Malaria og graviditet ? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. marts 2013

Anonym trådstarter

Har lige fundet ud af, at jeg er gravid. Er nok 4+4 eller noget i den stil.

Imorgen rejser vi til Indonesien, nærmere bestemt Lombok.

Her er malaria udbredt.

Jeg ved, at det frarådes gravide at tage til malariaområder, men hvad gør jeg?

Er der nogle der har rejst til et malariaområde, i mens de var gravide og hvordan beskyttede i jer mod malaria?

Håber på gode råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2013

Tulle28

Jeg var i Thailand mens jeg var gravid, dog ikke højrisiko område, men tæt på Cambodja. Du må ikke tage malariapiller når du er gravid, så du skal være omhyggelig med at spraye med myggespray og være tildækket især om aftenen. Prøv evt. at ringe til seruminstituttet og forhør dig.

Anmeld

16. marts 2013

quindelist

Du må godt få gammaglobulin selvom du er gravid -så tjek om en af udenlandsvacc klinikkerne har åbent idag og kontakt dem.

Såvidt jeg lige husker er det den eneste form for malaria profylakse man må få under graviditet (men tjek det med en læge)

Anmeld

16. marts 2013

quindelist

Jeg glemte lige.....

STORT TILLYKKE med graviditeten

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg var i Thailand mens jeg var gravid, dog ikke højrisiko område, men tæt på Cambodja. Du må ikke tage malariapiller når du er gravid, så du skal være omhyggelig med at spraye med myggespray og være tildækket især om aftenen. Prøv evt. at ringe til seruminstituttet og forhør dig.

Lombok er højrisiko område.

vi har planlagt at købe myggenet og myggespray og jeg komme primært kun til at have udækket ansigt, hænder og fødder.

Håber virkelig ikke der sker noget

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Du må godt få gammaglobulin selvom du er gravid -så tjek om en af udenlandsvacc klinikkerne har åbent idag og kontakt dem.

Såvidt jeg lige husker er det den eneste form for malaria profylakse man må få under graviditet (men tjek det med en læge)

Tak

Har tænkt mig at købe myggespray og myggenet og så håber jeg, at det går

Anmeld

16. marts 2013

quindelist

Anonym skriver:

Tak

Har tænkt mig at købe myggespray og myggenet og så håber jeg, at det går

Hvis det er højrisiko område ville jeg slet ikke tøve med at få et skud gammaglobulin

Anmeld

16. marts 2013

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Hvis det er højrisiko område ville jeg slet ikke tøve med at få et skud gammaglobulin

Men hvilket gammaglobulin? Der er jo ikke nogen vaccine mod Malaria?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.