Nogle 'pynt en kage' husmoderåd til mig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
4 svar
2 synes godt om
15. marts 2013

C-Dog

Jeg skal pynte en lagkage. I huset har jeg lys og mørk chokolade, flormelis, fløde Og omkring 10 tommelfingre. HJÆLP. Og der kommer gæster så det må gerne være nogenlunde præsentabelt og spiseligt til i morgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2013

Team Putte

FrkHamilton skriver:

Jeg skal pynte en lagkage. I huset har jeg lys og mørk chokolade, flormelis, fløde Og omkring 10 tommelfingre. HJÆLP. Og der kommer gæster så det må gerne være nogenlunde præsentabelt og spiseligt til i morgen

dæk den med flødeskum og store chokoladelager ovenpå

Anmeld

15. marts 2013

Frk.S

Lav en glasur af flomelis, vand og smeltet mørk chokolade. Put den ud over hele "fladen" af kagen. 

Pisk flødekum og sprøjt (med sprøjtepose eller en frysepose med hul) op ad kanterne

(Riv evt. det lyse chokolade ud over glasuren)

PS. Jeg betragter ikke mig selv som "husmoder" og har også en del tommelfingre at gøre med, men dette burde være til at have med at gøre. Håber det kan bruges. 

Anmeld

15. marts 2013

Victoria2013

Jeg ville nok lave en alm. hvid glasur (af flormelis og vand), piske flødeskum og komme på kanterne af lagkagen og så hakke/rive chokoladen og drysse over.

Eller rive den ene chokolade (den lyse) og blande i flødeskummet og så høvle/hakke den mørke chokolade og fordele over glasuren

Anmeld

16. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Smelt 200 g chokolade i fløden, mens du røre rundt ( i en gryde på komfuret) Når chokoladen er smeltet, sætter du den varme blanding i køleskabet i ca 3 timer. Tager det ud og pisker det til flødeskum,vom du ka pynte kagen med. Meget nemt og smager genialt. Du ska bruge 1/2L fløde.

Altså 200g chokolade.

1/2L fløde.

Put i gryde, varm op under omrøring, til chokoladen er smeltet. Stil til afkøling i køleskab i ca 3 timer, pisk til skum, put på kagen. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.