  med på vejen.

Anmeld

17. marts 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Hej piger. 

Jeg ville nok gøre som et par af pigerne herinde foreslår, få min økonomi kigget grundigt igennem og få vurderet om der overhovedet er råd til endnu en lille ny uden ekstra tilskud fra faderen, fort dem ville jeg ikke kunne få mig selv til at kræve, hvis jeg handlede mod hans vilje. Desuden ville jeg bruge tid på at vurdere med mig selv om jeg ville have psykisk overskud til to små børn, og samtidig skulle forsøge at komme i arbejde/igang med uddannelse (da KH jo ikke er en holdbar løsning i længden), samt eventuelt overskud til at skulle kæmpe med faderen (jeg ved jo ikke hvordan jeres forhold er) om det økonomiske, samvær, og hvad han ellers ville kunne finde på at genere dig med..

Håber, at du får truffet den rette løsning for du og din søn

Anmeld

17. marts 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej piger. 

Følg dit hjerte.. Det er dig der skal leve med det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.